értékcsökkenés
Ismeretes, hogy egy éppen megvásárolt új autó, már amikor kigördül a szalonból, kevesebbet ér. Hogy mennyivel is, ennek megállapításához a szakemberek az Eurotax katalógusértékre hivatkoznak. 12 hónap elteltével egy használt autó átlagosan elveszíti az új érték 25%-át és a leértékelés minden következő évben körülbelül 10%-kal növekszik.
1 év után az érték -25%;
3 év után az érték -40 / 50%;
egy 4 éves használt autó értéke -50 / 60%-a lehet annak, amit az újért fizetett;
5 év elteltével a használt autó értéke -65/70%-kal csökkenhet.
Természetesen ez egy áralap, ami több tényezőtől függően változhat.
A futásteljesítmény alapvető szempont. Minél több kilométer van egy kocsiban, annál kevesebbet ér. Benzines változatnál általában 10 ezer km/év, dízelnél 15 ezer km/ év az a határ, amíg az autó jól megőrzi az értékét.
Ugyanilyen evidencia, hogy a vezetett szervizkönyvű autó jobban tartja az árát.
A gazdagabb és áhított felszereléssel rendelkező autók kevésbé értékelődnek le, mint az alapváltozatok.
A piacon a legklasszikusabb és legkeresettebb színek jobban tartják az árukat, mint a különlegesebb árnyalatok.
Ha nagy számban gyártott modellről van szó, akkor az értékcsökkenés az évek során egyre magasabb lesz, míg, ha korlátozott kiadású autóról van szó, az értékcsökkenés fázisa után az ár emelkedni fog. A veterán és a történelmi autók ára idővel növekszik, a modell ritkaságától és állapotától függően.
Végül, amikor a gyártó bejelenti a facelift-et, vagyis a „ráncfelvarrást”, a régi design árai élesen csökkennek.
Forrás: sicurauto.it