Mini Countryman

Mini Countryman Cooper D teszt: egyéniség

2017.10.25.

A legnagyobb Mini igazából már Maxi, teljes értékű családi autó, amellyel bárhová megyünk is, kilógunk a sorból. Majdnem BMW X1, de annál színesebb az egyénisége és tündöklőbb a kisugárzása. Kétliteres dízelmotorral és elsőkerék-meghajtással tettük próbára.

Hogy néz ki? 

A megújult Mini Countryman a valaha készült legnagyobb és legsokoldalúbb modell a márka közel hatvanéves történetében. Az elődhöz képest 20 centiméterrel nőtt a hossza, hárommal a szélessége és 7,5 centivel a tengelytávja, így nagyvonalú a helykínálata hátul is. Ebben közrejátszik, hogy a hátsó ülések 13 centiméteres távon csúsztathatók előre és hátra. A hátsó üléstámlát 40:20:40 arányban osztották fel a tervezők, döntésszögük változtatható. A LED-es lámpával megvilágított csomagtér térfogata 450 liter (a padló alatti űrt is beleszámítva), amely igény szerint egészen 1390 literig bővíthető, a támlák nem dőlnek egészen vízszintesig, de legalább nem képződik lépcső. Tágasra nyílnak az ajtók, a magas üléspozíció igen kényelmes. Üres tömege 1,4 tonna. Fordulókörének átmérője 11,4 méter. Hasmagassága 165 milliméter, amivel komolyabb terepre ne merészkedjünk be. Én megpróbáltam, majdnem baj lett belőle.

Hogy megy?

A Mini Countryman Cooper D négyhengeres dízelmotorjának hengerűrtartalma 1995 köbcenti, maximális teljesítménye 110 kW / 150 lóerő (percenként 4000-es fordulaton), csúcsnyomatéka 330 Nm. Tesztautónkban nyolcsebességes, jól áttételezett ZF-váltó dolgozott, 100 kilométer/órás sebességnél 1500-at forog a főtengely nyolcadikban. Erejét már alacsony, 1200-as percenkénti fordulatnál (csúcsnyomatékát 1750-2500-as fordulattartományban adja le) bátran használhatjuk, hangja morgós, férfias. Takarékos, a közel 400 kilométeres tesztünkben 6,6 liter gázolajat fogyasztott el 100 kilométerenként.

Milyen vezetni?

Vezetési tulajdonságaiban határozottan minis, azaz a vezetés élményét helyezi előtérbe, tömegközéppontja alacsony, gokartosan kemény a futómű és sportautósan precíz a kormány.

Az új Mini Countryman futómű-technológiája a szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első McPherson kerékfelfüggesztés és a többkaros (multilink) hátsó kerékfelfüggesztés párosára épül, amelynek tipikusan feszes a hangolása. Rossz úton ráz, kátyúkon rendesen felüt, tesztautónk 19-es kerekein defekttűrő és kissé hangos Pirelli gumik feszültek. Az extrafelszereltség részeként dinamikus lengéscsillapítás-szabályzással is felszerelhető, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók pedig az ugyancsak opcionális extraként elérhető vezetési üzemmódokból a normál mellett kettőt, egy sportost és egy takarékost (green, azaz zöld) kínálnak. Zöld üzemmódban gázelvételre vitorlázik, üresben gurul, a motor alapjáraton alig fogyasztva dolgozik.  Az üzemmódok nem csak a gázpedál érzékenységére és a kormányrásegítés mértékére, de az elektromosan vezérelt kényelmi funkciók működésére, a motorhangra és a Steptronic automataváltó váltási karakterisztikájára is hatással vannak. Négytárcsás fékrendszere határozottan dolgozik.

Mennyibe kerül?

Alapfelszereltsége is méltányos, extralistája végtelen. Az alapfelszereltség részeként négysávos kijelzővel dolgozó Mini Boost rádiót és Bluetooth-technológiás telefon-kihangosító rendszert kínál, az opcionális extrafelszereltségek listáján azonban a 6,5 hüvelyk átmérőjű, színes központi kijelzővel dolgozó rádió, a Harman Kardon hangzórendszer, illetve a tesztautónkban is megtalálható érintőképernyős, 8,8 hüvelykes kijelzős professzionális navigációs, információs és szórakoztató rendszer is helyet kap. A középkonzolon található forgótekerő-billentyű kalapja kézi szövegbevitelre is alkalmas. A csomagtérajtó kéz nélküli elektromos működtetése mellett rendelhető kulcs nélküli nyitás és indítás, variálható csomagtér-padló, csomagrögzítő szemek, feszítőháló, rugalmas rakodóperem, hatalmas panoráma üvegtető, teljesen LED-technológiás első fényszórók és hátsó lámpák, elektromosan állítható memóriás ülések, LED-es utastér (hangulat)világítás, kétzónás klíma, levehető vonóhorog.

A kipróbált Cooper D modell alapára borsos, 8,86 millió forint, de hol a vége? Tesztautónk 13 millió forintos árcímkéjét csak a különleges útitársra vágyó gazdagok egyenlítik ki mosolyogva. Tudják, hogy még így is jól jártak... Biztonsági felszereltsége átlagos, a BMW-khez képest kissé szegényesebb, de töréstesztje ötcsillagos.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....