Mini Countryman

A MINI Countryman az amerikai törésteszten is kiválóan szerepelt

2014.08.04.

A MINI Countryman az Euro NCAP töréstesztje után az Egyesült Államokban működő, a járművek átfogó biztonságát vizsgáló intézet töréstesztjén is kiváló eredményt ért el: a kategóriájába tartozó tizenkét vizsgált modell közül a sokoldalú brit prémium kisautó az egyetlen, amely megkapta a legmagasabb minősítést, egyúttal elnyerte az intézet maximális biztonságot elismerő „Top Safety Pick” díját is.

A MINI legendás modelljei egytől egyig a vezetési élmény, az ötletes megoldásokkal tarkított egyedi dizájn, a prémium minőség és a példaértékű biztonság tökéletes kombinációját kínálják. Utóbbit a brit kisautó az Egyesült Államokban működő, a járművek átfogó biztonságát vizsgáló intézet, az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) töréstesztjén is bizonyította. A mindenre kiterjedő, részletes teszt során az intézet biztonsági szakértői tizenkét, 2014-ben gyártott modellt vizsgáltak meg a kisautó és kompakt szegmensből, amelyek közül a MINI Countryman volt az egyetlen, amely megkapta a legmagasabbnak számító „Jó” minősítést, újfent kihangsúlyozva ezzel kategóriáján belül elfoglalt kivételes, egyedülálló pozícióját. Elért eredményeivel a brit kisautó az intézet nagyra becsült „Top Safety Pick” díját is elnyerte, amely a modell maximális biztonságának egyértelmű elismerése. „A tizenkét tesztelt modell közül a MINI Cooper Countryman az egyetlen jármű a kisautó szegmensben, amely elérte a „Jó” minősítést az átfogó törésteszt során” – áll a töréstesztet végző intézet által kiadott hivatalos közleményben.

Az egyesült államokbeli IIHS úgynevezett „póznatesztje” során a vizsgált járművet körülbelül 64 km/órás sebességgel vezetik neki frontálisan egy mozdíthatatlan akadálynak, az Európában végzett töréstesztekkel ellentétben azonban az autó nem a frontrész közepénél, hanem annak egynegyedénél, szinte a jármű első sarkánál ütközik neki a póznának. Ezen szimulált ütközés esetében a karosszériának és az autó vázszerkezetének sokkal kisebb területen kell elnyelnie az erőhatásokat, miközben az érintett területen a többszörösére nő a deformálódás mértéke. A törésteszt során csak akkor kaphatnak a vizsgált járművek magas pontszámot, ha az utascella ép marad, a légzsákok és a biztonsági övek pedig együttesen a lehető legnagyobb mértékben segítenek elkerülni a fejsérüléseket. Ha az utascella megsérül és deformálódik, az ülések és a légzsákok elmozdulnak eredeti helyükről, ezáltal nem tudnak maximális biztonságot nyújtani az utasoknak. Annak érdekében, hogy az autók jó minősítést érjenek el ezen a törésteszten, a modelleket a legelső lépésektől kezdve úgy kell megtervezni, hogy a vázszerkezet és a karosszériaelemek a legextrémebb ütközések során is tökéletesen nyeljék el a külső erőhatásokat és védjék az utascellát, maximális biztonságot nyújtva ezáltal az utasoknak – ahogyan a MINI Countryman esetében is.

Piaci debütálásakor, 2010-ben a MINI Countryman remek teljesítményt nyújtott az Euro NCAP töréstesztjén, amelyen megkapta a maximális, ötcsillagos minősítést. Eme kiemelkedő eredmény már akkor is annak volt betudható, hogy a modellt a kezdetektől a biztonsági szempontok alapján tervezték meg a mérnökök, valamint annak, hogy a MINI Countryman modellt már az alapfelszereltség részeként is számos, biztonságot növelő felszereltséggel együtt kínálja a brit gyártó. A MINI éppen ezért garantálja a kiemelkedően hatékony utasvédelmet, mindenféle ütközés esetén, a felnőtt és gyermek utasok számára egyaránt.

A MINI Countryman magas szintű utasvédelmi rendszere egy integrált biztonsági koncepcióra épül, amelyet a MINI mindegyik modelljébe beépít. A rugalmas tartószerkezetek és a pontosan megtervezett gyűrődési zónák gondoskodnak róla, hogy ütközés esetén elnyeljék a külső erőhatásokat és távol tartsák azokat az extrém merev utascellától. A MINI vázszerkezetének minden egyes része úgy lett kialakítva, hogy egy külső erőhatás esetén a lehető legtöbb elem, együttes erővel nyelje el az ütközés erejét és védje az utascellát. Ez garantálja a kiemelkedően magas szintű védelmet, a legkülönfélébb esetekben is.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....
2024.05.13
Nagy Norbert címvédőként diadalmaskodott az autós gyorsasági hegyi Európa-bajnokság idei második....
2024.05.13
Különlegesen kifinomult V8-as szívómotorral, karbon motorháztetővel és egyedi díszítésekkel láttak....
2024.05.13
A III. kerületi rendőrök közúti ellenőrzésén akadt fenn az a motoros, aki büntetőpontokat és....