piac
A személyautó márkák versenyében magabiztosan, nagy előnnyel vezet a Suzuki (5070 személyautó, 135,05 százalékos kiugrás 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 16,01 százalék, mögötte a Toyota a második (3850 személyautó, 10,61 százalékos csökkenés), harmadik a Skoda (2885 autó, 26,65 százalékos megugrás), negyedik a Nissan (2227 személyautó, 354,49 százalékos szárnyalás). Ötödik a Volkswagen (1964 autó, 15,34 százalék visszaesés), hatodik a Kia (1448 autó, 24,39 százalékos esés).
Jól kezdte az évet a magyar piacon a Hyundai (1396 autó, 30,1 százalékos elrugaszkodás), jól megy a Teslának (791 autó, 75,78 százalékos növekedés), a Peugeot-nak (768 jármű, 33,1 százalék javulás), az MG-nek (432 autó, 39,35 százalékos javulás), a Lexusnak (385 autó, 58,44 százalékos nekilódulás), menetel a Cupra (176 autó, 77,78 százalék többlet), felébredt sokéves álmából a Mitsubishi (134 autó, 197,78 százalékos emelkedés), 107 járművet adott el az Iveco (50,7 százalék plusz), szaporodnak a Ferrarik (11 autó, 57,14 százalék plusz) és az Aston Martinok (8 autó, 60 százalék plusz).
Rosszul kezdte az évet a Fiat (518 jármű, -65,42 százalék), Ssangyong (413 autó, -36,63 százalék), a Mini (97 autó, -37,82 százalék) és a Porsche sem remekelt (93 autó, -47,46 százalék).
A magyar személyautó-piacon az év első hónapjaiban a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (27,41 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki Vitara 2534 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalják el (21,12 százalék részesedéssel) (bestseller a Nissan Qashqai 1234 autóval), ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (19,19 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia modell (1837 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (87 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Arteon (282 autó), a kisautók között a Suzuki Swift vezet 452 autó), a minik között a Fiat 500 (275 autó) az első, a nagyautók között vezet a Toyota Camry (119 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Toyota GR 86 (22 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a BMW 7/M (52 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (102 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Tesla Model Y (524 autó). Élen az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (202 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (82 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (464 jármű) és a Ford Transit Custom (527 jármű), a kishaszonjárművek között a Toyota Proace City (178 jármű), a legmenőbb pickup az Év Magyar Autója 2024 versenyben nevezett Toyota Hilux 921 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (215 jármű).
Januárban, februárban és márciusban is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Aston Martin DBS, egy Aston Martin Vantage, egy Ferrari 812 Competizione, egy BYD Han, egy Lamborghini Huracan, egy Audi R8 Spyder, egy Ferrari 296 GTS, egy Ferrari SF90, egy Audi S8, egy Audi R8 Coupé, egy Audi e-tron GT, egy Audi RS7 Sportback, egy Volkswagen California, két Bentley Flying Spur, két Bentley Continental, három Aston Martin DBX, három Jaguar F-Type, három Mercedes-Benz G AMG, három Aston Martin DB12, négy Ferrari Roma, négy Mercedes-Benz S-osztály Maybach, négy Ferrari Purosangue, négy Ineos Grenadier, öt Lexus LC 500, öt Lamborghini Urus, öt Lexus LM, hat Mercedes-Benz GLS Maybach, hét Mercedes-Benz SL AMG, kilenc Tesla Model X, kilenc Audi RS6 Avant, 14 Porsche 911, 42 Porsche Cayenne.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92,38 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 1404-et, 0,92 százalékos csökkenés). Esett a buszértékesítés, 110 ilyen járművet - amiből 34 nagy, 12 tonnánál nehezebb - vettek az első három hónapban Magyarországon (40,9 százalékos gyengülés). Ezek közül csak egy volt magyar gyártású.
Top 65 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-III. hónap)
(forrás: Datahouse)