McLaren
Egy évtizeddel a P1 után érkezik a W1, a McLaren új hibrid hiperautója, és vele együtt egy új hibrid rendszer, amely új filozófiával rendelkezik az elektromos energia és a belső égésű motorok ötvözésére. Valójában a W1 hibrid rendszere teljesen különbözik mindentől, amit a McLaren eddig csinált.
Richard Jackson, a McLaren főmérnöke szerint a régebbi nyomatékkitöltéses megközelítés túl keményen dolgoztatja a hibrid rendszert. A W1 esetében az elképzelés az, hogy a motor a hatalmas turbóerő ellenére is jó reakcióidővel rendelkezik, a hibrid rendszer pedig egy továbbra is erőteljes löketet biztosít.
A W1 hibrid rendszerének másik célja az volt, hogy a P1-hez képest növelje a teljesítményt, miközben csökkenti a súlyt. A McLaren állítása szerint 88 kilogramm súlymegtakarítás mellett 90 százalékkal nagyobb, 342 lóerő érhető el.
Igaz, a W1 akkumulátora sokkal kevesebb energiát tárol, mint a P1-é, 1,4 kilowattórát, szemben a 4,7 kilowattórával. A súlya 50 kilogramm, a P1 akkumulátorának 110 kilogrammjával szemben - bár a McLaren ajánl egy P1 akkumulátor-frissítést, amely felére csökkenti az eredeti súlyt -, és a tisztán elektromos hajtás hatótávolsága 13 kilométerről csaknem 3 kilométerre csökken. A McLaren szerint azonban a W1 vásárlóit nem igazán érdekli a teljesen elektromos hajtás, így a hangsúly itt egy könnyű, a teljesítményt előtérbe helyező hibrid rendszer létrehozásán van. Ez pedig olyan akkumulátort igényel, amely a gyors merülés ellenére gyorsan fel is töltődik.
A McLaren szóvivője szerint az akkumulátort a Speedtail akkumulátorai ihlették, és az is hengeres cellákat használ. Annak ellenére, hogy a Speedtail akkumulátora valamivel nagyobb kapacitású - 1,6 kWh -, a W1 csak tisztán elektromos üzemmóddal rendelkezik. A W1 akkumulátora öt kilóval könnyebb is.
Természetesen a hibrid rendszer semmit sem ér motor nélkül. A W1-ben egy új 4,0 literes V8-as, az MHP-8-as debütál, amely azt a motort váltja, amely az Artura kivételével minden modern McLarent hajtott. Ugyanolyan térfogatú, mint a régi 4,0 literes, de a McLaren kissé csökkentette a méretét.
A McLaren sokat dolgozott azon is, hogy a motort a vezető elköteleződésének fokozására használja. A mérnökök optimalizálták az alkatrészek merevségét, hosszabb kipufogócsöveket szereltek be, és még az időzítő rendszert is hátrébb helyezték, hogy éppen a megfelelő zaj- és rezgésszintet biztosítsák.
Az MHP-8 nem csak a W1-esbe kerül, várhatóan ezt a motort a 750S utódjában is láthatjuk majd, amikor az gyártósorra kerül. A motort úgy tervezték, hogy megfeleljen a rendkívül szigorú Euro7-es kibocsátási normáknak, és a McLaren nem tervez nem hibrid változatot.