biztosítás

Milyen autóra éri meg Casco biztosítást kötni?

2017.11.27.

Az újra, a használtra, a nagyértékűre, az idősebb, nagyszülőktől örököltre.

Az utóbbi években folyamatos növekedés tapasztalható a Magyarországon üzembe helyezett gépkocsik számát tekintve. A 2017-es évben még a tavalyihoz képest is jelentős az emelkedés, a boom hatására még többen vagyunk az utakon. Üzembentartóként kötelező érvénnyel kell gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkeznünk, amely biztosítás a mások hibájából a forgalomban minket ért károkat téríti meg számunkra. Sokan nem tudják, hogy a saját magunk okozta károk esetén ugyanez nem érvényes, a gépjárművünkben keletkezett kárunkat ilyenkor nem állja automatikusan a biztosító. Mi ilyenkor a megoldás? Egyértelműen a casco biztosítás, mely a közhiedelemmel ellentétben nem csupán az új autók vezetőinek a kiváltsága, a használt vagy idősebb gépjárművekre már külön konstrukciók léteznek, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelő biztonságot nyújtó fedezetet. Lássuk hogyan!

A 2008-ban kirobbant válság elmúlásával néhány éve az új autók eladásának fellendüléséről hallani, idén a 2016-os évhez képest is sokkal több gépkocsit értékesítettek hazánkban. A Belügyminisztérium által nyilvántartott adatok szerint a 2017-es év első háromnegyed évében összesen 85106 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, amely 19,1 százalékkal haladja meg a 2016 azonos időszakára vonatkozó mennyiséget. A korábbi tapasztalatok alapján a gépjármű értékesítés pedig jellemzően az utolsó negyedévében éri el az éves csúcsot, így egyre gyarapszik a hazai gépjármű-állomány, a mindennapokban is egyre több autóval találkozhatunk az utakon. A gépjármű-állomány növekedésének hatására a kisebb sérülések és balesetek bekövetkezésének valószínűsége is növekszik.

Ám szerencsére, amennyiben a zsúfoltabb szakaszokon mások hibájából éri sérülés az autónkat vagy ér minket baleset, az okozott károk helyreállítását a károkozó kötelező gépjármű felelősségbiztosítása (KGFB) fedezi, amely a nevéből adódóan is kötelező érvényű minden autós számára.  Ekképpen tehát, a KGFB-nek köszönhetően, ha nem mi okozzuk a kárt, nem minket terhelnek az anyagiak. Károsultként csak remélhetjük, hogy a károkozó fél egy fizetőképes, pénzügyileg stabil háttérrel rendelkező társaságnál rendelkezik KGFB szerződéssel és ennek köszönhetően gyorsan, gördülékenyen fog lezajlani a kárrendezési procedúra. Nem csak más hibázhat azonban, mi magunk is lehetünk figyelmetlenek, kárt téve a saját gépjárművünkben, mely javíttatására nem terjed ki a KGFB biztosításunk fedezete. Ekkor védhet meg minket az egyszeri nagy kiadásoktól a casco biztosítás, mely a járművünket ért elemi-, lopás- és töréskárokra nyújt fedezetet. „A lényegi különbség a két biztosítás között tehát az, hogy a KGFB egy felelősségbiztosítás, azaz az általunk okozott anyagi vagy személyi sérülésből eredő kárt téríti meg az azt elszenvedő másik félnek. Ezzel szemben a casco egy vagyonbiztosítás, vagyis a vagyontárgyunkban, a gépjárművünkben esett károkra nyújt biztosítási védelmet” –hangsúlyozza Szőke Tamás, az Allianz Hungária Zrt. termék- és portfoliómenedzsment igazgatója. Következtetésképpen elmondható, hogy a casco biztosítás megléte valójában ugyanolyan alapvető fontossággal bírhat az autóvezetők számára, mint a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás.

Amennyiben minden helyzetben a biztonságra törekszünk, és így casco biztosítást kötünk, rendkívül fontos, hogy egy megbízható biztosítótársaságot válasszunk, hiszen a termékkel együtt szolgáltatást és minőséget is vásárolunk, amelyeket akkor tapasztalhatunk meg, amikor bajba kerültünk. A casco biztosítás és a biztosító kiválasztása során célszerű felmérni, hogy az adott díjért milyen szolgáltatást nyújt számunkra, hiszen a legfontosabb, hogy valódi segítséget nyújtson, amikor szükségünk van rá.

„Az én autóm se nem fiatal, se nem nagyértékű, így hiába is adna biztonságot, nekem nem éri meg cascót kötni”- érdemes végre elfelejtenünk ezt a hiedelmet.

Mindannyian tudjuk, hogy kiváltképpen óriási segítség lehet a casco biztosítás megléte egy újonnan vásárolt vagy kifejezetten nagyértékű autót ért káresemény során, hiszen egy nagyobb baleset vagy lopáskár esetén összegszerűen nagyobb anyagi kárunk keletkezhet. A kárigényünk megtérülése érdekében fontos, hogy az igényeinknek megfelelő casco biztosítással rendelkezzünk, a számunkra vállalható önrésszel. Tévhit ellenben, hogy csak az újonnan üzembe helyezett gépkocsik esetében éri meg cascót kötni, hiszen, egy-egy káreset finanszírozása akár jóval több is lehet, mint amit a legtöbben megengedhetnek maguknak. Következésképpen egy nem várt kárügy bekövetkeztekor cascóval nem szakad olyan nagy anyagi teher az idősebb vagy használt autók tulajára sem.

Sőt, az Allianz 2014–től kezdve Casco Light néven már kifejezetten az idősebb, illetve használt négykerekűekre szabott casco konstrukciót is kínál, melynek keretében kedvezményesebb áron köthető a biztosítás. Jól látható tehát, hogy a casco mindenkinek megéri, minden autósnak érdemes számolnia vele, az Allianznál pedig mindenki megtalálhatja az autójára és utazási szokásaira szabott legkedvezőbb feltételeket, annál is inkább, mert kiegészítő biztosításokat is köthetünk az Allianz Cascónkmellé.

Az Allianz Autós kiegészítő élet- és utasbiztosítása a szerződő életbiztosítási védelmén túl baleset-, betegség-, és poggyászbiztosítási fedezetet is nyújt a jármű utasainak és vezetőjének. Igénybevételével az Allianz kockázatviselése a világon bárhol és bármikor bekövetkező biztosítási eseményekre is kiterjed. A Kiegészítő poggyászbiztosítás  pedig megtéríti az utasok útipoggyászában elemi-, lopás- (ideértve a rablást is), valamint a törés (ideértve a rongálást is) során keletkezett károkat, sőt, a térítést ebben az esetben önrész nélkül nyújtja a biztosító.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.10.04
Megcsinálta a 100 százalékos idényt Bucsi Attila. A M1RA 15 éves autóversenyzője a Swift Cup Europe....
2022.10.04
A vásárlásnál a színre legalább annyira kellene fókuszálni, mint a vezetési élményre vagy az ár-....
2022.10.04
Kazah járműgyártó cégek autó-összeszerelő üzem megnyitásáról tárgyalnak a Toyota japán vállalattal....
2022.10.04
Nem hétköznapi látvány, ahogy a katari herceg begurul a monacoi kaszinóhoz ultraritka Bugatti....
2022.10.04
Újabb balesetet rögzítettek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kamerái: az M0-áson egy figyelmetlen....
2022.10.04
Meglepően sok európai országban feszül egymásnak az autóipar és a tűzoltók érdekképviselete.....
2022.10.04
Nemesszalók térségében akart elhajtani egy autós a rendőrök elől, aki eltiltás hatálya alatt és....
2022.10.04
Gyorsítósávon az önvezetés felé – Győrből 5G hálózaton irányították a ZalaZONE tesztpályán....
2022.10.04
Az állattartók többsége rendszeresen utazna kedvencével, de ennek megoldása nem egyszerű - derül ki....
2022.10.04
Baleset miatt nem jár az 1-es villamos a Szentlélek tér és a Göncz Árpád városközpont között. ..