WRC

Mikkelsen vezet egy nap után a Katalán-ralin

2017.10.07.

A norvég versenyző még csak az első versenyét teljesíti a Hyundai csapat tagjaként, de úgy tűnik, nincs gondja a beilleszkedéssel.

Másfél hónap szünet után folytatódik a rali-világbajnokság a Katalán-ralival, amely az év talán legkülönlegesebb versenye azért, mert ez az egyetlen, amit félig murván, félig aszfalton rendeznek meg. Hihetetlenül szoros küzdelmet hozott az első nap, amelyen 115,9 kilométert tettek meg a versenyzők összesen hat gyorsaságin. Összesen háromszor cserélődött az első helyezett személye, és a nap végén az első hét helyezett 13 másodpercen belül állt egymáshoz képest.

A meleg száraz idő azoknak kedvezett, akik nem az elsők között indultak, mivel ők tisztább, jobban autózható burkolaton mehettek, mivel a laza murvát már letakarították előttük. A viszonylag hátulról induló Andreas Mikkelsen már a nap felénél is az élre állt a számára még ismeretlen Hyundai i20-assal, mivel kemény gumija nagyon jól működött, és kibírta a megpróbáltatásokat. De a nap folyamán vezetett még a fordos Ott Tänak és a privát Forddal versenyző szintén norvég Mads Østberg is.

„Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy az első nap ment. Ez egy új autó nekem, és még hozzá kell szoknom. Az első két gyorsaságin túl óvatos voltam, de aztán megváltoztattam a differenciálmű beállításait, és utána jobban éreztem magam az autóban. Valami történt a futóművel az utolsó pályán, de megoldottuk” – nyilatkozta a nap végén az első helyen álló Mikkelsen.

Az első helyen induló Sébastien Ogier megszenvedett azzal, hogy neki kellett tisztítania a murvás pályákat, de a nap leghosszabb gyorsaságiján, a 38 kilométeres, kétszer is teljesített Terra Altán olyan bámulatosan ment, hogy a nap végén csak 1,4 másodperc hátrányt szedett össze Mikkelsenhez képest. A négyszeres világbajnok remekül menedzselte a gumikopást, és bravúrosan vezette a Terra Alta aszfaltos részein a murvára beállított Ford Fiestát.

Kris Meeke-re már nagyon ráférne egy jó eredmény, mert idén a Mexikó-rali megnyerésén kívül szinte csak akkor került be a hírekbe, amikor összetörte a Citroen C3 WRC-t, és kiesett. A brit három másodperces hátrányt szedett össze hat gyorsasági alatt, így a harmadik helyen áll az összetettben, de lehetne első is, ha nem dobott volna el értékes másodperceket azzal, hogy megpördült az egyik hajtűkanyarban.

A vb pontverseny harmadik helyezettét, Ott Tänakot egy lassú defekt lassította és a Ford Fiestája beállításaival sem volt teljesen elégedett, aminek a fényében remek eredmény a Katalán-ralin első napján az összetett negyedik hely 3,3 másodperccel Meeke mögött, és 0,8 másodperccel a frusztrált Østberg előtt. A norvég azért volt ideges, mert a Fordjába egy lyukon keresztül rengeteg por jutott be, ami a lélegzést és a látást is megnehezítette neki, és navigátorának. Aztán pedig a fűtés romlott el az utolsó pályán, azaz nem lehetett kikapcsolni, ezért iszonyú hőség uralkodott a Fiesta utasterében. Ennek köszönhető, hogy ötödik helyre csúszott vissza, holott korábban nem lehetett az első két helyről kitúrni.

A hazai pályán versenyző Dani Sordo eleinte küszködött a tapadás hiányával, de aztán délutánra javult a helyzet, és a hatodik helyre ért be a Hyundai i20 WRC-vel, egy hellyel megelőzve a világbajnoki címért küzdő csapattársát, Thierry Neuville-t. A belga azért lett csak hetedik, mert délelőtt elszúrta a gumiválasztást: lágy murvagumikat tett fel, amikről hamar lekopott minden minta a meleg időben. Délután pedig a beállításokra panaszkodott, de a hátránya még ezekkel együtt sem túl nagy, 12,8 másodperc Mikkelsenhez képest.

Juho Hänninen, Stéphane Lefebvre és Esapekka Lappi zárja a top10-et, utóbbi azért vesztett fél percet, mert fékproblémái voltak a Toyota Yarisszal. Még mindig jobban járt, mint csapattársa, Jari-Matti Latvala, aki műszaki hiba miatt be sem tudta fejezni a napot.

A csapatoknak 75 perce volt minden autónál arra, hogy átállítsák őket murvásról aszfaltos beállításra, ami teljesen más futóművet és hajtásprogramozást jelent. Szombaton három gyorsaságit kell kétszer teljesíteni, miután a nap a tengerparti, nézőcsalogató gyorsaságival zárul majd Salouban, az össztáv közel 122 kilométer lesz.

Az állás egy nap után:

1

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Motorsport

Hyundai

1óra11perc56.3s

2

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport World Rally Team

Ford

1.4s

3

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

3.0s

4

Ott Tanak, M.Jarveoja

M-Sport World Rally Team

Ford

6.3s

5

Mads Ostberg, T.Eriksen

M-Sport World Rally Team

Ford

7.1s

6

Dani Sordo, M.Marti

Hyundai Motorsport

Hyundai

10.8s

7

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Motorsport

Hyundai

12.8s

8

Juho Hanninen, K.Lindstrom

Toyota Gazoo Racing WRC

Toyota

33.6s

9

Stephane Lefebvre, G.Moreau

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

1m02.2s

10

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRC

Toyota

1m05.5s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....