ICDP

Miért nem értjük az autóinkat?

2021.04.07.

Sokak által jól ismert helyzet, amikor valaki megkérdezi az autóban, hogy "ez a gomb mit csinál?", de válaszolni nem tudunk, pedig az autó átadásánál mindent elmondtak és megmutattak, mégsem emlékszünk. A connected cars (sajnos nincs jó magyar kifejezés az állandóan online autókra) terjedése és a járvány mellékhatásai javíthatnak ezen a helyzeten.

Az elmúlt hónapokban rengeteg újítás történt az autógyártók részéről annak érdekében, hogy lehetővé tegyék a szociálisan távolságtartó átadást, akár az autón kívüli eladóval, akár videók segítségével bemutatva a kocsit a vásárlónak. 

A hírek szerint ezekkel nincs is különösebb gond,  azonban ha visszatérünk egy relatíve normális helyzetbe, valószínűleg a gyártók és kereskedők ismét visszatérnek a gondosan megtervezett átadásokhoz, néha külön erre a célra szolgáló átadásó termekben.

A koreográfia szerint történő átadás azonban így sem elég ahhoz, hogy valaki egy új autót megismerjen annyira, hogy tudja, melyik beállítás hogyan változtatható.

Ma már átlagos autókban is megjelennek a többség számára még teljesen ismeretlen vezetéstámogató és biztonsági rendszerek, valamint a következő időszakban új autót vásárlók között minden bizonnyal rengetegen lesznek, akik új fajta, részben elektromos hajtást választanak, ami szintén sok újdonságot jelent, ami a beállítási lehetőségeket illeti.

A gyártóval és más autókkal online kapcsolatban lévő autók és a nagy képernyők végre változást hozhatnak az autók megismerésében. Tekintettel arra, hogy a legtöbb kezelőszerv az érintőképernyőn található az autókban, miért ne küldhetnének egy linket egy „szimulátorhoz” egy-két héttel az átadás előtt, hogy az ügyfél elkezdhesse megérteni a funkciókat a saját idejében?

A „connected” autók szintén lehetővé teszik a „súgó” funkciókat az autóban, így a kézikönyv bújása helyett gyorsan kérhet segítséget a sofőr, ha elakad. 

Az átadások bár jó eséllyel visszatérnek a régi hagyományokhoz, de az online funkciókkal felszerelt autók túl sok lehetőséget tartogatnak, hogy ne fejlődjön az autók megértésének szintje. Ez már csak azért is érdeke a gyártóknak, mert csak akkor fog valaki utólag funkciókat vásárolni az autójába az autó "app storejából", ha tudja is, hogy hogyan kell és mit vásárol.

A fentiek a "connecter cars" egy valódi, lehetséges felhasználási esetét mutatják be. Jól illeszkedik az egyre terjedő házhozszállítás folyamatába, és biztosítja, hogy az ügyfelek a lehető legtöbbet hozzák ki a gyártásba és tervezésbe fektetett drága mérnöki munkákból. Valamint talán nem lenne olyan gyakori, hogy az autó tulajdonosa nem tud válaszolni, ha valaki megkérdezi, hogy „mit csinál ez a gomb…?

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....