ICDP
Az elmúlt hónapokban rengeteg újítás történt az autógyártók részéről annak érdekében, hogy lehetővé tegyék a szociálisan távolságtartó átadást, akár az autón kívüli eladóval, akár videók segítségével bemutatva a kocsit a vásárlónak.
A hírek szerint ezekkel nincs is különösebb gond, azonban ha visszatérünk egy relatíve normális helyzetbe, valószínűleg a gyártók és kereskedők ismét visszatérnek a gondosan megtervezett átadásokhoz, néha külön erre a célra szolgáló átadásó termekben.
A koreográfia szerint történő átadás azonban így sem elég ahhoz, hogy valaki egy új autót megismerjen annyira, hogy tudja, melyik beállítás hogyan változtatható.
Ma már átlagos autókban is megjelennek a többség számára még teljesen ismeretlen vezetéstámogató és biztonsági rendszerek, valamint a következő időszakban új autót vásárlók között minden bizonnyal rengetegen lesznek, akik új fajta, részben elektromos hajtást választanak, ami szintén sok újdonságot jelent, ami a beállítási lehetőségeket illeti.
A gyártóval és más autókkal online kapcsolatban lévő autók és a nagy képernyők végre változást hozhatnak az autók megismerésében. Tekintettel arra, hogy a legtöbb kezelőszerv az érintőképernyőn található az autókban, miért ne küldhetnének egy linket egy „szimulátorhoz” egy-két héttel az átadás előtt, hogy az ügyfél elkezdhesse megérteni a funkciókat a saját idejében?
A „connected” autók szintén lehetővé teszik a „súgó” funkciókat az autóban, így a kézikönyv bújása helyett gyorsan kérhet segítséget a sofőr, ha elakad.
Az átadások bár jó eséllyel visszatérnek a régi hagyományokhoz, de az online funkciókkal felszerelt autók túl sok lehetőséget tartogatnak, hogy ne fejlődjön az autók megértésének szintje. Ez már csak azért is érdeke a gyártóknak, mert csak akkor fog valaki utólag funkciókat vásárolni az autójába az autó "app storejából", ha tudja is, hogy hogyan kell és mit vásárol.
A fentiek a "connecter cars" egy valódi, lehetséges felhasználási esetét mutatják be. Jól illeszkedik az egyre terjedő házhozszállítás folyamatába, és biztosítja, hogy az ügyfelek a lehető legtöbbet hozzák ki a gyártásba és tervezésbe fektetett drága mérnöki munkákból. Valamint talán nem lenne olyan gyakori, hogy az autó tulajdonosa nem tud válaszolni, ha valaki megkérdezi, hogy „mit csinál ez a gomb…?
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!