Playboy
Minden Playboy márka pionírja az autó, mert előbb készült, mint a legendás magazin és parfüm, utóbbiak még élnek, virulnak, a járműmárka viszont 72 éve halott. A Playboy Automobile Company sztorija hűen illusztrálja a háború utáni amerikai járműipart, melynél még számolni kellett az anyaghiánnyal és drága benzinnel. A takarékosság jegyében több új márka született és próbálkozott kisautók gyártásával, de sokan belebuktak a merész vállalkozásba, melyre már csak prospektusok és néhány szépen restaurált autó emlékeztet.
Louis Horwitz buffalói Packard-kereskedő és Norman Richardson autószervizes/benzinkutas ötlete alapján Charles Thomas, a Pontiac mérnöke tervezte az első Playboy modellt, melyet 1946 őszén mutattak be a buffalói Statler Hotelben. A háromszemélyes, vászontetős autó négyhengeres 40 lóerős teljesítményű Hercules farmotorja háromfokozatú – overdrive - rendszerű automata sebességváltón át hajtotta a hátsó kerekeket. A következő modellnél, az 1947-es Playboynál már a kocsi orrába építették a Continental-motort. A kis sportkocsi érdekessége volt a kézzel működtethető és csomagtartóba süllyeszthető kemény-tető.
A Playboy márka reklámozását szolgálta a New York-Los Angeles közötti rekordautózás: a 3114 mérföldes (5015,5 km) távot a háromüléses sportkocsit vezetője, Robert McKenzie 62 óra 20 perc alatt tett meg, vagyis gyorsabb volt mint a Western Union vagy Amtrak vonat. A hatásos reklám sem volt elég a cég felpörgetéséhez.
Az új prototípus fejlesztéséhez és a sorozatgyártásának előkészítéséhez, a műhely bővítéséhez további pénz kellett volna, ám a többi kis céghez hasonlóan a buffalói Playboy Motor Car Co. sem kapott hitelt a bankoktól és kudarcba fulladt a cég mindkét részvény-kibocsátási próbálkozása is. A kombiváltozatot már nem is tudták forgalomba helyzeni. A csődbe ment vállalat vagyona 1951-ben árverésre került, a megmaradt autók folyamatosan elhasználódtak, bontóba kerültek.
A farmotoros prototípus és az utolsó megépített autó, valamint egy fából készült karosszériaváz a connecticuti Hartfordban működő Alvin Trumbull kereskedőhöz került.
Az egyetlen megmaradt 1948-as Playboy 1960-tól egy floridai gyűjtőnél, majd eladta, az autó következő tulajdonosa átfényeztette a korhűbb Seafoam Green színre.
Az 1948-as Playboy A48 Convertible öt éve 132 ezer dollárért kelt el a Hershey-árverésén (Pennsylvania, USA). A magas ár magyarázata, hogy igazán ritka példányról van szó, hiszen a 91 elkészült és eladott darabból ez a 88-ik sorozatszámú, és ez az egyetlen megmaradt Playboy autó, mely alaposan megsokszorozta az eredetileg 985 dolláros árát.
Napjainkban színes magazin és parfüm viseli a Playboy nevet. Nem véletlenül, hiszen volt kapcsolat az autógyártóval, bár a Playboy eredeti címe Stag Party volt, de ezt már az első lap indulása előtt megtámadta a már létező Stag magazin képviselője.
Ezután Hugh Hefner alapító főszerkesztő új ötletekkel próbálkozott: édesanyja javaslatára a listára került a The gentlemen’s club név, végül a Playboy Automobile Company-nál egykor dolgozó Alexx Mills ötletére a Playboy nevet választották.
Két évvel az autógyár csődje után, 1953. decemberében jelent meg az első Playboy magazin, melynek címlapján Marilyn Monroe szerepelt.
Egy kis logó sztori
Az autógyár jelvényében cilinder, sétabot és egy pár fehér glaszékesztyű szerepelt, a Playboy magazin jelképét nyúl figurát tervező Art Paul művészeti vezető így magyarázta:„humoros asszociációkat kelt a szexualitással kapcsolatban”, valamint „vidám és játékos”.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!