divat

Micsoda szokás ócska farmert dobni az új autóra...

2023.12.05.

Mindig izgalmas, ha nem sulykolni akarják beléd a környezetvédelmet, hanem lazán meggyőznek.

Vannak sajtótájékoztatók, ahová törik magukat a kollégák, és vannak amikre udvariasságból mennek el. Sokszor megéri, hogy megtiszteled a rendező céget, különösen akkor, ha a világ zöldítéséről szóló eseményen a 2023-s túraautóbajnok is részt vesz. Mert ő „csak” hab volt a tortán, de a kevésbé ismert szereplőket is érdemes volt meghallgatni a Hyundai Refarm X program keretében.

Az ötletelésre mindig kész és show-mannek, pontosabban show-womannek is profi marketinges, Ördög Ibolya most sem okozott csalódást a rendezvényen, ahová egy ócska farmer volt a beugró. Regisztrálás után ezt azonnal nekidobhattam a vadiúj Hyundainak, melynek szélvédőjén és csomagtartójában már gyűltek a feldolgozásra váró darabok.

A rendezvény és persze életünk lényege (kellene, hogy legyen), hogy próbáljuk megmenteni a világot, vagyis ne pazaroljunk, amit lehet, mentsünk meg. Ez az autós rendezvény nem a szén-dioxid, hanem többek között a hulladék mérsékléséről szólt, és nem csak azt mutatták be, hogy mi minden készülhet a kiselejtezett ruhadarabokból.

Akinek kedve volt, az kulcstartót gyárthatott a helyben kialakított műhelyben, ahol szakavatott mesterek, művészek segítettek a kézimunkában.

Alkalmi kiállításon mutatták be a komolyabb és profibb termékeket, táskákat, autóba való praktikus tárolókat. A Szegedi Kata által tervezett és készített exkluzív Hyundai kiegészítők között megtalálható a farmerből készült ülésvédő, a kisgyermekeseknek különösen praktikus zsebes tároló, valamint a nagyméretű és csúszásgátlós bevásárlótáska.

Ördög Ibolya így vallott az egybegyűltek előtt: „Szerelemgyerekem ez a kampány, ami egy éjszakai ébredéskor született, ez adta az ötletet, hogy a kidobásra szánt farmerekből csinálni kellene valamit. Ez passzolt a márka több éves kampányához, melynek lényege, hogy ne csak az autó gyártásakor, használatakor, de végső feldolgozásakor is minimális legyen a veszteség.

A programhoz segítséget nyújtott főnököm, Kovács Pál magyarországi Hyundai márkaigazgató, aki pénzt is ad éjszakai álmaim megvalósításához.”

A Hyundai márka 2045-ös célja a teljes dekarbonizáció, ami nem csak elektromos autózást jelent, hanem a gyártási folyamatok és a roncsfeldolgozás zöldítését is. Hivatalosan ezt az „autóipar és fenntarthatóság” címszavakban szokták elmagyarázni, pedig nem csak a multik, hanem az egyének is sokat tehetnek érte.

Ibolya nem mellékesen megjegyezte, hogy ő azzal is hozzájárul ehhez, hogy a rajta lévő blúz már tizenkét éves, de még hordja. Ráadásul ez arra is ösztönzi, hogy tartsa a formáját... Eddig jól sikerült neki.

Így gondolta ezt néhány lelkes fiatal is, akik különböző területeken harcol a környezet megmentéséért.

Van, aki víz alá megy, az ügyért: a Hollandiából bejelentkezett Mikos Veronika, a Healthy Seas szervezet vezetője arról beszélt, hogy fontos projekt a tengerben elhagyott műanyag hálók begyűjtése és kihalászása, mert ezek rengeteg vízben élő lény vesztét okozzák. Lebomlásuk akár fél évezredig is eltart, ezért nagy segítség a vízivilágnak, ha a nyolcvan méteres mélységbe merülő aktivisták a halászokkal együtt kiszedik ezeket.

A zero-waste jegyében, használt farmeranyagokból, illetve újrahasznosított kiegészítőkkel felszerelt valódi Ioniq6 és Kona szomszédságában ismerhették meg a vendégek a Refarm kezdeményezést, valamint a fenntartható divat és autóipar kapcsolódási pontjait. A kötetlen társalgásban részt vett Lékai-Kiss Ramóna, a Hyundai Magyarország márka-nagykövete, Szegedi Kata divattervező, Csalár Bence fenntarthatósági divatnagykövet is.

Másodszori túraautós bajnoki címének megszerzése alkalmából itthon is sokadszor szerepelt sajtótájékoztatón Michelisz Norbert, aki stílszerűen ruhadarabokról is beszélt.

A TCR World Tour királya mesélt az évad nehézségeiről, sikereiről, a győztes makaói fináléról, miközben Ramona kérdésére elárulta korábbi kabala szokását: reggelente először mindig bal zokniját vette fel, a versenyautóban bal kesztyűjét húzta fel, de az évek során megszerzett futamgyőzelmekkel, valamint a bajnoki címek elnyerésével rájött, hogy nem ezeken múlik a siker.

Rutinja meghozta a felismerést, mert ugyan továbbra is izgulós típus, de felismerte: „Az a legjobb, ha magamra koncentrálok.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....
2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....
2025.01.28
Balesetet szenvedett két kisteherautó az M3-as autópálya 160-as kilométerénél, a Budapest felé....
2025.01.28
A Tokiói Autószalonról és a Dakar Rallyról szólt a január autós szempontból, így kevésbé meglepő,....
2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy nagyon fontos határidő jár le autósoknak....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....