terepjáró busz
Az éhes kutya erősebb, mint a jóllakott farkas, ezzel az ukrán mondással indított legújabb modelljük premierjén Vakhtang Dzsukasvili márkaalapító és vezérigazgató, akik előszeretettel használta ismertetőjében a kemény jelzőt: A Torsusnál tudjuk, hogy ha a világ legkeményebb terepjáró buszát akarjuk megalkotni, akkor keménynek kell lennünk magunkhoz, mint vállalathoz és keménynek kell lennünk magunkhoz, mint tervezőkhöz és mérnökökhöz. Ahhoz, hogy továbbra is vezető szerepet töltsünk be a piacon, nem ülhetünk a babérjainkon, keményen kell hajtanunk és újítanunk, és ezt folyamatosan kell tennünk.
És a Torsus mindig éhes a fejlődésre, mert ügyfeleik világszerte a legkeményebb és legnagyobb kihívást jelentő ágazatokban tevékenykednek, mint például a katasztrófavédelem, az orvosi ellátás, a motorsport, az erdészet, a bányászat, a mezőgazdaság, a turizmus és még sok más ágazat, mely mind segít nekik visszajelzéseikkel a fejlődésben.
Folyamatosan proaktívan gyűjtik az adatokat ügyfeleiktől, és életbevágóan fontos visszajelzéseket kapnak tőlük a szélsőséges felhasználási forgatókönyvekről. Ezek az adatok lehetővé teszik, hogy olyan rendkívül célzott műszaki fejlesztéseket tervezzenek, amelyek küldetésspecifikus, valós előnyöket biztosítanak, amint azt a következő generációs Praetorian és a kisebb, gyorsabb és még fürgébb Terrastor Munk.
Emellett töretlen a cg elszántsága a legjobb anyagok és fejlett gyártási technikák felhasználására, így hozzájárul ahhoz, hogy a 8,7 méteres, polimer testű Praetorian TG3-as még megbízhatóbban és nagyobb kényelemben tudja szállítani az utasokat, mint elődje.
A módosított felfüggesztéssel és futóművel szélsőséges körülmények között tesztelték, így erős lejtőn is agilisabb lett a busz, mely még jobban kihasználhatja az 1150 Nm-es hathengeres MAN dízelmotor és a 12 fokozatú sebességes sebességváltó, valamint a nagy teherbírású 4x4-es terepjáró.
Tomas Micuda műszaki igazgató szerint „A világszerte működő ügyfeleinktől kapott visszajelzések és a 20 hónapos K+F program nyomán most először építettünk teljes első légrugó-egységet az alváz és a felépítmény közé.”
A Torsus Praetorian mamutnyomatéka többféle sebességváltó-választékkal és páratlan fékerővel egyesül. A terepjáró busz szíve a hathengeres, 6,9 literes dízelmotor, amely 1150 newtonméteres nyomatéka széles tartományban, már 1200-1750 fordulat/perc közötti rendelkezésre áll. Jól illeszkedik a robusztus és terepre hangolt 12 fokozatú automata Tipmatic ZF AStronic sebességváltó és a nagy teherbírású 4x4-es terepjáró hajtáslánc, amely első tengelyes, tengelyközi és hátsó tengelyes differenciálzárral is rendelkezik.
A 35 személyes és alaposan megerősített német MAN alvázra épül Torsus Praetorian 290 lóerős teljesítményű motorjával akár 65 százalékos (33°) emelkedőt is képes megmászni, vagy kilencven centis vízen átgázolni.
A magasépítésű jármű stabilitását, kritikus dőléspontját és borulási határát speciális próbapadon, majd terepen tesztelték, és a Torsus megfelelt a biztonsági előírásoknak
Katonai járművekre fejlesztett hadászati specifikációjú Michelin XZL abroncsainak nyomása a műszerfalról állítható.
A hátsó légféket a vezető gombnyomásra rögzítheti, így tartós leálláskor sem kell terhelni az üzemi féket.
Oldalsó utasajtaja 3 km/óra sebességnél automatikusan becsukódik, a nyitás/zárás 8 másodpercet vesz igényeb, becsípődésgátlója megóv a sérüléstől. A ki- és beszállást előbújó lépcsők és korlátok teszik kényelmesebbé, vészhelyzetben pedig az ajtókba és a tetőbe beépített, belülről és kívülről nyitható vészkijáratokon át lehet elhagyni a járművet. Középen tisztán mechanikus, hátul pedig kétszárnyú ajtókat helyeztek el.
A vezető és az utasok kényelmét szolgálja a Webasto rendszere, mely 50 Celsius fokos külső hőmérsékletnél is képes megfelelő klímát varázsolni a kabinban, az ülések fölött kialakított befúvók hatékonyságát jelzi, hogy a 60 Celsius fokra felhevült utasteret 15 perc alatt képes 20-ra hűteni, szükség esetén pedig a motor kiegészítő hűtésére is alkalmas.
A független fűtésű hűtőtér mellett a motortér automatikus tűzvédelmi rendszerrel védett. A biztonságot szolgálja a BlazeCut automata berendezés vész esetén többek között az üzemanyagtartálynál, a motortérben és kabinban elhelyezett hőérzékelők jeleire lép működésbe, lokalizálva a tűzet és megakadályozva a lángok terjedését.
Az oldalfalakat és tetőt hőszigetelő anyaggal borították, a kényelmes ülések mindegyikének háttámlájába külön rendelésre színes monitort szerelnek.
A LED-es fényszórók és busz tetejére szerelhető kiegészítő reflektorok 4100 lumenes fénye mellett a járművet szórt és szúrólámpákkal is felszerelték, a kiegészítőkkel a busz környezete ezer lumenes fényerővel akár 360 fokban megvilágítható.
Cégháttér
A 2016-ban alapított Torsus egy nemzetközi vállalat és csapat, amelynek székhelye a Cseh Köztársaságban található, a gyártás pedig egy erre a célra épített szlovákiai gyárban történik. Globális piacokon tevékenykedik és értékesít a nehézipar, a közüzemi és a kormányzati szolgáltatási szektorok ügyfelei számára. Minden piacon garanciát és szervizhátteret biztosítanak, az ágazat leggyorsabb reakcióidejével. Az MAN-nel és a VW-vel való együttműködés a kulcsfontosságú alváz- és hajtáslánc-technológiák terén biztosítja, hogya Torsusba minden bekerüljön, ami a maximális tartósságot, megbízhatóságot, szervizelhetőséget, értékállóságot és strapabíróságot szolgálja.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!