Volkswagen

Darabonként adják el a volt oroszországi Volkswagen-gyár alkatrészeit

2024.09.08.

Darabonként adják el a volt oroszországi Volkswagen-gyárban maradt alkatrészeket.

 

Az egykori kalugai Volkswagen-gyár, amely most AGR néven fut, bejelentette, hogy megszabadul a vállalat csarnokaiban „rekedt” VW- alkatrészektől, eladja őket darabonként.

Ezek az alkatrészek eredetileg Volkswagenekbe valók, de mivel két és fél éve már nem gyártanak ott ilyen autókat, ezért feleslegessé váltak.  Mindenfajta járműelemet értékesítenek, köztük drága és nehezen beszerezhető alkatrészeket is. Nyilván vannak köztük olyanok, amelyek nagy kincset képviselnek a Nyugat által szankcionált orosz piacon, ezért igen kelendőek. Az orosz szaksajtó szerint megtalálhatók köztük például EA211 1,6 MPI motorokhoz való főtengelyek, a Karoq és a Taos modellek karosszériaelemei, valamint a Tiguanhoz való különböző karosszériaelemek.

A Volkswagen néhány nappal az ukrajnai háború kitörése után, 2022. márciusában döntött úgy, hogy a logisztikai ellátási láncban tapasztalható komoly fennakadások miatt leállítja az oroszországi gyártást.  Ezek a zavarok az Ukrajnában zajló konfliktusra válaszul bevezetett nyugati szankciók közvetlen következményei voltak. A korlátozások jelentős mértékben megnehezítették a Moszkvától délre lévő kalugai üzem működését, amely az ország egyik legnagyobb autóipari létesítménye volt 225 ezres éves kapacitással. Olyan modelleket gyártottak ott, mint a Volkswagen Tiguan, Volkswagen Polo és Skoda Rapid. Ezzel egy időben leállították a szerződéses összeszerelési műveleteket a GAZ Nyizsnyij Novgorod-i üzemében, ahol Volkswagen Taos, Skoda Kodiaq, Skoda Karoq és Skoda Octavia modelleket rakták össze.

Ide tartozik, hogy távozott Oroszországból a Faurecia francia autóalkatérsz-gyártó is, amely más nyugati márkák mellett a VW-nek is a beszállítója volt, lökhárítókat, üléseket, ajtókat, utastér-szigetelő elemeket és kipufogócsöveket is gyártott.

Az AGR csoport tulajdonába került kalugai gyárban a közelmúltban bizonyos mértékben megindult a termelés, de hogy mit gyártanak ott, egyelőre homály feldi. Olyan hírek kaptak lábra, hogy megkezdődött az Oroszországban igen népszerű kínai  Chery Tiggo 7 Pro Max járművek gyártási próbaüzeme. Hivatalos értesítésből csak azt lehet tudni, hogy az új cégvezetés „különböző autóipari területekre összpontosít”.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....