ICDP
Az új autók értékesítéséből származó jövedelemforrások rendkívül fragmentáltak és a franchise-tulajdonosok között összetett menedzsment struktúrák alakultak ki, amelyek biztosítják, hogy képesek legyenek teljesíteni a gyártó által kitűzött és elvárt célokat.
Autoblog.com
A lakossági ügyfeleknek eladott minden új autó egyszerre generál bevételeket és költségeket egy franchise számára, amelyek összefoglalva a következőek:
Az ilyen fragmentált bevételi források gondos menedzselést igényelnek annak biztosítására, hogy a kiskereskedelmi üzletek elfogadható áron menjenek végbe. A nagyobb és professzionálisabb kereskedőcsoportok jobban felkészültek arra, hogy összevonják és optimalizálják a bevételeket és a kapcsolódó költségeket oly módon, hogy előnyhöz jussanak a kisebb kereskedőkkel szemben.
Aacc
Ettől függetlenül, az autókereskedelem sokszor a legnagyobb, legprofesszionálisabban működő hálózatok sem sokkal tudják túlteljesíteni a nullszaldós eredményt.
Az online csatornák és mobilitási megoldások fejlődésével mindez még komplexebbé válik:
Egyelőre tisztázatlan módon, de a kereskedések szerepet vállalhatnának a gyártók által nyújtott szolgáltatásokból, melyek bár más módon – alkalmankénti és havi díjszabás alapján - de biztosítanának bizonyos szintű bevételt.
Readytalk
Hogy az online csatornák és a mobilitási szolgáltatások terjedése pontosan milyen hatással lesz a kereskedések bevételeire és jövőjére, jelenleg még kérdéses. Egyértelmű, hogy a hatás jelentős lesz és várhatóan negatívan fogja érinteni a bevételeket, ugyanakkor kellő gyártói támogatással és innovatív átalakításokkal akár még profitálhatnak is belőle. Ugyanakkor nem kérdés, ezúttal csak a legerősebbek maradnak majd talpon.