ICDP

Miből lesz bevétel, ha nem adnak el autót? Kereskedők jövője

2018.05.23.

Az autókereskedelem jelenleg két nagy, a bevételi forrásokat érintő, egyelőre még válaszra váró változás előtt áll. Ezek a változások bár Magyarországon csak részben vannak jelen, tőlünk nyugatra már nagyon is aktuálisak. Milyen választ adnak az autókereskedelem szereplői az online csatornák terjedésére és a tulajdonlástól a használat felé történő eltolódásra?

Az új autók értékesítéséből származó jövedelemforrások rendkívül fragmentáltak és a franchise-tulajdonosok között összetett menedzsment struktúrák alakultak ki, amelyek biztosítják, hogy képesek legyenek teljesíteni a gyártó által kitűzött és elvárt célokat.

Autoblog.com

A lakossági ügyfeleknek eladott minden új autó egyszerre generál bevételeket és költségeket egy franchise számára, amelyek összefoglalva a következőek:

  • A gyártó számláján levő alapvető kereskedelmi árrés kiegészül a halasztott bónusz kifizetésekkel, melyek kvantitatív (például a volumen) célszámok és kvalitatív (ügyfél-elégedettség, képzési standardok) mérőszámok alapján kerül meghatározásra.
  • Tőlünk nyugatra a legtöbb autó valamilyen finanszírozással kerül eladásra, amit a gyártó saját pénzügyi szolgáltatója biztosít. Ezek a pénzügyi szolgáltatók (Magyarországon például a Porsche Lízing) gyakran egyszerre flottakezelők, amelyek közvetlen kapcsolatban állnak az ügyfelekkel és az általuk közvetített ügyfelek vásárlásai is növelik a kereskedők bevételeit.
  • Nyugaton egyelőre jelentősebb szerep jut ezeknek a szolgáltatóknak, és a kereskedések támogatásában is nagyobb szerepet vállalnak, konkrétan forrást biztosítanak új járműállomány beszerezésére, sok esetben pedig segítséget nyújtanak a meglévő állomány továbbértékesítésére.

Az ilyen fragmentált bevételi források gondos menedzselést igényelnek annak biztosítására, hogy a kiskereskedelmi üzletek elfogadható áron menjenek végbe. A nagyobb és professzionálisabb kereskedőcsoportok jobban felkészültek arra, hogy összevonják és optimalizálják a bevételeket és a kapcsolódó költségeket oly módon, hogy előnyhöz jussanak a kisebb kereskedőkkel szemben.

Aacc

Ettől függetlenül, az autókereskedelem sokszor a legnagyobb, legprofesszionálisabban működő hálózatok sem sokkal tudják túlteljesíteni a nullszaldós eredményt.

Az online csatornák és mobilitási megoldások fejlődésével mindez még komplexebbé válik:

  • Ha több közvetlen tranzakció történik gyártó és ügyfél között közvetlenül, annak várhatóan az lesz a hatása, hogy az árrés és a bónuszok által generált bevételeket idővel felváltják a tesztvezetésekért és átadásokért járó kifizetések.
  • Ha az autót a gyártó adja el, kérdés, hogy a tranzakció konkrét végrehajtása beleszámít-e a kereskedő volumenébe, bónusz alapjába. Valószínűleg nem.
  • Ha a kereskedők saját értékesítési tevékenysége visszaesik, akkor ennek megfelelően csökkenteni kell a rögzített és működési költségeiket is, valamint a beruházási elvárásokat is, beleértve a létesítményeket és a járműállományt is. Ismét kérdéses, hogy az OEM-k felismerik-e az ilyen kiigazítások szükségességét

Egyelőre tisztázatlan módon, de a kereskedések szerepet vállalhatnának a gyártók által nyújtott szolgáltatásokból, melyek bár más módon – alkalmankénti és havi díjszabás alapján - de biztosítanának bizonyos szintű bevételt.

Readytalk

Hogy az online csatornák és a mobilitási szolgáltatások terjedése pontosan milyen hatással lesz a kereskedések bevételeire és jövőjére, jelenleg még kérdéses. Egyértelmű, hogy a hatás jelentős lesz és várhatóan negatívan fogja érinteni a bevételeket, ugyanakkor kellő gyártói támogatással és innovatív átalakításokkal akár még profitálhatnak is belőle. Ugyanakkor nem kérdés, ezúttal csak a legerősebbek maradnak majd talpon.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....