Ford Bronco

Mi a Ford terve a Bronco Európába hozatalával?

2022.12.19.

A Ford új stratégiát talált ki európai piacára, amellyel igyekszik jobbá tenni eladásait. Ehhez "amerikaibb modellekre van szükség, így népszerű SUV-ját, a Broncót is behozza a piacra.

A Ford az elmúlt időszakban egyre érdekesebb lépéseket tesz, legyen szó új modellek bemutatásáról, vagy éppen régiek kivonásáról. Európai piacán eddig az utóbbi volt a mérvadó, mivel először a Mondeo és Focus modellek kivezetését jelentette be, majd a népszerű hatchback, a Fiesta, végül a két, Európában szintén hódító családi egyterűek, a Galaxy és az S-Max végleges kivonását hirdette meg a gyártó még október végén.

Mivel mindezen modellek a következő években fognak végleg legördülni a gyártósorról, utánpótlásról is gondoskodni kell, de nem a Ford nem a hagyományosan európai kategóriákra gondol, hanem majdhogynem az ellenkezőjére. Sem az egyterűek, sem a szedánok, de még a hatchbackek sem kerülnek szóba a gyártó jövőbeli terveiben, hanem a mostanság legnépszerűbb kivitel: az SUV.

Az Egyesült Államokban évtizedek óta tart az SUV-k és crossoverek felvirágzása, ami a többi kategóriát egyre inkább maga mögé utasította, olyannyira, hogy a legtöbb amerikai autógyártó, köztük a Ford is, főképp SUV-k és mellette még pickupok gyártására fókuszál leginkább. És mivel a recept működik, Európában is alkalmazni akarják.

Az SUV-k egyre népszerűségét akarja meglovagolni a Ford a Broncóval. (Forrás: Ford)

Az "Adventurous Spirit", vagyis a Kalandos Lélek elnevezésű kampány az amerikai értékeket igyekszik kidomborítani, vagyis a szabadságot, a kalandvágyat és a hatalmas, széles tájakat, amelyek meghódításához erős kocsira van szükség. Ez pedig egyet jelent a pickupokkal, crossoverekkel és SUV-kkal, amelyek egyszerre alkalmasak városi közlekedésre is, de a terepen is helyt tudnak állni, legalábbis a gyártó szerint.

Christian Weingaertner, a Ford Németország marketingvezetője egy nyilatkozatában megfogalmazta, hogy a márka igyekszik megragadni az alkalmat, hogy megreformálja pozícióját az európai piacon, amelyhez új irány és új modellek kellenek. Weingaertner szerint ezek a jövőbeli modellek sokkal amerikaiasabbak lesznek, 2030-tól pedig teljesen elektromos palettát akarnak. A kampány minden modellnek valamiféle szlogent ad, így a nemrég bemutatott Mustang új generációját a "Wild Performance" szavakkal, a Pumát "Urban Escape" néven, a 2019 óta Európában is elérhető Explorer az "Active Adventure" kifejezéssel, a Rangert pedig "Ultimate Outdoor" megnevezéssel reklámozzák majd.

A Ford eladásai az idei év első 10 hónapjában igencsak elmaradtak vetélytársai mögött, ugyanis az amerikai márka az Európában újonnan eladott személyautók 4,7 százalékát tudhatta magáénak, míg idén a Volkswagen Csoport 24,6 százalékért, a Stellantis pedig 18,8 százalékért volt felelős. Emiatt a Ford új stratégiája az eladást is megváltoztatja, az úgynevezett direkt eladási módszert fogják alkalmazni, ahol a gyártó külön levéllel igyekszik megnyerni a már márkahű vásárló kegyeit, az újonnan érkezőket pedig a viszonteladók előre megszabott áraival próbálják becsalogatni.

De mi a helyzet a Broncóval?

A Bronco név az egyik leghíresebb Ford az USA-ban. (Forrás: Ford)

A Ford egyik legsikeresebbnek mondható kampánya a híres Bronco név újraélesztése volt, mivel az előd által állított hatalmas mércét jól ugrotta meg az új modell, meglovagolva az SUV- és az elektromos autó-hullámot is, miközben megőrizte az eredeti autó kalandvágyó, fiatalos sportosságát is.

Így nem csoda, hogy az európai revízió egyik zászlóshajójának is a Broncót választották, mivel megtestesíti azokat az amerikaias értékeket, amelyet a Ford kampányszlogenjének választott. A Bronco európai értékesítését már 2023 tavaszától tervezik és olyan modellek vetélytársának szánják, mint a Land Rover Defender, vagy a Jeep Wrangler, sőt, az Ineos Grenadier is ellenfele lehet, amely egy startup cég modellje, amely régebbi Defenderek mintájára épít járműveket.

A levehető ajtók és a változtatható lökhárító is elérhető lesz. (Forrás: Ford)

Az európai Broncót, mint minden más amerikai gyártó modelljeit, kötni fogják az Uniós szén-dioxid-kibocsátás szabályozásai, így a két választható hajtás a 2,3 literes, négyhengeres, turbó-, vagy a valamivel erősebb, 2,7 literes, V6-os benzinmotor lesz.

A kinézeten azonban nem változtatnak, mindegyik modellváltozat elérhető lesz. A levehető ajtók és a szintén eltávolítható és kedv szerint cserélhető első lökhárító is kérhető felszereltség. A Ford a műanyag dísztárcsa-elemekre is gondolt, amelyeket úgy terveztek, hogy nagyobb erőhatás esetén bizonyos módon törjenek, így csak ezeket a részeket kell cserélni, nem a teljes tárcsát.

A beltér is megmarad ugyanolyannak, mint az amerikai modellben. 12 hüvelykes LCD kijelző helyezkedik el műszerfalon, amelyet a Ford SYNC 4-es szoftverével láttak el, amely a gyártó állítása szerint egyre több funkciót kaphat. Emellett 360 fokban forduló kamerákat és érzékelőket is kap a Bronco, amelyek olyan terepeken adhatnak képet az autó oldaláról vagy kerekeiről, ahol nagyon kicsi hely van lavírozni. Ez nem csak terepen lehet hasznos funkció, de akár szűkebb utcákban is.

A belső is marad: 12 hüvelykes kijelző és SYNC 4-es szoftver. (Forrás: Ford)

Nagy kérdés azonban, hogy valóban jó lépés ez-e a Ford részéről és a Bronco behozatala, valamint az új szlogenek elegendőek-e ahhoz, hogy valóban megreformálják az európai piacot és visszatornásszák az eladásaikat. Mindenesetre a Bronco amerikai eladásai azt bizonyítják, hogy jó lehet az irány, mivel idén több mint 106 ezer modellt adtak el az USA-ban.

 

Forrás: 
Carscoops

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....