járműipar
Szerző: Jámbor Gyula
A magyar autógyártás jól láthatóan járul hozzá az ország gazdasági fejlődéséhez - mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője. Tavaly először több mint 100 ezer kompakt Mercedes-Benz gépjárművet bocsátott ki a cég. Jelenleg több mint háromezer munkatársat foglalkoztatnak a gyárban, becslések szerint a beruházás következtében összesen még 10 ezernél is több új munkahely jött létre Kecskeméten és környékén.
Frank Klein, a nyáron legürdült százezredik kecskeméti Mercedes-szel.
Emlékezetes, hogy a stuttgarti székhelyű Daimler-Benz konszern 2008. júniusban jelentette be, hogy Magyarországot választja új Mercedes modelljei gyártásának helyszínéül, a 450 hektáron elterülő kecskeméti gyár a konszern első kelet-európai üzeme lett, egyben Magyarország történetének egyik
legjelentősebb zöldmezős beruházása.
Győrben készülő A3 limuzin.
Az országban jónéhány helyszínen zajlottak idén autóipari fejlesztések. Győrben folytatódott a másik német prémium márka, az
Audi autógyárának és kiszolgáló létesítményeinek az építése. Október végén avatták fel a négykarikások győri logisztikai parkját. A
járműgyár közelében 10 milliárd forintból épült létesítmény 300 új munkahelyet teremtett. A napi 150 kamionnyi rakomány kezelésére
alkalmas logisztikai park feladata, hogy száz százalékos ellátás biztonságot garantáljon a járműgyárnak, amelybe 30 országból érkeznek
a beszállítók termékei. A beruházás eredményeként a gyárhoz közvetlen kapcsolattal rendelkező, modern infrastruktúrával felszerelt
logisztikai bázison tárolják, készítik elő és osztják el a beérkezett termékeket. Ugyancsak idén, június 19-én avatták fel az Audi
járműgyárát. Ebben az üzemben gyártják a társaság nemrég bemutatott A3-as limuzinját. Ez lesz az első olyan modell, amelynek teljes
gyártási folyamata Győrben zajlik. A 900 milliós eurós beruházás Magyarországon az egyik legnagyobb, összesen 360 ezer négyzetméteren
építkeztek, ezen mintegy 100 ezer négyzetméternyi belső teret alakítottak ki.
A Mercedes és az Audi mellett az Opel is jelentős fejlesztéseket hajtott végre magyarországi üzemében. A szentgotthárdi Flex motorgyár
fejlesztése keretében keretében eddig 400 dolgozót vettek fel, és az elmúlt év végéig további 60-nal nőtt a létszám.
Készülnek a motorok Szentgotthárdon
Az Opel 2010-ben indította el 500 millió eurós beruházással a Flex motorgyár projektet új generációs kis- és középkategóriás benzin- és dízelmotorok gyártására. Az új, rugalmas termelési rendszerben működő üzem az év elején kezdte el a termelést, fokozatosan indítják be a középkategóriás dízel-, és a kiskategóriás benzinmotorok gyártását. Februárban az Opel a Flex gyár további, 130 millió eurós kapacitásbővítését jelentette be, amelyet a
vállalat az 1,4 literesnél nem nagyobb motorok várható nagy keresletével indokolt. Harmadik lépcsőként, júliusban újabb döntés
született, miszerint még 60 millió euróval fejelik meg a fejlesztést, amely további, 1,8 literes motorok gyártására alkalmas gyártósorok
vásárlását biztosítja. A gyár kapacitása ezzel 2015-re évi 650 ezer darabra nő, nem számítva ide a hagyományos Family motorokat. Addigra
mintegy 1000 embert fognak foglalkoztatni Szentgotthárdon.
A Suzuki nem épített új részleget Esztergomban, az SCross gyártásának szeptemberi megkezdését mégis a tulajdonos és a magyar kormányfő
jelenlétében jelentették be szeptemberben. A kisautógyártó szerepből kitörni készülő Suzuki ezzel a modellel kívánja újra pozicionálni
magát a világpiacon. Ha ez sikerül, ismét beindulhatnak a jelenleg még alvó műszakok az esztergomi gyárban. A cél évente 100 ezer divatos
szabadidőautó kiszállítása, ami magával hozhatja, hogy a gyártósorok ismét padlógázzal dübörögjenek.