Peugeot

Messzebbre jutnak a Peugeot városi villanyautói

2022.03.11.

A 2022-es modellévre számos ponton átdolgozta az e-208 kisautót és az e-2008 városi crossovert a Peugeot. A változtatások csökkentették a modellek energiafogyasztását, ez akár 8 százalékkal nagyobb hatótávolságot eredményez.

Idén pályafutása harmadik évébe lép a márka városi modellpárosa, a 2020 Év Európai Autójának megválasztott Peugeot 208 ferdehátú és a vele azonos platformra épülő 2008 szabadidőjármű. A típusok az elmúlt években sikeresnek bizonyultak, nem utolsósorban akkumulátoros elektromos változatuknak köszönhetően, amelyek egyedülálló stratégiát alkalmaznak a piacon.

Míg versenytársaik többsége kizárólag emissziómentes hajtáslánccal kapható, a Peugeot úgy döntött, megadja ügyfeleinek a választás szabadságát, és a villanymotort a belső égésű erőforrásokkal párhuzamosan, azok alternatívájaként kínálja a típusok vásárlóinak. A piac nagyra értékelte az elképzelést, az e-208 esetében a vásárlók mintegy 20 százaléka dönt a tisztán elektromos változat mellett (szemben a Peugeot eredeti, 10-15 százalékos ambícióival). Ennek köszönhetően a Peugeot e-208 és e-2008 a tavalyi évben együtt az európai BEV-piac csaknem 6 százalékát tudhatták magukénak, nagyjából 60:40 arányban osztozva az eladásokon.

A sikeres formatervű típusok folyamatosan erősödő eladásai nem tették szükségessé a modell mélyreható esztétikai frissítését. A Peugeot ezért a 2022-es modellévben változatlan megjelenéssel forgalmazza az e-208-ast és az e-2008-ast, amelyek a márka kínálatának legmarkánsabb, tekintélyt parancsoló „fénykarmait” alkalmazva továbbra is messziről felismerhetők.

Ugyanakkor a vállalat szüntelenül tökéletesíti típusainak műszaki tartalmát, és most több fejlesztést egyidejűleg bevezetve még vonzóbbá teszi városi villanyautóit. Az elektromos járművek legfontosabb jellemzője 2022-ben is a hatótávolság: az ügyfelek vásárlási döntésében kulcsfontosságú, hogy mennyit képesek megtenni az akkumulátor két feltöltése között. A Peugeot ezért erre a területre összpontosított, és három fontos újítással javította az eleve kedvező teljesítményt.

A gyártó beszállítóival együttműködve mostantól új, különösen kis gördülési ellenállású abronccsal szereli fel mindkét típusának elektromos változatát. Az A+ besorolású abroncsok 16 (Peugeot e-208), illetve 17 (Peugeot e-2008) colos méretben állnak rendelkezésre; a módosítás a vezethetőséggel kapcsolatos egyéb jellemzőket (a rugózási komfortot, a gördülési zajt, az iránytartást, a féktávolságot) nem befolyásolja.

Egy másik fontos lépés a hőszivattyús hűtő-fűtő rendszer továbbfejlesztése. A technológia elvileg nem új, az iparban azonban az elektromos autók elterjedésével kezdett általánossá válni. A készülék egyfajta fordított hűtőszekrényként működik: hőt von ki az alacsonyabb hőmérsékletű környezetből, és azt magasabb hőmérsékletű helyen adja le. Mivel a villanyautók fűtőberendezése is elektromos energiával üzemel, a hőszivattyúval jelentősen csökkenthető az energiafelhasználás.

A Peugeot ezt az új technológiát a szélvédő felső részén elhelyezett páratartalom-érzékelővel egészítette ki. Az új szenzornak köszönhetően jobb hatásfokkal vezérelhető a klímaberendezés – szintén energiaigényes – működése, illetve optimalizálható a belső levegőkeringetés. Minél kevesebb, kívülről beszívott hideg levegőt kell ugyanis felmelegítenie a fűtőberendezésnek, annál több energia marad a villanymotor hajtására. Ezek az egymást kiegészítő fejlesztések mindenekelőtt pont azokban a téli hónapokban csökkentik érdemlegesen az energiafelhasználást, amikor az alacsony környezeti hőmérséklet egyébként is hátrányosan érinti az akkumulátor energiamegtartó képességét.

A harmadik változás a hajtáslánc mechanikus szerkezetét érinti. A Peugeot mérnökei módosították az egyfokozatú erőátvitel áttételét, ami mindenekelőtt nagyobb sebességeknél csökkenti a fordulatszámot, ami hatványozottan javítja a hatásfokot. A hajtáslánc egyéb elemei – beleértve a 100 kW (136 LE) teljesítményű, 260 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotort és az 50 kWh kapacitású akkumulátort is – nem változtak.

Az összehangolt fejlesztéseknek köszönhetően a Peugeot e-208 az eddigi 340 helyett 362 kilométert (+22 km) képest megtenni egy teljes töltéssel, míg a Peugeot e-2008 320-ról 345 (+25 km) kilométerre javíthatta a WLTP norma szerint mért, szabványos hatótávolságát. Az előbbi 6,5, az utóbbi 7,8 százalékos javulást jelent, de ennél is fontosabb, hogy a tulajdonosoknak, a használat jellegétől függően, ritkábban kell majd töltőre csatlakoztatniuk autójukat.

Ami a valós használatot illeti, az elektromos járművek sajátosságaiból adódóan a városi forgalomban mért hatótávolság jellemzően kedvezőbb, mint a vegyes üzemet feltételező WLTP szabvány szerinti értékek. Sűrű forgalomban ezért még markánsabban érvényesülnek a fejlesztések előnyei, különösen a téli hónapokban, amikor a fent említett hőszivattyúnak és páratartalom-szenzornak köszönhetően érdemlegesen csökken a fűtő- és klímaberendezések energiafelhasználása. A Peugeot becslései szerint ilyenkor akár 40 kilométerrel is többet utazhatunk az akkumulátor egyszeri feltöltésével.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.14
Az elektromos mobilitás folyamatos térnyerésével a nagyfeszültségű akkumulátorok....
2025.01.14
Minden korábbinál több autópálya-matricát vásároltak a közlekedők a tavalyi évre – tudatta a....
2025.01.14
A világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítója, a hazánkban is termelő ZF, a digitális....
2025.01.14
A BMW Group 2024-ben is növekedési pályán maradt, 13,5 százalékos abszolút növekedést elérve,....
2025.01.14
A Volvo Cars új globális értékesítési rekordot állított fel azzal, hogy a vállalat 2024-ben 763 389....
2025.01.14
Egymást érik a karambolok az M0-son. ..
2025.01.14
Még Luca de Meo szerint sem racionális döntés rengeteg pénzt fektetni az A110 EV-be, de szükséges a....
2025.01.13
Juttassuk szóhoz a gyengébb nemhez tartozó oldalkocsis utast.   ..
2025.01.13
Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd....
2025.01.13
Messze nem csak autógyártással foglalkozik a Toyota. Most éppen városfejlesztésbe kezdtek. ..