Peugeot

Messzebbre jutnak a Peugeot városi villanyautói

2022.03.11.

A 2022-es modellévre számos ponton átdolgozta az e-208 kisautót és az e-2008 városi crossovert a Peugeot. A változtatások csökkentették a modellek energiafogyasztását, ez akár 8 százalékkal nagyobb hatótávolságot eredményez.

Idén pályafutása harmadik évébe lép a márka városi modellpárosa, a 2020 Év Európai Autójának megválasztott Peugeot 208 ferdehátú és a vele azonos platformra épülő 2008 szabadidőjármű. A típusok az elmúlt években sikeresnek bizonyultak, nem utolsósorban akkumulátoros elektromos változatuknak köszönhetően, amelyek egyedülálló stratégiát alkalmaznak a piacon.

Míg versenytársaik többsége kizárólag emissziómentes hajtáslánccal kapható, a Peugeot úgy döntött, megadja ügyfeleinek a választás szabadságát, és a villanymotort a belső égésű erőforrásokkal párhuzamosan, azok alternatívájaként kínálja a típusok vásárlóinak. A piac nagyra értékelte az elképzelést, az e-208 esetében a vásárlók mintegy 20 százaléka dönt a tisztán elektromos változat mellett (szemben a Peugeot eredeti, 10-15 százalékos ambícióival). Ennek köszönhetően a Peugeot e-208 és e-2008 a tavalyi évben együtt az európai BEV-piac csaknem 6 százalékát tudhatták magukénak, nagyjából 60:40 arányban osztozva az eladásokon.

A sikeres formatervű típusok folyamatosan erősödő eladásai nem tették szükségessé a modell mélyreható esztétikai frissítését. A Peugeot ezért a 2022-es modellévben változatlan megjelenéssel forgalmazza az e-208-ast és az e-2008-ast, amelyek a márka kínálatának legmarkánsabb, tekintélyt parancsoló „fénykarmait” alkalmazva továbbra is messziről felismerhetők.

Ugyanakkor a vállalat szüntelenül tökéletesíti típusainak műszaki tartalmát, és most több fejlesztést egyidejűleg bevezetve még vonzóbbá teszi városi villanyautóit. Az elektromos járművek legfontosabb jellemzője 2022-ben is a hatótávolság: az ügyfelek vásárlási döntésében kulcsfontosságú, hogy mennyit képesek megtenni az akkumulátor két feltöltése között. A Peugeot ezért erre a területre összpontosított, és három fontos újítással javította az eleve kedvező teljesítményt.

A gyártó beszállítóival együttműködve mostantól új, különösen kis gördülési ellenállású abronccsal szereli fel mindkét típusának elektromos változatát. Az A+ besorolású abroncsok 16 (Peugeot e-208), illetve 17 (Peugeot e-2008) colos méretben állnak rendelkezésre; a módosítás a vezethetőséggel kapcsolatos egyéb jellemzőket (a rugózási komfortot, a gördülési zajt, az iránytartást, a féktávolságot) nem befolyásolja.

Egy másik fontos lépés a hőszivattyús hűtő-fűtő rendszer továbbfejlesztése. A technológia elvileg nem új, az iparban azonban az elektromos autók elterjedésével kezdett általánossá válni. A készülék egyfajta fordított hűtőszekrényként működik: hőt von ki az alacsonyabb hőmérsékletű környezetből, és azt magasabb hőmérsékletű helyen adja le. Mivel a villanyautók fűtőberendezése is elektromos energiával üzemel, a hőszivattyúval jelentősen csökkenthető az energiafelhasználás.

A Peugeot ezt az új technológiát a szélvédő felső részén elhelyezett páratartalom-érzékelővel egészítette ki. Az új szenzornak köszönhetően jobb hatásfokkal vezérelhető a klímaberendezés – szintén energiaigényes – működése, illetve optimalizálható a belső levegőkeringetés. Minél kevesebb, kívülről beszívott hideg levegőt kell ugyanis felmelegítenie a fűtőberendezésnek, annál több energia marad a villanymotor hajtására. Ezek az egymást kiegészítő fejlesztések mindenekelőtt pont azokban a téli hónapokban csökkentik érdemlegesen az energiafelhasználást, amikor az alacsony környezeti hőmérséklet egyébként is hátrányosan érinti az akkumulátor energiamegtartó képességét.

A harmadik változás a hajtáslánc mechanikus szerkezetét érinti. A Peugeot mérnökei módosították az egyfokozatú erőátvitel áttételét, ami mindenekelőtt nagyobb sebességeknél csökkenti a fordulatszámot, ami hatványozottan javítja a hatásfokot. A hajtáslánc egyéb elemei – beleértve a 100 kW (136 LE) teljesítményű, 260 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotort és az 50 kWh kapacitású akkumulátort is – nem változtak.

Az összehangolt fejlesztéseknek köszönhetően a Peugeot e-208 az eddigi 340 helyett 362 kilométert (+22 km) képest megtenni egy teljes töltéssel, míg a Peugeot e-2008 320-ról 345 (+25 km) kilométerre javíthatta a WLTP norma szerint mért, szabványos hatótávolságát. Az előbbi 6,5, az utóbbi 7,8 százalékos javulást jelent, de ennél is fontosabb, hogy a tulajdonosoknak, a használat jellegétől függően, ritkábban kell majd töltőre csatlakoztatniuk autójukat.

Ami a valós használatot illeti, az elektromos járművek sajátosságaiból adódóan a városi forgalomban mért hatótávolság jellemzően kedvezőbb, mint a vegyes üzemet feltételező WLTP szabvány szerinti értékek. Sűrű forgalomban ezért még markánsabban érvényesülnek a fejlesztések előnyei, különösen a téli hónapokban, amikor a fent említett hőszivattyúnak és páratartalom-szenzornak köszönhetően érdemlegesen csökken a fűtő- és klímaberendezések energiafelhasználása. A Peugeot becslései szerint ilyenkor akár 40 kilométerrel is többet utazhatunk az akkumulátor egyszeri feltöltésével.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....