Mesél a szakértő – Nesze neked német import | Autoszektor

szakértő

Mesél a szakértő – Nesze neked német import

2016.08.22.

BMW 320d – E46: egy vágyálom (egyelőre) porrá törve

A BMW 3-as sorozata talán a legnépszerűbb bajor modell a palettán. Kicsi, praktikus, a megfelelő kivitelben erős és takarékos, ráadásul jól néz ki, tök vagány. A típus rajongói tábora leginkább ez utóbbi tulajdonság alapján választódik ki.

Amikor 3 nappal ezelőtt Facebook oldalunkon beharangoztuk ezt a vizsgálatot, még nem gondoltuk, hogy a cég eddigi történelmének legnagyobb számú tetszésnyilvánítását fogjuk összeszedni és ekkora érdeklődésre tart majd számot ez a történet. Eddig a pillanatig összesen 436 ember jelezte, hogy érdekli a teljes történet és 40 akadt, aki úgy érezte, megosztja a posztot, hogy másokhoz is eljusson a hír. Ezek közül több mint 300-an csatlakoztak követőinkhez, amit ezúton is nagyon köszönünk! És most jöjjön a történet:

A megkeresés

A járművet megvenni szándékozó ügyfelünk egy 25 éves pesti srác, aki bár kergeti az álmait és nagyon szeretne egy BMW-t, sőt, fél lábbal már be is sétált az öregedő prémium autók csapdájába, át szerette volna vizsgáltatni a kocsit. Az öregedő luxuskocsik csapdája pedig, hogy ezek olcsónak olcsók, de a várható fenntartási költségekre és a tíz év feletti autóknál rendre jelentkező problémákra már nem figyelünk oda kellőképpen.

Szép és csábító állapotú 150 lóerős prémium autó

Valami tehát mégis megszólalhatott benne, amikor az 1.300.000,- Ft vételár leszurkolása előtt felhívott minket és megrendelt egy átvizsgálást a kocsira. Persze a szabadságszezon kellős közepén – ahogy mondani szoktuk – a fű sem nő Magyarországon, természetes, hogy a hirdető sem volt itthon, úgyhogy nagyon nehezen jött össze, hogy valaki megmutassa a kocsit.

Nem csúszhatok le erről a kocsiról

A legtöbb ügyfél megkérdezi, hogy mi lesz akkor, ha mire mi menni tudunk megvizsgálni az autót, addigra elviszi valaki más. Erre én rendre azt felelem, hogy ebben az esetben a sors kezének meg kell adni magunkat és valószínűleg nem ez a példány volt, aki hozzánk akart kerülni. A megrendelőt nem hatotta meg, hogy ha esetleg elmenne a kocsi, akkor a vizsgálati díj visszajár, vagy másik vizsgálatra lehet felhasználni, hanem vasárnap(!) lefoglalózta a kocsit, mégpedig a vételár 10%-nak megfelelő készpénzzel.

A vizsgálat

Amikor a céget indítottuk, én nem gondoltam volna, hogy ennyi BMW-vel lesz dolgunk. Itt, az esettanulmányok között is volt már F11-es, E90-es, egy szép 120d, aztán 116i, amiből (még) készült esettanulmány, és szintén egy 3-as, de kombi verzióban.

Nem árulom el, hogy hol vizsgáltuk meg az autót, de nem Budapesten volt. Minden a terv szerint ment, közben befutott az ügyfél is a párjával, mert mindenképpen szeretett volna személyesen jelen lenni és a vizsgálat után első kézből értesülni az eredményekről.

Kezdjük a derűsebb részekkel

Ahogyan az átlós képen is látható, a kocsi első ránézésre nagyon egyben lévőnek tűnik. Csillogó fényezés, teljesen vonalban futó karosszéria. A kilométeróra állása is jónak tűnt. A nem egész kétszázezer kilométert mutató műszeregység adatát ugyan nem tudták például egy vezetett szervizkönyvvel alátámasztani, de a kormány eredeti bőrözése és a kopásnak legjobban kitett belső kezelőszervek állapota alapján nem gyanakodtunk „órázásra”.

Hihető futással

Jött a szokásos diagnosztika és megnyugodhattunk, mert néhány kicsit mélyebben lévő adat alapján meggyőződhettünk róla, hogy minden valószínűséggel nincs manipulálva a km-óra. Az N-es rendszám alapján tudható volt, hogy a kocsi nemrég érkezett Magyarországra. Aztán a magyar forgalmi engedélyből kiderült, hogy éppen egy éve emigrált hazánkba a kocsi. Éppen ezért esélytelen lenne érdemi információt szerezni az állami nyilvántartásból, még az a 625,- Ft is pénzkidobásnak tűnik.

Mi nem működik?

Egy tíz éves, vagy öregebb (ez a kocsi 2003-as) autó esetében semmit sem szabad a véletlenre bízni, így kipróbáltuk az elektromos ablakemelőket, a tükörállítást, a rádiót, az ablaktörlőt, a klímát és minden egyebet, amit álló helyzetben ki lehet, de az autó nem okozott csalódást, minden tökéletesen működött benne.

Első blikkre nagyon pöpec

A diagnosztika jelezte, hogy a fényszóró automatikus szabályozása nem működik, erre mindenképpen rá kell majd nézni a jövőben.

Próbaút

A szemle végén négyen szálltunk be a kocsiba. Az eladó megbízottja, az ügyfél és párja, én meg a vezetőülésben. A 150 lóerős turbódízel érzetre mit sem veszített egykori teljesítményéből, meggyőzően gyorsult még négy személlyel is. A kuplung nyomáspontja megfelelő, az erőátviteli rendszer érzetre eléggé egyben volt.

Ezekkel árulták - életveszélyes: muszáj felhívni az ügyfelek figyelmét arra is, hogy 225/45R17-es papucsokkal körbegumizni minimum 100.000 Ft lesz

Füstölést még padlógáz mellett sem produkált, a motor járása, hangja minden tartományban egyenletes és kiegyensúlyozott volt.

Nem véletlenül nem szóltunk még a karosszériáról, pedig ez tartogatta igazán a meglepetéseket. Egy kattintás és folytatjuk írásunkat!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....