Németország
Sokáig úgy csúfolták a Mercedest Németországban, hogy a kalapos öreg urak autója. Egy felmérésből most kiderült, a stuttgarti gyártó autóit veszik a legfiatalabbak, az átlagos életkorúk 41,4 év, miközben 47 éves az átlagos új autó vásárló. Legalábbis Németországban.
Fotó: Daimler
A Car Buyer Monitor különleges értékelése 2021 első felében készült, több mint 6000 autóvásárló bevonásával.
A Mercedest a Seat (42,9 év) követi, a Citroen (44,7 év), a BMW (44,8 év), az Audi (44,9 évig és a Tesla (45,1 év) a további sorrend
A skála másik végén a Mazda (55,5 év), a Peugeot (54,8 év), a Toyota (51,3 év) és a Nissan (51 év) áll.
Míg a Mercedes felülmúlja a legfiatalabb újautó-vásárlókat, addig a Smart testvércég a legöregebb használtautó-vásárlókkal rendelkezik. A használt Smart vásárlói átlagosan 49,6 évesek. Csak egy kicsivel fiatalabbak a Dacia (48,8 év) és a Citroen (47,9 év) vásárlói.
A legfiatalabb használtautó-vásárlók messze a Seat mellett döntenek. Átlagosan 33,1 évesek. A további sorrend: Audi (36,6 év), BMW (38,2 év), Mini (38,7 év) és a Volkswagen (39,3 év). Az átlagos használtautó-vásárló 41 éves – írja a német honlap.