Forma 1
Alaposan meglepte a Ferrarit a Mercedes vasárnap Kínában azzal, hogy az egy körrel korábban kiálló Valtteri Bottas a boxban sikeres elévágással megelőzte Sebastian Vettelt. A vörösök előzetes számítása szerint a helycserére nem kerülhetett volna sor, ám hogy mégis megtörtént, az nem kis mértékben a német csapat szerelőinek gyorsaságán múlt.
James Vowles, a címvédő istálló stratégája a Mercedes által közzétett videóban elárulta, valójában még sosem teljesítettek olyan gyors kerékcserét éles helyzetben a 2017-ben megnövelt kerekekkel, mint most. „Hihetetlen volt a kerékcserénk! A jelzőlámpánk mérése alapján 1,83 másodperc alatt cseréltünk, most először az új korszakban. Ez nagyon gyors. A 2016-os austini verseny óta nem voltunk ilyen gyorsak, de akkor még kisebbek voltak a kerekek” – dicsérte szerelőiket.
Fontos kiemelni, Vowles a lámpa átváltása alapján mért egyéni időről beszél, az F1 hivatalosan viszont azt az időt méri, amit az autó a megállás és az újraindulás között mozdulatlanul tölt. Így lehetséges az, hogy az általa két másodperc alattinak nevezett kiállás hivatalosan „csak” 2,15 másodperces volt, ami egyébként így is a sanghaji csúcsot jelentette, 18 ezreddel megelőzve a Red Bull kerékcsereidejét.
Akárhogy is nézzük, a Mercedes kerékcseréje így is figyelemreméltó volt – és nem csak azért, mert a nagy gumikkal hajtották végre ilyen gyorsan. Az F1 hivatalos csererekordját a Williams és a Red Bull holtversenyben tartja 1,92 másodperccel. Előbbi csapat 2016-ban Azerbajdzsánban, utóbbi 2013-ban Austinban hajtotta végre e kiállását.
A Williams akkor állította, saját mérésük szerint ennél is gyorsabbak voltak. A csapatok egyéni mérései alapján viszont már több ennél jobb időeredmény is született. A Ferrari 2015-ben Szuzukában egy nem hivatalos, 1,85 másodperces kerékcserét is végrehajtott, tehát a Mercedes most ezt is túlszárnyalta. Abszolút egyéni rekordról azonban így sem beszélhetnek, mivel két éve a Hungaroringen saját méréseik alapján 1,73 másodperc alatt cserélték le Nico Rosberg kerekét. Az sem volt hivatalos eredmény, az F1 2,15 másodpercként könyvelte el.
A gyors cseréje révén Bottas Kínában 0,9 másodpercet adott a boxban a bahreini hibája után valamelyest lassuló Ferrarinak, ami jelentős részét adta a finn kiállás előtt mért 3,3 másodperces lemaradása eltüntetéséhez. A hátrány további részét Bottas a be- és kivezető körén dolgozta le, előnye Vettel visszatérésekor 0,7 másodperc lett, vagyis szerelői nélkül még gyors körei ellenére sem állhatott volna az élre.
Forrás: m4sport.hu