Mercedes
Június óta minden személyautó kivitelű Mercedes Citan (amelyeket már Citan Tourer-nek hívnak) teljesíti az Euro 6 előírásait, de a haszonjármű változat vásárlói is megvehetik a tisztább motorokkal a típust, egy évvel az Euro 6 életbe lépése előtt. A dízelmotorokat NOx-csapdás katalizátorral szerelték fel, így nem volt szükség a bonyolultabb és drágább SCR katalizátorra, amibe AdBlue adalékot kell tölteni.
Az 1,5 literes dízelmotort 75, 90 és 110 lóerős változatban kínálják a Citanhoz, az Euro 6-os kivitelek nyomatéka 20 Nm-rel nagyobb lett, így most 200-260 Nm-is tart a skála. Csak az Euro 6-os dízelekhez érhető el a fogyasztáscsökkentő BlueEfficiency csomag, amely 4,3 literre szorítja le a dízel átlagfogyasztását.
Bár ebben a kategóriában Európában a dízelmotorok az elterjedtek, a Mercedes benzinmotorral is kínálja a Citant. Az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor 114 lóerős, a legnagyobb nyomatéka a modellfrissítéssel 175-ről 205 Nm-re nőtt. A nyomatéktöbblet csak kettes, hármas és négyes fokozatban áll rendelkezésre, legfeljebb 20 másodpercig. Ehhez a motorhoz felárért rendelhető a 6G-DCT duplakuplungos váltó.
Nemcsak a motorok változtak, hanem a belső is: átdolgozták a műszerfalat és a kézifékkart, és lecserélték a fogantyút a csomagtérajtó belső oldalán, hogy könnyebb legyen becsukni a fedelet. Újdonság az extralistán a dupla méretű utasülés, a gyári navigációs rendszer és a tolatókamera is.