koncepció
A Sprinter Extreme Concept tulajdonképpen a fehérgallérosok számára készült Brabus Business Lounge ellentétje, a kék gallérosok végső munkaeszköze. Hatalmas plató, krómozott kipufogó tornyok, a G osztály által ihletett beadlock kerekek révén az Extreme-ben szinte már nem is ismerjük fel az egykori Sprintert. A túlméretes országúti rombolót már-már Unimognak is nézhetnénk, a 6 méteres hosszával ugyanakkor kicsit hosszabb is, mint az Unimog 5023, ugyanakkor annál 95 centiméterrel alacsonyabb, így „mindössze” csak 241 centiméter magas.
A Mercedes az Extreme megalkotásánál a 3500 Sprinter Cab karosszériát választotta, valamint igénybe vette a Mercedes modelljeire specializálódott tunningcég, a RENNtech segítségét is. A végeredmény pedig a sok apró részletnek, így a megemelt futóműnek, az off-road abroncsoknak, a tetőcsomagtartó lámpasornak, a csörlőnek és a látványos ködlámpáknak is köszönhetően igazán robusztus lett. Az átalakításoknál azonban többről volt szó, mint egy kis optikai tunningról, hiszen például az új hátsó sárvédőkre sem design okokból volt szükség, hanem sokkal inkább az új hátsó futómű helyigénye miatt kellett ahhoz is hozzányúlniuk a mérnököknek.
A Stuttgartiak pedig mindenben a legjobbat választották, így a 2355 kilogramm teherbírású jobbra-balra és hátrafelé is billenthető acél-alumínium plató Scattolini-tól érkezik (ScattoMaax Tipper Bed). A jelentős terhelhetőség mellett az Extreme 3400 kilogrammot vontathat, miközben a jármű stabilitásáról a terhelést is figyelembe vevő ESP rendszer gondoskodik.
Nem valószínű, hogy az Extreme sok finomsága gyári csomagban elérhető lesz a mezei Sprinterekhez, ha azonban arra gondolunk, hogy a Mercedes egy pick-up fejlesztésébe is belekezdett kitudja egyszer talán még az Extreme is gyártásba kerülhet.