Volkswagen
A New York-i Autószalonon jelentette be a Volkswagen, hogy a kevésbé sikeres modelljeit hamarosan kiveszi a kínálatából. Dr. Heinz-Jakob Neusser, a Volkswagen fejlesztési igazgatója árulta el, hogy az Eos mellett hamarosan a háromajtós Polo gyártását is megszűntetik, és egyiknek sem lesz utódja.
„Ki kell végeznünk a kevésbé sikeres típusainkat a túlélés érdekében. Megszűntetünk modelleket, például az Eost, aminek nem lesz utódja” – nyilatkozta Neusser a Car magazinnak. A fejlesztési főnök szerint a Volkswagennek reagálnia kell a piac megváltozott igényeire, a háromajtós Polo gyártását például azért fogják megszűntetni, mert szinte minden vevő a praktikusabb ötajtós karosszériaváltozatot keresi.
„Ha megnézzük a vásárlási rátát, akkor azt látjuk, hogy időről-időre változik. Ki kell hozni új modelleket, és meg kell szűntetni régieket, különben az ember azon találja magát, hogy annyi típust kínál, amennyit már nem tud kezelni.”
Nem kell megijedni, a Volkswagen továbbra is fog olyan modelleket kínálni, ami csak egy szűkebb réteg igényeit elégíti ki. Neusser megerősítette, hogy javában dolgoznak a Scirocco, és a Beetle utódain, utóbbinak 2016-ban jön ki a nagykerekű, homokfutó változata, és lesz belőle egy sportos R kivitel is.
Neusser azt is elárulta, hogy már dolgoznak a Bulli minibusz utódán, amely elektromos hajtáslánccal fog megjelenni. A villanymotor az első kereket fogja hajtani, az akkumulátorok a padló alatt kapnak majd helyet. „Az eredeti Volkswagen kisbusznak annyira ikonikus formája volt, hogy az utódnak mindenképpen meg kell tartania pár részletet: széles, masszív D-oszloppal kell majd rendelkeznie, a középső résznek doboz alakúnak kell lennie, az A-oszlop és a kocsi orra között pedig nagyon rövid lehet csak a távolság, a túlnyúlást a lehető legrövidebbre kell tervezni” – nyilatkozta Neusser. Utóbbiban nagy segítséget jelent majd a villanymotor, mivel jóval kisebb helyet foglal, mint egy belső égésű erőforrás.