Yaris

Megkezdődött a Toyota GR Yaris gyártása

2020.09.02.

Megkezdődött a Toyota GR Yaris sportautó gyártása: a kocsi Japánban, a Toyota Motomachi üzemében készül. A négykerékmeghajtású, 261 lóerős vadonatúj Yaris vérbeli utcai versenyautó, ez szolgál majd a jövőben a rali világbajnokságban induló új WRC homologizációs  alapjául is. Az első európai vásárlók várhatóan novemberben vehetik át autójukat.

Éppen egy hete, augusztus 26-án Japánban, a Motomachi üzemben legördült a szerelőszalagról az első sorozatgyártású GR Yaris. A vadonatúj üzemcsarnokot kifejezetten úgy tervezték meg, hogy megfeleljen a GR Yaris gyártásával kapcsolatos különleges igényeknek. Azáltal, hogy a Toyota újra elkezdett sportkocsikat építeni Japánban, a gyártástervező mérnököknek lehetőségük nyílt, hogy kifejezetten a GR Yarishoz igazítsák a gyártási folyamatot. Ennek érdekében a Toyota Gazoo Racing felépítette a ‘GR üzemet’, vagyis egy olyan gyártási létesítményt, ahol a GR sportkocsik készülnek.
 
Az üzem több különálló termelési egységből áll, amelyeket automatikus vezérlésű járművek (AGV-k) kötnek össze, így a karosszéria-részleget és az szerelősorokat nem kellett külön szállítószalaggal kiegészíteni. Itt készülnek azok a rendkívül merev karosszériák, amelyek elengedhetetlenek egy sportkocsihoz, és az új megoldás lehetővé teszi a rendkívül pontos összeszerelést, ami nehezebben lenne biztosítható a szokványos, nagy volumenű gyártósorokon.
 
Híven ahhoz a meggyőződéséhez, hogy az emberek fejlődése is rendkívül fontos, a TOYOTA GAZOO Racing ebben az üzemben magasan képzett szerelőket gyűjtött össze a Toyota különféle részlegeiből. Ezek a “Takumi” néven ismert csapattagok híresek kivételes kézműves készségeikről, így idővel ez az új TGR-üzem a Toyota más gyáraiban dolgozó szerelők kézműves és műszaki ismereteinek fejlesztésére is szolgál majd.
 
A WRC tüzében kovácsolt GR Yaris igazán különleges sportkocsi, ami új padlólemezre épül; a vadonatúj háromhengeres, 1,6 literes turbómotor 261 lóerős teljesítményét és 360 Nm forgatónyomatékát az egyedi G-FOUR hajtáslánc továbbítja a mindössze 1280 kilogrammot nyomó autó mind a négy kerekéhez. A március 20-án megnyitott online előrendelés hatalmas sikernek bizonyult, és az első vásárlók 2020 végén/2021 elején vehetik át autójukat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.02
A japán autópiac is tartogatott meglepetéseket a tavalyi évben: papírforma szerint az eladásokban....
2025.02.01
Megint egy amúgy csillogó, de sok buktatót rejtegető autó. ..
2025.02.01
A rendőrök szabálysértési őrizetbe vették a 37 éves balatonfűzfői férfit - írja a police.hu. ..
2025.02.01
Megreformálhatja a villanymotorokhoz való viszonyunkat a könnyű és kicsi, szlovén kerékagymotor? ..
2025.02.01
Rekord összegű, mintegy 4,5 milliárd forint bírságot szabott ki tavaly a közúti teher- és....
2025.02.01
A Lamborghini bejelenti: Maurizio Leschiutta a motorsport új vezetője – írja honlapján a német....
2025.02.01
A Vizionári nevű online diszkusszió során a szakértők számos kérdéssel foglalkoztak a biztosítási....
2025.02.01
Kamion, trélert vontató mikrobusz és személyautó ütközött az M5-ös autópályán, melynek....
2025.02.01
Ambiciózus növekedési célok 2025-2027 között.   ..
2025.02.01
Márciusban újult meg, amikor egy hamarosan érkező új Volkswagen bemutatóján Golfokat vezettem,....