Kia Cee'd

Megjött az új Kia Ceed – GT és shooting brake ígérettel

2018.10.03.

A Ceed már nem aposztrófosan cee’d, de ha kissé nyakatekerten, továbbra is a Kia európai elkötelezettségét akarja kifejezni: a betűszó Community Europe&European Design (európai közösség és európai dizájn) kifejezést takarja. Ennél azonban lényegesebb, hogy hozzánk is megérkezett a Ceed harmadik nemzedéke, s népes modellcsaládot ígérnek.

Rég elmúltak azok az idők, amikor a dél-korai járgányok még az autóipari nagyságok lenézett követői közé tartoztak. A japánoknál is viharosabb fejlődési tempót diktáló Kia és testvérmárkája, a Hyundai ma már az élenjárók között száguld. A legutóbb piacra dobott harmadik generációs Ceed a zsúfolt C osztályban verseng, ott ahol a riválisok – így mindenekelőtt a VW Golf, a Ford Focus, a Renault Megane, a Peugeot 308 vagy a Toyota Corolla – tapossák egymást, s nem lehet kétség: a tradicionális gyártók tarthatnak a feltörekvő Kia Ceed és a testvércég Hyundai vele azonos kategóriájú i30 újabb piachódításától.

A Kia látványos fejlődését érzékelteti, hogy itt Európában is már évek óta rekordokat döntenek, az idén félmilliós forgalomra számítanak a tavalyi 435-ezerrel szemben. E teljesítményben kulcsszerepet játszik a szlovákiai Zsolnán 2006-óta működő Kia gyártómű, ahol a Ceeden kívül a Sportage és a Venga modellek készülnek. Ezek együttesen adják a kontinensen értékesített Kia kocsik több mint felét. Mindemellett a A dél-koreai márka a magyar autósoknak is mindinkább tetszik. Nálunk 2010-ben még csak 1439 Kia talált gazdára, az idén már 5500 eladását várják, s várakozásaik szerint ebből 1735 lesz a Ceed, ami a 2014-évihez viszonyítva 25 százalékos növekedésnek felel meg. Érdemes megjegyezni, hogy nem csupán valamilyen mennyiségű mennyiségi növekedésről van szó. A Kia stratégiájának sarkalatos eleme, hogy a világ legmenőbb szakembereit szerződteti a nagyra törő cél, a világszínvonal eléréséhez, s az így született modellek már minden tekintetben – dizájn, technika, minőség, ár szempontjából – a legjobbakkal versengjenek.

Ennek jegyében az egykori Audi dizájnsztár Peter Scheyer, aki már a Kia egyik vezető menedzsere, az általa irányított formatervező csapattal, köztük Kovács Miklós dizájnerrel megtartotta a „tigrisorrú” elődmodell vonalait, méreteit, de a kényelem, s az utastér növelése érdekében változtattak a belső arányokon. Rövidebb az első és hosszabb a hátsó túlnyúlás, szélesebb és laposabb a karosszéria – summázza az új Ceed dizájnját a Kia Magazin leírása. Ahogy a mai modellfejlesztéseknél során lenni szokott, nőtt az új karosszéria merevsége, faragtak az összsúlyból és „babráltak” a futóműveken is: elől keményebb, hátul lágyabb lett a rugózás, hatásosabban csillapítják az úthibákat és a módosítások nyomán (a közvetlen, elektromos működésű szervokormánnyal) tökéletesebb lett az irányíthatóság. Ami a hajtáslánc motorkínálatát illeti, már bevezetéskor is 3-féle benzines, vagyis egy 1 literes, háromhengeres, 120 lóerős, 1,4 literes szívós, illetve turbós, valamint kétfajta 1,6 literes dízelmotor közül lehet válogatni 115, illetve 135 lóerős teljesítménnyel. Az egyliteres és az 1,4 literes MPI kivételével a hatfokozatú kéziváltó helyett a motorokhoz lehet választani hétfokozatú duplakuplungos automatát, s a sportosságot a középkonzolon található üzemmód-váltó (DMS) gombbal is lehet fokozni.

Az új Ceed sajtóbemutatóján szerkesztőségünk az 1,4 literes, közvetlen befecskendezésű (GDI) turbós változatot kóstolhatta, amely 140 lóerős, maximális nyomatéka a 242 Nm, gyorsulása 100 km/óra sebességre 8,9 másodperc, végsebessége pedig 210 km/óra. A gyári adatok 6 liter alatti vegyes fogyasztást ígérnek, hozzátéve, hogy teljesítik a jövőre életbe lépő Euro 6d TEMP normát is. A rövid próbakör alapján annyi bizonyos, hogy a Ceed agilisan reagál a gázadásokra, remekül húz, fekszi az utat, elől-hátul kényelmes, még rossz utakon sem zörög semmilyen szerelvény, csendes, mint a legjobb versenytársai. A vezetési élményeket tovább fokozza az ízléses belső, a japánosan finoman működő kapcsoló szerkezetek, s hát persze a sokféle vezetést segítő digitális kütyü, amely nem is oly rég még csak a prémiumok és a nagyobb autók kiváltságai közé tartozott. A menetbiztonsági elektronikák közül alapáras a ráfutást megakadályozó vészfék, az automata reflektor, s a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A márka kiemeli a TomTom Live navigációra épülő, úgynevezett kapcsolt szolgáltatások új megoldásait. Így a hétéves periódus alapján évente ingyenesen megújítható térképszoftver mellett többféle többletinformáció megjeleníthető. A 7 colos műszerfali kijelző többek között figyelmeztet a közelben lévő traffipaxra, még a célállomás elérése előtt útba igazít a szabad parkolókhoz, továbbá, ha kezd kifogyni az üzemanyag, mutatja a legközelebbi benzinkutakat is.

A ferdehátú, ötajtós Ceed induló listaára 4,799 forint, de a márka most bevezető kedvezményeket kínál, ami az alapmodell esetében közel 4,5 millió forint. A legnépszerűbbnek ígérkező 1,4 literes turbósért viszont már 6,649 milliót kell fizetni, a duplakuplungos, automataváltó pedig félmillióba kerül. További extrákért még mélyebbre zsebbe kell nyúlni, a csomagban kínált opciók közül a legdrágább a 800 ezer forintos Extra csomag, így aki egy jobban felszerelt darabra vágyik, annak már 8-9 milliós vételárral kell számolnia. A márka eddigi gyakorlatának megfelelően a Kia 7 év, illetve 150 ezer kilométer erejéig vállal jótállást a Ceedre is. Nem kevésbé sokat ígérő, hogy a most színre lépő szedán és a sportkombi kivitel után tovább bővül a modellcsalád. Az október eleji párizsi autószalonra tartogatják a vehemensebb, 204 lóerős GT és az 594 literes csomagtartójú, ugyancsak GT motorral szerelt shooting brake karosszériájú Kia ProCeed bemutatását, s a Kia már azt is belengette, hogy jön majd még két későbbi leleplezésre váró típus is – minden bizonnyal elektromosak.

 

Heimer György

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Egy nem mindennapi, 2021-es felvételt kapott a Bpiautósok egy olvasójától. ..
2024.05.02
A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős....
2024.05.02
A nagyobb akkumulátorkapacitásnak és a frissített regeneratív fékezőszoftvernek köszönhetően....
2024.05.02
Pekingben mutatta be 1000 km-es hatótávú Shenxing PLUS elektromosautó-akkumulátorát a vállalat. ..
2024.05.02
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű vállalattal....
2024.05.02
Szegmensén túlmutató hely- és funkciókínálattal borítja rá az asztalt a kis szabadidőautók piacára....
2024.05.02
Május 10-én, a Mentők napján megemlékezést és ünnepet tart az Országos Mentőszolgálat. ..
2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....