Mini Aceman

Meggyőző az új MINI Aceman SE a 400 kilométer feletti hatótávval

2024.07.03.

Kompakt karosszériaméreteivel az új MINI Aceman a nagyvárosok meghódítására termett. Az agilis crossover négy méter alatt kínál öt teljes értékű ülőhelyet és bőséges utasteret, amellyel a MINI Cooper és a MINI Countryman közötti helyet foglalja el.

Tisztán elektromos meghajtásával, progresszív crossover arányaival és innovatív digitális funkcióival a MINI Aceman valósággal felpezsdíti a prémium kisautók szegmensét. A MINI Aceman SE (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 14,0 – 14,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km; CO2-osztály: A; tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 383 – 405 gramm / km) 160 kW / 218 lóerő maximális teljesítményéhez 330 Nm csúcs forgatónyomaték társul, amellyel az újdonság 7,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Az akár 405 kilométer tisztán elektromos hatótávolság eközben gondoskodik arról, hogy a vezetés élménye a városhatárokon túl is folytatódjon.

A modell agilis és dinamikus vezethetőségét a márka által fémjelzett, közvetlen kormánymű garantálja, az élményt pedig olyan innovatív vezetést támogató rendszerek fokozzák, mint például a kormányzó- és sávtartó asszisztens. A Parking Assistant Professional parkolóasszisztens minden korábbinál precízebben ismeri fel az úttest mentén elérhető parkolóhelyeket, a még kényelmesebb parkolás érdekében pedig igény szerint képes átvállalni a vezetőtől a parkolási manőver teljes folyamatát.

Az elektromos motort egy 54,2 kWh energiasűrűségű nagyfeszültségű akkumulátor látja el energiával, amely DC gyorstöltés esetén akár 95 kW töltési kapacitással is feltölthető. Ez azt jelenti, hogy a nóvum energiatároló egységének töltöttségi szintje 30 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. A modell nagyfeszültségű akkumulátora 11 kW töltési kapacitású AC járműtöltést is lehetővé tesz.

A rendkívül rövid túlnyúlások kiváltképp agilissá teszik a MINI Aceman modellt a nagyvárosi közlekedésre. A tervezőmérnökök újraértelmezték a karosszéria, az oldalsó ablaksáv és a tető klasszikus hármas tagolását. A lényegre történő összpontosítás jegyében a karosszériaelemek és az üvegfelületek között sík átmenet optimalizálja az autó aerodinamikai tulajdonságait. Az integrált kilincsek a MINI Aceman progresszivitását hangsúlyozzák, miközben az A-oszlopok alatt húzódó átlós kontúrok a klasszikus Mini stílusát idézik.

Az új crossover négyféle felszereltségi szinttel érhető el. A Favoured Trim felszereltségi szint a típus-specifikus Rebel Red karosszériafényezési árnyalattal rendkívül kifejező stílusban nyomatékosítja az új MINI modellcsalád legfiatalabb tagjának markáns, progresszív egyéniségét. A karosszériafényezéssel Jet Black árnyalatú tető és külső visszapillantó-házak alkotnak kontrasztot, amely az új MINI Aceman markáns vonalvezetésével és atletikus kiállásával együtt kikezdhetetlenül magabiztos megjelenést eredményez.

Az új MINI Aceman formanyelvének egyik legszembetűnőbb stílusjegyei a markáns kialakítású, hosszan hátraívelő és viszonylag meredeken lejtő kerékjárati ívek. Az alapfelszereltségként kínált tetősínek, az elrejthető vonóhorog, a 17”, 18” és 19” méretekben elérhető keréktárcsák, valamint az autó alján körbefutó karosszériavédő sáv együttese az újdonság sokoldalúságát és kalandvágyát hangsúlyozza.

Az új MINI Aceman letisztult, minimalista utastér-kialakítása Sir Alec Issigonis klasszikus Mini modelljét idézi. A középre helyezett, nagyfelbontású OLED kijelző és az alatta húzódó, jellegzetes kapcsolósor párosa kényelmes üléspozíciót és bőséges teret kínál az első ülésekben. Az utastér kellemes, modern formanyelve a műszerfal ívelt felületein folytatódik tovább: ez utóbbit kötött anyag borítja, amelynek alsó színe átvilágít a felsőn. A Favoured Trim felszereltségi szint esetében a műszerfal az elegáns Dark Petrol árnyalatban ragyog, amelyet az utasoldalon egy hangsúlyos narancssárga színátmenet egészít ki. A dinamikus megjelenést perforált Vescin üléshuzattal borított sportülések nyomatékosítják, amelyek a hagyományos kontrasztvarrással és a két színben hímzett MINI logóval díszítve érhetők el.

A fényes utastér nyitott, ötletesen elrendezett atmoszféráját tágas ajtókialakítások, valamint kényelmes váll- és bőséges lábterek nyomatékosítják, miközben az utastér fényességét a panoráma üvegtetőn át beáramló fény fokozza. A hátsó üléssor három utasnak is elegendő helyet biztosít. A 60:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével a csomagtér alapesetben 300 literes térfogata akár 1 005 literig is bővíthető.

Az innovatív technológiákkal felvértezett, kör alakú OLED kijelző páratlanul egyedi stílusban kifejezett minőséget kölcsönöz az utastérnek. A 240 milliméter átmérőjű, extrém lapos kialakítású központi kijelző prémium minőségű üvegfelületet kapott. Az innovatív MINI 9.0 operációs rendszer a vezetéshez kapcsolódó összes funkció érintésekkel vagy hangutasításokkal történő, intuitív vezérlését teszi lehetővé. A kijelző felső részén a vezető folyamatosan figyelemmel követheti az autó aktuális sebességét és a nagyfeszültségű akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét. Alul a „Navigáció”, a „Média”, a „Telefon” és a „Légkondicionáló“ menüpontok bármikor közvetlenül elérhetők.

Az érzelmekben gazdag MINI vezetési üzemmódok (MINI Experience Modes) magával ragadó felhasználói élményekkel töltik meg az utasteret. A MINI Aceman műszerfalára két projektor speciálisan világító grafikákat és mintákat vetít ki, más-más színekben. Az árnyalatok a világító mintákkal, a hangulatvilágítással és a kiválasztott vezetési üzemmóddal harmonizálnak. A tisztán elektromos mobilitás élményét újdonságként megalkotott MINI hangzásvilág (MINI Driving Sounds) fokozza, amely a kivetített mintákkal és az OLED kijelzőn megjelenő speciális grafikákkal együtt varázslatosan újfajta vezetési élményben részesítik a MINI Aceman utasait.

A Driving Assistant Plus csomag továbbfejlesztett kormányzó- és sávtartó asszisztenssel vértezi fel a MINI Aceman modellt, amely így kényelmesen és kooperatívan segít a vezetőnek az adott forgalmi sávot tartani. A rendszer megbízhatóságának köszönhető, fokozott kényelem az autó nyugodt és magabiztos irányíthatóságát eredményezi, miközben mentesíti a vezetőt a monoton és kevésbé megerőltető feladatok alól. Az alapfelszereltségként kínált, új vontatmány-asszisztens (Trailer Assistant) segíti a vezetőt a pótkocsival történő parkolási feladatokban, tolatás közben pedig mindvégig mutatja a tökéletes parkoláshoz szükséges kormányzási szögeket.

A tizenkét ultrahangos érzékelőnek és a négy fedélzeti kamerának köszönhetően a MINI Aceman nagy pontossággal képes felismerni az elegendő méretű parkolóhelyeket, korlátozott hely esetén pedig automatikus parkoló manővereket kezdeményez. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Parking Assistant Professional parkolóasszisztens távolról vezérelhető parkolási funkciója (Remote Parking) eközben azt is lehetővé teszi, hogy a brit prémiummárka ügyfelei okostelefonjukon keresztül vezéreljék végig a parkolás folyamatát. E funkciónak köszönhetően a MINI Aceman képes automatikusan kivezetni saját magát a parkolóhelyekről, amely nagymértékben megkönnyíti a beszállást.

Az innovatív MINI Digital Key Plus okoskulcs ugyancsak a felhasználó okostelefonját használja fel a kényelmes és személyre szabott járműélményhez: a technológia ez esetben a brit prémiummárka ügyfelének okostelefonját használja a csatlakoztatott autó slusszkulcsaként. Amint a vezető az autóhoz közeledve három méteren belülre ér, az első fényszórók és a hátsó lámpák üdvözlő animációba kezdenek, az ajtózárak pedig automatikusan oldanak. A hagyományos slusszkulcsot helyettesítő okoskulcs számos felhasználóval megosztható.



Magyarországon az új MINI Aceman már rendelhető az alábbi kiskereskedelmi (bruttó forint) árakon: Aceman E: 14 070 000, Aceman SE: 15 735 000 forint.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.05
Új körrekordot állított fel a legendás Nürburgring-Nordschleifén egy előszériás, álcázómatricás....
2024.07.05
- Nem jó a vásárlóknak, az európai autógyártóknak és a fejlesztéseket sem szolgálja, hogy az....
2024.07.05
A radikális fordulat minket is érinthet.         ..
2024.07.05
Teljes útlezárás volt az M1-es autópályán Győr térségében, Ausztria felé vezető oldalán a 123-as....
2024.07.05
A Renault Trucks nyilvánosságra hozta egy új globális pótalkatrész-elosztó központ (PDC) terveit a....
2024.07.05
Először ad otthont szombaton és vasárnap ifjúsági Európa-bajnokságnak a debreceni Perényi Pál....
2024.07.05
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató csökkent júniusban a müncheni ifo....
2024.07.05
A Peugeot mindig is nagy kedvvel alkalmazott úttörő gondolatokat autói megtervezésekor. Éppen ezért....
2024.07.05
Az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán, a 123-as Győr-Pápa csomópontnál három kamion....
2024.07.05
A hátsókerekes modell egyetlen 295 LE-s motorral van felszerelve, és olcsóbb lesz, valamint nagyobb....