Honda
Japánban már március óta kapható az FCX Clarity második nemzedéke, amelyet már csak Clarity-nek nevez a Honda. A Toyota Mirai ellenfelének tekinthető üzemanyagcellás modell hatótávolsága közel 600 km, egy tankolás a 141 literes tankba csak 3 percet vesz igénybe.
A közel 1,9 tonnát nyomó Clarity a hidrogén és az oxigén reakciójából termel áramot, a kipufogójából ezért csak ártalmatlan vízpára távozik. Elődjéhez képest 60 százalékkal növelték meg az új tervezésű üzemanyagcella egységnyi teljesítményét, miközben a cella mérete harmadával csökkent. A 100 kW-os legnagyobb teljesítmény a legtöbb forgalmi szituációban elegendő dinamizmust kölcsönöz majd a kocsinak.
Az első hat Clarity példányt a Hydrogen for Innovative Vehicles (HyFIVE) demonstrációs projekt keretében hozták be Európába, a kocsik londoni és koppenhágai vásárlókéi lesznek. Kaliforniában a jövő hónapban kezdődik a 60 ezer dolláros kocsi értékesítése lízing formában. A Honda célja, hogy 2030-ig háromból két eladott autója elektromos hajtású legyen.