Subaru
Egy kanyargós, hegyi, 59,5 kilométeres országúti körön száguld minden év májusában a Man szigeti motorverseny, a TT. A mezőny nagyjából 200 km/h-s átlaggal teszi meg a 360 kilométert, ezért a Man TT-t a világ legkeményebb motorversenyének tartják, az újoncoknak kötelező végrendeletet írniuk. Óriási hagyománya van a TT-nek, az első versenyt még 1907-ben rendezték. Akkor 61,4 km/h-s átlaggal nyert Charlie Collier, azóta viszont rá sem lehet ismerni a tempóra: jelenleg John McGuinness 206,7-es átlaggal tartja a rekordot, míg az új-zélandi Bruce Anstey 332 km/h-ig húzatta a motorját. A sebességnek ára van: eddig 239 versenyző vesztette életét az Anglia és Írország közt fekvő kis szigeten.
Autóversenyt nem rendeznek a pályán, de a motorverseny előtt különleges esetekben lehetőséget szoktak adni egyéni autósoknak, hogy körbemenjenek a pályán. A szériaautóval futott körrekordot a sokszoros brit ralibajnok, Mark Higgins tartotta már korábban is egy 2010-es Subaru Impreza WRX STi-vel, így amikor az új Subaru WRX STi megjelent a piacon, kézenfekvőnek tűnt, hogy megpróbálkozzon egy rekorddöntéssel.
Első próbálkozásra 19:26 másodperces kört ért el (a korábbi rekord 19:56 volt), amit aztán le tudott faragni 19:15-re. Utóbbi körében az átlagsebessége 189 km/h volt.
„Ez egy remek futás volt, minden összejött, képes voltam egy sokkal tisztább kört menni, de még mindig tanulom, hogy hol lehetne padlógázzal elfordulni. Nem mondhatok elég jót az új WRX STi-ről, ami nagyon kemény kiképzést kapott a gyors köreimben ezen az egyáltalán nem könnyű pályán. Az új változat futóműve ég és föld a régihez képest” – nyilatkozta a rekorddöntés után Higgins.