vezetésbiztonság
A kánikulai hetekben, aki csak teheti, a vízpartra menekül, Ilyenkor mindenki jobban elereszti magát – az öltözködésben is. Valljuk be: ilyenkor az ember még arra is lusta, hogy cipőt vegyen fel a vezetéshez. Bermuda és starndpapucs – ez a legkényelmesebb. Még akkor is ezt választják sokan, amikor az autójukba ülnek, noha mindenki tisztában van vele, hogy ez a viselet az autóban balesetveszélyt jelent. A lehetséges bírságról nem is beszélve.
Bizonyára mindenki hallott már ezer féle verziót arról, milyen viseltért büntetnek és milyenért nem büntethetnek a rendőrök. A helyzet tisztázására a spanyol közlekedésrendészet a saját twitter-oldalán egy bejegyzésre tett közzé, ami talán világosabbá teheti a jogi helyzetet. De a gyakorlatot kevésbé. Az ugyanis nagyon szubjektív.
Azt írják: vezetés közben a strandpapucs viselése nem von maga után automatikusan pénzbírságot. Ám szankcionálható, ha a közlekedési rendőr úgy ítéli meg, hogy a lábbeli akadályozza viselőjét a szabad mozgásban és balesetveszélyes helyzetet okozhat.
A spanyol KRESZ kimondja: "A járművezetőknek mindig képesnek kell lenniük járműveik irányítására ..." és "kötelesek garantálni saját mozgásszabadságukat". Aligha vitatható: a strandpapucs olykor korlátozza az autóvezetőt szabad mozgásában. Ráadásul nagy az esélye, hogy a gumipapucs pántja beakad a pedálok közé. Esetleg úgy hajlik meg a talpa, hogy a vezető ne tudja lenyomni a fékpedált, vagy épp akarata ellenére nem tudja levenni a lábát a gázpedálról.
Ezért a spanyol rendőrök azt tanácsolják, mindig hordjon az autóvezető cserecipőt a csomagtartóban. Ne azért, mert fél a bírságtól, hanem azért, mert ilyen apróságon is múlhat az autóban utazók biztonsága.