Mercedes
A Deutscher Wirtschaftsklubnak a Magyarországon működő német tulajdonú helyi cégek, valamint a német kapcsolatokkal bíró magyar cégek képviselői a tagjai. A kecskeméti szekció a budapesti és a győri után alakult meg harmadikként kedden este a Mercedes-gyárban. Az új szekció megalakulásának nem titkolt célja, hogy hozzájáruljon a német-magyar gazdasági kapcsolatok fejlődéséhez Kelet-Magyarországon.
A Mercedes-gyárban kedden este tartott alakuló ülésen a leendő klubtagokat Thomas Geier, a kecskeméti Mercedes-gyár új igazgatója, és Dr. Arne Gober, a (DWC) elnöke köszöntötte. Majd Kecskemétről előadást tartott Szemereyné Pataki Klaudia, a város alpolgármestere - a Mercedes-gyárat pedig Ekkehard Philipp pénzügyi igazgató (MBMH) mutatta be.
A főszereplők és a házigazdák
Szemereyné Pataki Klaudia elmondta, hogy rendkívül markáns és meghatározó a német érdekeltségű cégek jelenléte Kecskeméten. Ami egyébként régi keletű, hiszen 23-24 éves munka eredménye. Német tulajdonú, illetve német kapcsolatokkal bíró közepes méretű vállalkozásból már közel harminc működik a városban. Ráadásul ebben a viszonylag jelentős számú körben a kis és mikró méretű vállalkozások nincsenek is benne. A közel harminc cég 7 ezer munkavállalót foglalkoztat Kecskeméten, és a város iparűzési adójának 36 százalékát, 2.5 milliárd forintot ezek a vállalkozások adták 2013-ban. A lendületet pedig a német-magyar kapcsolatok további fejlődéséhez a Mercedes beruházás hozta.
Ekkehard Philipp pénzügyi igazgató prezentációjának legérdekesebb része annak az adatnak a nyilvánosságra hozatala volt, hogy amikor a Mercedes az új gyár felépítésében gondolkodott, összesen 50 ország került képbe. Amikor pedig Magyarország mellet döntöttek, akkor 7 település volt „versenyben". Ezek közül győzött Kecskemét, amit a mai napig nem bántak meg a beruházók.
Szemereyné Pataki Klaudia előadása
Ekkehard Philipp azt is hangsúlyozta, hogy a CLA kizárólag Magyarországon készül és ezzel a típussal tört be a Mercedes az amerikai piacra. Úgy, hogy a kifogástalan árukhoz szokott amerikai vevők tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy a CLA nem Németországban, hanem Kecskeméten készül.