Opel Vivaro e
Már gyakran taglaltuk az Autószektor hasábjain, hogy egyelőre miért tűnik egyenuralkodónak az elektromos hajtás a hidrogénnel szemben. Ugyanakkor mindig akadtak olyanok, akik hittek az üzemanyagcellás hajtásláncok sikerében. Európában ilyen szempontból az egyik úttörő mindig is az Opel volt, és amikor azt hittük volna, hogy a legtöbb gyár már teljesen leállt a hidrogénes fejlesztésekkel, akkor toppan be az új Opel Vivaro-e. No, nem az akkumulátoros, hanem az üzemanyagcellás. Mi több, már év vége előtt elérhető lehet a piacok számára, közepes és hosszú tengelytávval egyaránt.
Különlegessége a 700-báros hidrogén tartály, amit sikerült az elektromos változat akkumulátorainak helyére betuszkolni, így a raktér mérete se csorbult, ahogy a terhelhetősége is ugyanannyi, mint egy hagyományos dízel változatnak. Állítólag akár 400 kilométer hatótávra is képes lehet, ráadásul ezt 3 perc alatt visszatölthetjük – már, ha találunk hozzá töltőoszlopot. Az üzemanyagcella 45 kW teljesítményű, és egy 10,5 kWh-s lítium-ion akkumulátor táplálja. A végtermék? Mindössze víz szabadul fel a „kipufogókon” keresztül.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!