támogatás

Másfél millió forintos adománnyal támogatta a Volkswagen az SOS Gyermekfalvakat

2019.11.29.

Volkswagen pályanapot szervezett ősszel a márka hazai képviselete a Hungaroringen, amely során a Volkswagen tulajdonosok előzetes regisztrációt követően több kört is megtehettek versenykörülmények között autójukkal a mogyoródi versenypályán. A rendezvényt követően a márka – a Volkswagen tulajdonosok döntése alapján – másfél millió forintos támogatást ajánlott fel az SOS Gyermekfalvak részére, amelyet a MOL Fehérvár FC stadionjában vehetett át a szervezet egy hat gyermeket nevelő SOS család és a fehérvári csapat játékosainak társaságában.

Szeptember 28-án pályanapot szervezett a Volkswagen a Hungaroringen, amely során – előzetes regisztrációt követően – az autósok versenykörülmények között hajthattak fel a mogyoródi aszfaltcsíkra, ahol csaknem háromszáz Volkswagen rótta a köröket különböző idősávokban.

De a rendezvény nemcsak az autózásról szólt, ugyanis a márkavezetés a pályanap kapcsán és a társadalmi felelősségvállalás keretében másfél millió forintos adományt ajánlott fel, amelynek sorsáról a Volkswagen-rajongókkal és tulajdonosokkal közösen döntöttek. „Saját közösségünk építésével párhuzamosan szeretnénk másokat is segíteni, éppen ezért a márka minden évben számos, jó ügy mellett kiállva nyújt támogatást. Ezúttal a márkarajongókat is bevontuk a döntésbe, akik öt szervezet közül választhatták ki, hová kerüljön a másfél millió forintos támogatás” – tájékoztatott Dalnoki Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója. – „A pályanapot megelőzően a közösségi oldalunkon indult a szavazás, és a legtöbben a SOS Gyermekfalvakra tették a voksukat.”

A pénzadományt viszont nem a mogyoródi versenypályán, hanem Székesfehérváron, a MOL Fehérvár FC stadionjában nyújtotta át a Volkswagen, méghozzá egy különleges esemény során: egy hatgyermekes kecskeméti, SOS nevelőszülői család kérése volt, hogy az összesen hat (három saját és három nevelt) gyermekükből két kisfiuk és egy kislányuk focizhasson a MOL Aréna Sóstó gyepén, a 95-szörös válogatott Juhász Roland és a magyar bajnokság tavalyi év legjobbjának választott Nego Loic társaságában. A fehérvári klub örömmel adott otthont az eseménynek. Először Juhász Roland körbevezette a gyerekeket a Vidi Múzeumban, s mesélt azokról a serlegekről, amelyeket már ő emelhetett a magasba a piros-kékeknél, majd rövid bemelegítés után jöhetett az örömfoci, amelyen a gyermekek már a csapattól ajándékba kapott, névre szóló mezben léptek pályára.

A közös játék után Dalnoki Balázs adta át a márka másfél millió forintos adományát Dobó Andreának, az SOS Gyermekfalvak képviselőjének, aki elmondta, hogy a szervezet közel 400 gyereknek nyújt szerető és biztonságos otthont Kecskeméten, Kőszegen, Orosházán és a települések 60 kilométeres körzetében. Az intézmény alapvetően olyan gyerekeknek biztosít segítséget, akikről szüleik valamilyen oknál fogva nem tudnak gondoskodni. Többségük elhanyagolás, bántalmazás, a szülők szenvedélybetegsége, betegsége, halála miatt került az SOS-be, ahol nevelőszülőknél, családias környezetben nőhetnek fel. Hozzátette azt is, hogy a nevelőszülői háttér megteremtése mellett gondoskodnak a fiatalok terápiáiról, amelyek az őket ért traumákat segítenek feldolgozni, vagy például a gyógypedagógiai fejlesztésekről is. Ezeknek a költségeknek azonban mindössze 25 százalékát fedezi az állami normatíva, így a maradék forrást a támogatásokból kell biztosítaniuk. Dobó Andrea elmondása alapján a Volkswagen adományát többek között mozgásterápiás foglalkozásokra fordítja a szervezet, hiszen kortársaikhoz képest a gyermekfalvak lakóinak nagy részének mozgásában jelentős a lemaradás, és ennek fejlesztése rendkívül fontos amiatt, hogy egészséges felnőttekké váljanak.

A Volkswagen márkáról:

A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen 2018-ban 6,24 millió gépkocsit készített, termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....
2024.04.29
Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros....