Volkswagen
A kompakt SUV valamivel kisebb és olcsóbb lesz az azonos műszaki alapokra (MQB platform) Volkswagen Tiguannál. Tanulmányautóként 2014-ben mutatkozott be a T-Roc háromajtós karosszériával, targatetővel és sportos, egyedi dizájnnal. A kocsi 4,18 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,5 méter magas volt, ami azt jelenti, hogy a Tiguannál 30 centivel rövidebb, 1 centivel keskenyebb és 13 centivel alacsonyabb volt.
A szériagyártású T-Roc valószínűleg a ráncfelvarráson átesett hetes Golf műszerfalát kapja meg a digitalis műszerekkel és a gesztusvezérlést is tudó, 9,2 colos központi érintőképernyővel.
A SUV alapváltozatát a 115 lóerős 1.0 TSI fogja hajtani, de elérhető lesz az 1.5 TSI Evo erőforrás is 130 és 150 lóerővel. Dízelből 1,6 és 2,0 literes lesz, 120-190 lóerőig. A T-Roc csúcsváltozatában a Golf GTI-ből ismert kétliteres TSI dolgozik majd 245 lóerővel. Felárért rendelhető lesz automatikus összkerékhajtás és DSG automata váltó is hat vagy hét fokozattal. Később megjelenik a kínálatban a konnektoros hibrid és a tisztán elektromos változat, amelyek a Golf GTE-n, illetve az e-Golfon alapulnak.
A T-Roc egyike annak a három szabadidő-autónak, amelyek 2019-ig megjelennek a Volkswagen kínálatában. Az amerikai piacra szánt hétüléses Atlas a héten debütál Los Angelesben, a T-Roc jövőre Genfben, a Polo-alapokra épülő T-Breeze pedig 2019-ben Genfben vagy Frankfurtban.