Párizsi Autószalon
Az XL1 és a Golf GTE után a Passat a harmadik konnektoros hibrid a Volkswagen kínálatában, a középkategóriás modell limuzin és kombi karosszériával is megvásárolható lesz 2015 második felétől.
A GTE már kívülről is különbözik a többi Passattól: a hűtőrácson kék díszbetétek jelentek meg, C-alakú nappali fényeket tettek a lökhárító két sarkára, a fényszórókat LED-esekre cserélték, és a 17 colos könnyűfém keréktárcsák is egyediek. Belül kék hangulatvilágítás teszi kellemessé az atmoszférát, de áttervezték a váltókart és lapított aljú kormánykereket is beépítettek.
A hajtásról az 1,4-es, 156 lóerős TSI motor és a 115 lóerős, 400 Nm nyomatékú villanymotor kettőse gondoskodik, a kombinált összteljesítmény 218 lóerőre jön ki. Az erőt hatfokozatú DSG váltó továbbítja a kerekek felé. A 9,9 kilowattórás akkumulátort a hátsó ülések alá helyezték el, a töltés történhet fékenergiából, a benzinmotor által vagy konnektorra dugva. Utóbbival 4 óra 15 perc alatt lehet feltölteni.
A villanymotor 50 kilométeren keresztül önálló hajtásra is képes, így a Passat GTE akár két liter benzinnel is meg tud tenni 100 kilométert, ha előtte fel volt töltve az akkumulátora. Teli tankkal és akkumulátorral a gyár szerint akár 1000 kilométert is meg tud tenni az autó. A GTE kevesebb mint 8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége hibridként 220 km/h, villanyautóként 130 km/h.