Volkswagen

Már a járvány előtti időket idézi a VW-csoport első negyedéve

2021.05.11.

2020 második féléve után idén, az első három hónapban is javult a Volkswagen Csoport eredménye. Néhány fő mutató a válság előtti, a 2019. évi első negyedéves szintet is meghaladta.

A Covid19 járvány és a félvezetők piacán mutatkozó hiány sikeres kezelése, valamint a piaci fellendülés kulcsfontosságú szerepet játszottak e pozitív tendenciát illetően. Ennek eredményeként az árbevétel 13,3 százalékkal emelkedett, és 62,4 milliárd eurót ért el – ami jelentős eredménynek mondható. Az üzemi eredmény az előző évi szinthez képest 4,8 (0,9) milliárdra emelkedett. A magasabb bevételek elsősorban a megnövekedett egységértékesítésnek, a termékkínálat javulásának, a nyersanyag fedezeti ügyletek értékelése pozitív hatásainak és a fix költség csökkentését célzó program kezdeti sikerének köszönhetőek. Az egyszeri, 0,4 milliárd eurós szerkezetátalakítási költségek negatív hatást gyakoroltak a teljesítményre. Az Autóipari divízió magas, 5,5 (-1,5) milliárd euróra korrigált nettó cash flow-val bizonyította üzleti modelljének megbízhatóságát. A divízió nettó likviditása magas szintet jelentő 29,6 milliárd euróra emelkedett.

Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója úgy fogalmazott: „Nagy lendülettel kezdtük az évet, az üzemelés szempontjából felfelé ívelő pályán haladunk. Ezt kiemelkedő negyedéves mutatóink is tükrözik. Ugyanakkor továbbra is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a klímasemleges és szoftverek által vezérelt mobilitási csoporttá történő átalakulásunk mellett. Sikeres e offenzívánk egyre nagyobb lendületet vesz, ennek részeként kínálatunkat jelentős mértékben bővítettük vonzó új modellekkel. A digitalizáció kulcsfontosságú témájában is megfelelő előrehaladást tanúsítunk, és máris fontos mérföldköveket értünk el e téren. Ezzel együtt még számos további célunkat teljesíthetjük az év további részében.”

Arno Antlitz, a Volkswagen Csoport pénzügyi igazgatója hozzátette: „A Volkswagen Csoport kiemelkedő teljesítményt nyújtott az első negyedévben. Az árbevétel arányos működési nyereségünk 7,7 százalék volt. Az 5,5 milliárd euró összegű korrigált nettó cash flow meggyőzően bizonyítja vállalatunk megbízható működését – kihívást jelentő körülmények között is. Felelősségteljesen kezeltük a Covid19 hatásait és a félvezetőhiányt, további befektetéseket valósítottunk meg járműveink elektromossá alakítása és digitalizálása terén, és ezzel párhuzamosan alakítottuk a költségalapot. A félvezetőket érintő, a teljes iparágra kiterjedően tapasztalt alkatrészhiány várhatóan a második negyedévben az eddigieknél valószínűleg jelentősebb mértékben érezteti majd hatását. Ennek ellenére az egész évet tekintve bízunk az üzleti fejlődésben, ezért kilátásainkat is magasabb szintre helyeztük.”

Az első negyedévben a Volkswagen Csoport szállításai jelentősen, 21,2 százalékkal, 2,4 millió járműre emelkedtek az előző év azonos időszakához képest, amelyet már a Covid19 járvány is érintett. A személygépkocsik globális piacát tekintve részesedésünk 0,2 százalékponttal 12,4 százalékra nőtt ugyanebben az időszakban. E volumennövekedés egyik fő hajtóereje Kína, a Csoport legnagyobb egységes piaca volt. Ezen a piacon tapasztalhattuk a legerősebb +61,4 százalékos fellendülést az előző évhez képest.

A Csoport sikeres e offenzívája folyamatos lendülettel haladt előre, és ugyancsak hozzájárult ehhez a pozitív fejleményhez. Az első három hónapban az elektromos modellekre vonatkozó leszállítások az előző évhez képest több mint a duplájára (133 300 járműre) nőttek. 59 900 ügyfél (+78 százalék) választott akkumulátoros elektromos járművet (BEV t), míg 73 400 (+178 százalék) hálózatról tölthető hibrid meghajtású (PHEV) modell mellett döntött.

A megnövekedett értékesítési volumennek és a magasabb árrésű modellek iránti nagyobb keresletnek köszönhetően a Csoport árbevétele jelentősen, 13,3 százalékkal, jelentősnek mondható 62,4 (55,1) milliárd euróra nőtt, meghaladva ezzel a 2019-es válság előtti szintet (60,0 milliárd eurót) is. Az előző negyedév működési eredménye a járvány miatt csupán 0,9 milliárd euró volt, és a tárgyévben 4,8 milliárd euróra emelkedett. Az árbevétel arányos működési nyereség tehát stabil, 7,7 százalékos volt. Az előző évhez képest magasabb bevételek elsősorban a gépjármű értékesítési volumennek, a termékkínálat javulásának, és a nyersanyag fedezeti ügyletek értékelése pozitív hatásainak köszönhetőek. A folyamatban lévő költségcsökkentési programok terén elért előrehaladásnak szintén pozitív hatása volt. Az egyszeri, 0,4 milliárd eurós szerkezetátalakítási költségek negatív hatást gyakoroltak a teljesítményre.

További autós hírekért kövessen minket a facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.12
Fázós sofőröknek hoztunk pár tippet Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában, hogyan lehet....
2025.01.12
A bajor prémiumgyártó mintegy negyven év után cseréli le régi aeroakusztikai szélcsatornáját. ..
2025.01.12
A világ legjobb női autóját minden évben megszavazó WWCOTY (Women's Worldwide Car of the Year)....
2025.01.12
A BYD szédületes tempót diktál Brazíliában, tavaly megnégyszerezte az eladásait, és ezzel a dél-....
2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..