Kiss Norbi
Kiss Norbi és új csapattársa, Fabio Citignola
Kiss Norbert a szezonindító sajtótájékoztatóján, a Pappas Auto Magyarország Hunyadi János úti Mercedes-AMG bemutatótermében jelentette be, hogy idén is marad a német Tankpool24 csapatnál, amelyhez idénre négy magyar szakember - köztük Norbi régi versenymérnöke is – csatlakozott. Emellett az is fontos változás a magyar kamionversenyző csapatánál, hogy a két Mercedes versenygépet már nem egy német, hanem egy magyar műhelyben készítik fel minden egyes versenyre.
A mercedeses bajnoki cím még várat magára
Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnokként 2016-ban csatlakozott a Tankpool24 Racing csapathoz, nyilvánvalóan azzal a céllal, hogy a Mercedes márkával is megismételje az oxxós M.A.N.-nel szerzett sikereit a sorozatban. A csillagos technika azonban nem állt azon a szinten, hogy ez lehetővé váljon, de 2016-ban azért többször végzett dobogón, illetve Nogaróban, bravúrral a csapat első győzelmét is megszerezte. A sikeres szereplésnek az lett a jutalma, hogy első magyar autóversenyzőként kipróbálhatta a Mercedes DTM versenyautóját a Hungaroringen.
Első mercedeses évében ötödik, a másodikban viszont már harmadik lett a bajnokságban. 2018-ban is a német csapat színeiben indult, sokáig jól is állt, de az utolsó versenyen egy baleset miatt elúszott a dobogós helyezés, így is ismét az ötödik helyet szerezte meg az év végi összesítésben.
Fontos változások a csapat háza táján
Norbi Markus Bauer csapattulajdonossal sokat egyeztetett a télen, végül arra jutottak, hogy változtatni kell a Tankpool24 struktúráján, tavaly ugyanis egy állandó szerelő készítette fel a két kamiont, a másik három szerelő csak mellékállásban dolgozott a versenyhétvégénken, ami nem volt ideális.
Markus Bauer és Bakó Csaba
A 34 éves magyar versenyzőt meglepte főnöke ötlete, mikor azt javasolta, hogy legyen inkább Magyarország az autók felkészítésének helyszíne, és végezzék a munkát magyar szakemberek. Norbi azonnal felvette a kapcsolatot a korábbi versenymérnökével, Bakó Csabával, akivel a két Európa-bajnoki címet nyerte az Oxxónál. Bakó rögtön igent mondott, ahogy Norbi régi főszerelője, Széll Imre is, akivel több mint 10 éve kezdtek együtt dolgozni.
Rajtuk kívül csatlakozott még a Tankpool24-hez Mérei Ákos, valamint nem állandó tagként Remetehegyi László is, aki a motorsport számos területén bizonyította már szaktudását. Norbi szerint mindannyian remek és lelkes szakemberek, akik ugyanúgy akarják a sikert, mint ő maga.
Kecskemétre költöztek
Nem véletlen, hogy a magyarországi műhely helyszíneként Kecskemétet választotta a csapat: logisztikai szempontból ez volt a legideálisabb, ráadásul a Mercedes gyár is itt működik. A Tankpool24 mindkét versenykamionjának felkészítését a kecskeméti műhelyben végzik, a kb. ezer lóerős dízelmotor fejlesztése azonban továbbra is a németországi AKKA cég feladata.
A magyar kamionversenyző csapattársa idén a 20 éves olasz származású német pilóta, Fabio Citignola lesz, aki eddig túraautózásban szerzett tapasztalatot.
Egy rövid interjúra elcsíptük Norbit a sajtótájékoztató után:
Mit fejlesztettek a kamionon tavalyhoz képest?
Főleg a futóműben és a kormányzásban történtek fejlesztések, ezeken a területeken mindig találunk pár apróságot, amin tudunk javítani. Illetve optimalizáltuk a beszívott levegő útját és a hűtést is, természetesen a tavalyi tapasztalatok alapján. Ezek a részek nem működtek megfelelően, a levegő túl kacifántos úton jutott csak el a motorig, most egy egyedi megoldást dolgoztunk ki a probléma megoldására. Remélem, hogy olyan jól fog működni, ahogy kinéz, hamarosan tesztelni fogjuk.
Egyelőre változatlan a motorunk, de a misanói szezonnyitóra már készülünk fejlesztésekkel, persze meglátjuk, hogy sikerül-e. Szükség van a javulásra, mert motorerőben még mindig hátrányban vagyunk a többiekkel szemben. Nehéz kérdés a motorfejlesztés, hiszen az autó messze legdrágább részegysége, ennek a fejlesztése kerül a legtöbbe. Vannak hosszú távú terveink, egy új, füstmentes, modern, közös-nyomócsöves motort szeretnénk, de ez még nagyon távoli, így erről többet nem is szeretnék beszélni.
Nagyon várom, hogy kezdődjön a szezon, úgy érzem, idén minden adott a tavalyinál is jobb eredmények eléréséhez, mert vélhetően a megbízhatóságon is sikerült javítanunk.
A friss csapattársról, Fabio Citignoláról mit érdemes tudni?
A csapatfőnököm, Markus kerítette Németországban a srácot, aki olaszos hangzású neve ellenére német, Karlsruhéban él. Fabio eredményei magukért beszélnek, a Porsche, Renault Clio és az Audi R8 kupában is jó eredményei voltak, rendszeresen dobogóra állhatott ezekben a bajnokságokban. Talán még nem volt erősebb csapattársam, mint ő, ami számomra is jó hír, mert talán motiváltabban fogok versenyezni, és jobb eredményeket érhetek így el.
A Pappas Auto Magyarország ügyvezető igazgatója, Pais József és Kiss Norbi
Május közepén itthon tesztelnek Kissék, aztán május utolsó hétvégéjén jön a szezonnyitó hétvége Misanóban, júniusban pedig a magyar közönség előtt állhatnak rajthoz a Hungaroringen.
A kamion Európa-bajnokság 2019-es versenynaptára:
május 25-26.: Misano, Olaszország
június 22-23.: Hungaroring
július 6-7.: Szlovákiaring
július 20-21.: Nürburgring
augusztus 31-szeptember 1.: Most, Csehország
szeptember 14-15.: Zolder, Belgium
szeptember 27-29.: Le Mans, Franciaország
október 5-6.: Jarama, Spanyolország