Bemutatók

Magyarországon is bemutatkozott az új DS 7 és DS 3 modell

2023.04.21.

Magyarországon is bemutatkozott az új DS 7 és DS 3 modell: az esztétikai változások mellett mindkét modell új infotainment rendszert kapott. A DS 3 E-TENSE teljes elektromos hajtáslánca megújult, ami 402 km-es WLTP hatótávolságot eredményezett. A DS 7 kínálatában a 360 lóerős 4x4-es tölthető hibrid hajtáslánc is megjelent.

 

Hűen a citroenes gyökerekhez, a DS az utastérbe épített új anyagokkal és alumíniumbetétekkel, különleges kialakítású fényszórókkal és számos más „finomsággal” igyekszik kitűnni a tömegből és élményt nyújtani az ügyfeleknek – hangzott el az új modellek budapesti bemutatóján.  Kanalas Gergely márkaigazgató történelmi ihletésű visszatekintésében emlékeztetett arra, hogy az utazás és a francia luxus kapcsolata nem újkeletű, és a DS igyekszik továbbvinni ezt az örökséget.

A DS 7 és DS 3 kínálathoz a márka még két új modellel fog érkezni az elkövetkező két évben, a cél pedig hat modellből álló paletta felmutatása. A tavalyi év leginkább Magyarországon hozott áttörést a DS számára: míg a nemzetközi értékesítés volumene 2022-ben 17 százalékkal emelkedett, a a magyarországi 114-gyel, vagyis több mint duplájára nőtt az eladott autók száma az előző évhez képest. Az európai piacon két helyett lépett előre a márka, maga mögé utasítva a Lexust és a Jaguár, vagyis –  amint elhangzott a bemutatón – „talán itt az ideje komolyan venni a márkát”.

A nyolc-kilenc éve létrejött márka két-három éven belül teljesen elektromos gyártóvá fog válni, teljesítve korábbi vállalásait, amiben nagy szerepe van annak, hogy működése kezdettől fogva szorosan összefüggött a Formula E-vel, ami rengeteg tapasztalattal gazdagította a márkát és egészében a Stellantist. 2026-ra már kizárólag olyan modellek lesznek a márka kínálatában, amelyek vagy tisztán elektromosak vagy elérhetők tisztán elektromos hajtáslánccal.

 

 

A most bemutatott új, hibridhajtású  DS 7-es „finom”, de nem radikális változásokon ment keresztül. A front- és a hátsó része újult meg jelentősebben. Nagyobb és szögletesebb lett a hűtőrács, és újratervezték az első lökhárító alsó részét.  Teljesen megújultak a menetfények, homogénebb, erőteljesebb fénykibocsátásra képesek, optimlizálták a fényáram irányítását. Az autó új fejlesztésű DS Pixel LED 3.0 technológiával készült mátrixfényszórót kapott, nyolcvannégy, sorba rendezett LED-del 380 méterre növelték a fényszórók hatótávolságát, és van benne kanyarkövető funkció is.  A fényszórók alatti nappali menetfényt úgy alakították ki, hogy lézergravírozott polikarbonát felületbe süllyesztettek fénycsíkokat, mélységi hatást keltve. Ezzel olyan elem került az autóba, amely révén messziről is felismerhető.

 A hátsó lámpák is megváltoztak, keskenyebbek és pikkelymintázatúak lettek, közéjük – akárcsak a DS 3-ban – elhelyezték egy keskeny csíkba a márka jobb azonosíthatóságát szolgáló a DS AUTOMOBILES felirat váltotta fel a korábbi CROSSBACK-et. A csomagtér ajtaja is erőteljesebb vonalakat kapott.

 

Változott a felnikínálat, valamelyest nőtt a nyomtáv, illetve csökkent a hasmagasság. Ami pedig az utasteret illeti: az apró „frissítésekkel” megújult kárpitozások között megjelent a kínálatban nappabőrből készült világos szürke árnyalat az eddig kapható barnához és feketéhez. A nappabőrből készített, ráncolt hatású dekorborítás megjelenik a műszerfalon és az ajtópárnákon is.

Mind a DS 7-ben, mint a DS 3-ban új infotainment rendszer került, követve a mobiltelefonok gazdag világát. A korábbi modellhez képest több lehetőséget kínál, teljesen személyre szabható, hogy milyen funkciók kerülnek ki a kezdőképernyőre, a kezelőfelületet hangfelismerő rendszer támogatja. A Mirror Screen funkciók hozzáférhetők Wi-Fi-n keresztül. A DS 7-be 12, a DS 3-ba 10,3 hüvelykes érintőképernyőt tettek.

Az Új DS 7 modellt többféle típusú hajtáslánccal kínálják, melyek közül kiemelkedik a tölthető hibridek széles választéka háromféle teljesítménnyel: 225, 300, illetve 360 lóerővel. Az Új DS 7 E-TENSE 225 egy PureTech 180 típusú benzinmotor és egy 110 lóerős villanymotor együttese, amelyekről egy nyolcfokozatú, automata váltó viszi át a nyomatékot a kétkerék-meghajtáshoz.

Az új DS 7 E-TENSE 4x4 300 és az új DS 7 E-TENSE 4x4 360 négykerék-meghajtású modellek pedig már 200-as benzinmotorral, valamint az első, illetve hátsó tengelyekhez külön-külön kapcsolt 110, illetve 112 lóerős villanymotorral vannak felszerelve. Az új, 14,2 kWh-ás akkumulátor akár a 65 km-es hatótávolságot is eléri vegyes üzemben, városiban akár a 81 km-t is. A töltési idő nagyjából két óra 7,4 kW-os töltőről.

A kínálatot bővíti egy BlueHDi 130 típusú dízelmotor. Európán kívül pedig a 130, 215 és 225 lóerős PureTech benzinmotorok is kaphatók.

A plug-in modellek ára teljesítménytől és felszereltségtől függően 19,5 millió és 26,5 millió forint között mozog, a dízelhajtású picit kevesebb 15 milliónál. Ötéves garanciát adnak az autóhoz, és az öt első karbantartás díjmentes.

A DS 3-as CROSSBACK utódaként bemutatkozott új DS 3 is megújult, olyan irányban frissült, hogy esztétikailag egy picit könnyebben emészthetőbb legyen, ugyanakkor „merészebb” is lett, és közben számos újdonságot kínál. A modellt teljes egészében a Párizs melletti Poissyben gyártják.

Az új DS 3 is teljesen új lökhárítót és hűtőrácsot kapott, amely nagyobb lett, és mások lettek az ívei is. A hátsó rész letisztult: egy lakkozott fekete díszléc diszkréten emeli ki a lámpákat és a csomagtérajtót. Az autó megőrizte megkülönböztető jegyeit, cápauszonyra emlékeztető jellegzetes B-oszlopával, a süllyesztett ajtókilincsekkel és a láthatatlan külső ablakszegélyekkel. A DS 3 már hétféle karosszériaszínt kínál: már vörösben és lakszürkében is előjegyezhető. 

Az alapkivitel is LED fényszórót kapott a korábbi halogén fényforrás helyett, az új nappali menetfények függőlegesen elhelyezett két LED-sorral vannak kialakítva, összhangban a DS legújabb stílusjegyeivel.

A DS 3 elérhető tisztán elektromos hajtáslánccal, de dízel- és benzinmotorral is. Igazán nagy változás az elektromos hajtásláncnál történt: az autó egy teljesen új, 54 kWh-os, 102 cellából álló akkumulátort kapott, kapacitása nyolc százalékkal nőtt. Az akkumulátorban az NMC811 katódtechnológiával készült (80 százalék nikkel, 10-10 százalék mangán és kobalt), folyadékkeringető hőszabályozóval és hőszivattyúval rendelkezik, ami gyors töltést, nagyobb hatótávolságot és a hosszabb élettartamot biztosít. A fedélzeti töltő 100 kW DC (25 perc alatt tölt fel 0-ról 80%-ra) és 11 kW AC (5 óra alatt tölt fel 0-ról 100%-ra) teljesítményű.

A vadonatúj akkumulátor mellett a DS 3 teljesen új fejlesztésű szinkronmotort is kapott, amelyet a Formula-E-ben szerzett szakértelem kamatoztatásával fejlesztettek ki. A motor 156 lóerő és 260 Nm nyomaték leadására képes. Az új DS 3 E-TENSE a WLTP vegyes ciklus szerint mérve (12,6 kWh/100 km) akár 402 km-es hatótávolságot is elérhet, városi körülmények között pedig több mint 500 kilométert.

Az új DS 3 kétféle benzinmotorral is rendelhető, hatfokozatú mechanikus sebességváltóval és  nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A katalógusban egy BlueHDi 130 dízelmotor is szerepel, amelyhez egy nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik.

Az új DS 3 kezdő listaára közel tízmillió forint PureTech 100 motorral, manuális sebességváltóval, az elektromos változat alapára pedig 16,4 millió forint.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....
2024.05.05
A Nissan ikonikus családi SUV-ja újabb lépést tesz a vadonba az N-Trek változat bevezetésével,....
2024.05.05
A jegyárak emelésének oka egészen különleges.   ..
2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....