elektromos autó

Magyarország autónként 1,8 millió forintos villanyautó-támogatást javasol Európának

2024.07.10.

A kormány 11 pontos javaslatcsomagot terjesztett az uniós Versenyképességi Tanács elé az elektromos autózásra való átállás felgyorsítása érdekében - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.

Nagy Márton hangsúlyozta: szükség van az európai elektromobilitás fellendítését támogató intézkedések összehangolására, mert jelenleg az egyes tagállamok különböző stratégiákat valósítanak meg. A javaslatokat ismertetve a nemzetgazdasági miniszter kiemelte, hogy fejleszteni kell a töltőinfrastruktúrát, a szabályozási terhek enyhítésével kell elősegíteni a versenyképesség növekedését, valamint a zöld átmenet során a technológia-semleges eljárásokat és a körforgásos gazdaságot kell előtérbe helyezni.

A töltőhálózat a szükségesnél sokkal lassabban épül ki, ezért a magyar javaslatok között egyebek mellett szerepel, hogy 50 kilométerenként létre kell hozni elektromos töltőállomásokat, illetve a benzinkutak 80 százalékánál biztosítani kell elektromos töltőegységeket.

A nyilvános töltőhálózat fejlesztésére uniós szintű támogatási programra van szükség, a háztartási töltőállomások kialakításához pedig 900-1500 euró támogatás bevezetését indítványozzák - tette hozzá a nemzetgazdasági miniszter.

Támogatást kell adni az elektromos járművek vásárlásához, Magyarország minden európai uniós állampolgár számára 4500 eurós (kb. 1,8 millió Ft) hozzájárulást javasol – közölte Nagy Márton. Különösen fontosnak nevezte a használt elektromos járművek vásárlását és lízingelését, amit egyedi támogatások bevezetésével kell ösztönözni.

A nemzetgazdasági miniszter kitért az európai flottafelújítási rendszer bevezetésére, ami a vállalatok esetében segítené elő a közepes és nehéz elektromos tehergépjárművekre, autóbuszokra és távolsági buszokra való átállás felgyorsítását.

A javaslatcsomag indítványozza a többi között az akkumulátorok vagy azok részeinek cseréjére vonatkozó technológia-semleges eljárások elősegítését, valamint a használt akkumulátorok kötelező újrafeldolgozását és megbízhatósági tanúsítvány bevezetését.

A megvalósítás, illetve az erősebb koordináció érdekében Magyarország rendszeresen ülésező munkacsoport létrehozását indítványozza, valamint elektromobilitásról szóló törvény megalkotását javasolja az Európai Bizottságnak. A miniszter ezt azzal indokolta, hogy az elektromos átállás a versenyképesség szíve, meghatározza az európai ipart. Kérdésre válaszolva a miniszter azt mondta, hogy a szükséges keret mintegy 100 milliárd eurós nagyságrendű lehet.

Nagy Márton a kínai elektromos autóimportot terhelő átmeneti büntetővámok bevezetésével kapcsolatban úgy fogalmazott: azon túl, hogy a magyar kormány nem támogat protekcionista, piackorlátozó intézkedéseket, ez a lépés kereskedelmi háború kibontakozását jelentheti, ami egyik félnek sem lenne jó.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.28
Az országhatár felé vezető oldal 83-as kilométerénél, Kisigmánd térségében történt a baleset. ..
2025.02.28
Átlagos futásnak tűnik, de vannak jelek. ..
2025.02.28
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2024. 03. 01.....
2025.02.28
Európába hozhatják a Dacia Spring gyártását, hogy elkerüljék a súlyos vámokat az EU és Kína között....
2025.02.28
A Volkswagen a legerősebb turbófeltöltős benzinmotorokkal (TSI) bővíti a legkelendőbb Tiguan és....
2025.02.28
A Mercedes-Benz Sprinter már harminc éve dolgozik velünk, 130 országban, egyéni vállalkozók és....
2025.02.28
Két új, közismert személyiséggel kötött együttműködési megállapodást a Mercedes-Benz Hovány. ....
2025.02.28
A világ egyik legidősebb Ikarus autóbuszával, egy Ikarus 30-as busszal bővítette gyűjteményét a....
2025.02.28
Egy hajdúszoboszlói testvérpár leszerelt egy közeledési jelzőtáblát - rendőrök tetten érték őket,....
2025.02.28
A Datahouse adatai szerint 2025 legelső hónapjában 11 ezer 117 új személygépkocsit és....