Dacia Spring
Rengeteg gyártónak át kellett gondolnia villanyos stratégiáját, amikor bejelentette az Európai Bizottság, hogy extra vámot vet ki a Kínából importált elektromos autókra. Talán kevesebb szó esett róluk, de ez bizony a Daciát is érintette, a Springet jelenleg ugyanis Kínából importálják. Ez azért is van így, mert az ázsiai piacokra fejlesztett Renault City K-ZE alapjaira épül, amit még 2019-ben kezdtek el forgalmazni a feltörekvő piacokon. Ugyanakkor az extra vámmal megterhelve már nem biztos, hogy kifizetődő lenne a kínai import, így új módszer felé fordulna a Dacia.
Itt jön jól az új Renault Twingo, ami egyelőre csak koncepcióként létezik, de Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója szerint az Ampr Small padlólemez hamarosan remek alapjául szolgálhat a következő generációs Dacia Springnek is. Már a második európai generációjára is hatalmasat fejlődött a Spring, mind technikailag, mind formailag, ugyanakkor, ha ténylegesen felhozzák a modellt a Renault 4 és 5 technikai szintjéig, az komoly minőségbeli fejlődést jelenthetne, de ár növelés nélkül nem lesz egyszerű feladat. Luca de Meo szerint a cél továbbra is egy 18 000 euró alatti modell bevezetése.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!