Toyota Gazoo Racing

Magyar versenyző is indul az összeurópai TOYOTA GAZOO Racing Trophy második évadán

2019.03.09.
Az idén második alkalommal megrendezésre kerülő TOYOTA GAZOO Racing Tropy résztvevői Európa-szerte rajthoz állhatnak a rally- és pályaversenyeken. A 80 000 euró összdíjazású küzdelmeken mindhárom TMG GT86 modell indulhat. A rögtön indulásának évében rendkívül népszerűvé váló bajnokságban az idei évadban egy magyar csapat is megméretteti magát. Enek részleteiről a csapat és a Toyota egy önálló sajtótájékoztató keretében ígért tájékoztatást.
 
A sikeres bemutatkozó évet követően – amikor a német Hermann Gassner Jr rallyversenyző összetettben nyert GT86 CS-R3 autójával – március 1-jén elindult a TOYOTA GAZOO Racing Trophy második idénye.
 
 
A tavalyi évhez hasonlóan minden TMG GT86 modellel versenyző pilótának lehetősége van nevezési díj fizetése nélkül részt venni a 80 000 eurós összdíjazású versengésben. Már most öt ország (Németország, Nagy-Britannia, Magyarország, Szlovénia és Svájc) több autósport szakágát képviselő versenyzője nevezett – köztük a tavalyi győztes Hermann Gassner Jr is –, de a következő hetekben további jelentkezésekre lehet számítani – így a bajnokságnak magyar résztvevője is lesz majd. Előzetesen annyit lehet tudni, hogy a csapat Toyota GT86 CS-Cup autóval száll majd versenybe az elsőségért, a részletekről azonban a Toyota és a csapat egy későbbi időpontban ígért tájékoztatást.
 
Március 1. és november 30. között a versenyzők bármilyen európai rally- vagy pályaversenyen elindulhatnak GT86 CS-Cup, CS-V3 racer vagy CS-R3 rally autójukkal, helyezésüknek megfelelően pedig pontokat gyűjtenek. Az idény végén összesítik a versenyzők 10 legmagasabb pontszámát, és ez adja majd a Trophy végeredményét. Az egyes versenyeken elérhető pontok száma a futam hosszától és az indulók számától függően eltérő. Azért, hogy a lehető legjobban megkönnyítsék a nevezést a pilóták és a csapatok számára, a TMG nem számít fel nevezési díjat, és nincsenek külön a Trophy részvevőire érvényes műszaki követelmények sem. Ezzel szemben a Trophyra benevező pilóták kedvezményes áron jutnak pótalkatrészekhez. 
 
 
A sikeres idényt követően az öt legjobb GT86 pilótát az alábbiak szerint díjazzák: a 2019-es TOYOTA GAZOO Racing Trophy győztese 30 000, a második helyezett 20 000, a harmadik 15 000, míg a negyedik és ötödik helyezett 10 000, illetve 5 000 eurót kap. Mindemellett a Toyota Deutschland GmbH további 1 000 eurót ajánlott fel a VLN, az RCN és a német rally bajnokság (DRM) egyes fordulóiban a legjobb helyezést elérő TMG GT86 pilótának.
 
 „Nagy örömmel jelentjük be, hogy a Toyota Motorsport GmbH 2019-ben is támogatja az ügyfél motorsportot. Az első TOYOTA GAZOO Racing Trophy után érkező pozitív visszajelzések megerősítettek bennünket abban, hogy a Trophy koncepciója működőképes. A tél során némiképp módosítottunk a díjazáson, illetve a pontozáson annak érdekében, hogy élénkítsük a versenyszellemet, és garantáljuk, hogy minden nevező azonos feltételekkel szállhasson ringbe. Reméljük, ismét sikeres és izgalmas idénynek nézünk elébe. Partnereinkkel, a Ravenollal, a PFC-vel és az IKmediával szeretnénk megalapozni a TOYOTA GAZOO Racing Trophy jövőjét” - írja a cég közleménye. 
 
 
A TOYOTA Motorsport GmbH
A Toyota Motorsport GmbH (TMG) 1979 óta működik a németországi Kölnben, s a vállalkozás folyamatosan bővülő tapasztalatokra tett szert a Rally Világbajnokságban, számos sikert aratva a két évtizeden át tartó versenyidőszakban. A TMG volt a bázisa a Formula 1-es (2002-2009) versenycsapatának is, amely számos előkelő helyezést szerzett. A TMG 2012 óta a Hosszútávú Világbajnokságon is részt vesz, s az így nyert tapasztalatok és kutatási eredmények révén nemcsak a motorsportokban és az autógyártási fejlesztések terén játszik vezető szerepet, hanem a TOYOTA Motor Corporation számára is értékes támogatást nyújt. Az utóbbi években a TMG jelentősen kibővítette ügyfél motorsport üzletágát – mind a rally, mind a pályaversenyek területén –, miközben minden aktivitását a következő alapelv hatja át: Az izgalmas versenyélmények alapja a csapatszellem és a fejlett technológia.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
A Mercedes Sprinter éppen a pálya közepén állt meg. ..
2025.01.28
A Nemzetgazdasági Minisztérium 2024-ben az új ügyvezető kinevezésével megkezdte a Debrecen....
2025.01.28
Hosszú, szinte prémium hangulatú, kupésított városi terepjárót hozott a KG Mobility az Actyon....
2025.01.28
A rendőrök elfogták azt az 51 éves devecseri férfit, aki Magyarországra szállította a járműveket. ..
2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....