Forma 1
Az úgynevezett "Halo", magyar fordításban "Glória" a pilóták feje fölött helyezkedik majd el, hajlított V alakban, s a kormány előtt rögzítik a versenyautók elejéhez. - Ha kisebb-nagyobb darabok repülnek le egy másik autóról, akkor nem hiszem, hogy meg tud minket védeni, ezért sem értem, miért van erre szükségünk - jelentette ki Max Verstappen, a Red Bull 19 éves pilótája, akinek véleményével többek között a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője sem ért egyet.
- Buta és tudatlan dolog lenne, ha nem használnánk - mondta Vettel, akihez hasonlóan többek között Sergio Perez, a Force India mexikói pilótája, valamint a McLaren istálló ásza, a kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso is támogatja a fejvédő alkalmazását. Perez azt emelte ki, hogy a biztonságnak mindig az első szempontnak kell lennie, Alonso pedig a korábban balesetben, fejsérülés miatt elhunyt versenyzőkre utalt vissza nyilatkozatában:
- Ha visszamehetnénk az időben, hogy egy ilyen eszköz használatával megmentsük az életüket, szerencsések lennénk. Hogy szép-e, vagy sem, engem teljes mértékben hidegen hagy - mondta Alonso. - Kell, hogy legyen ennél jobb megoldás, mert így egy olyan szakaszba lépünk az F1 történetében, ahol túl nagy a biztonság, s közben egyre kevesebb az izgalom - fogalmazta meg ellenvetéseit Kevin Magnussen, az amerikai Haas istálló dán pilótája, s hozzátette, a Forma-1 imidzséhez mindig is hozzátartozott az, hogy a versenyzők az életüket teszik kockára.
Nico Hülkenberg, a Renault tapasztalt német pilótája arról beszélt, hogy egyáltalán nem biztos abban, szükséges-e ez a biztonsági intézkedés: "ez az új eszköz olyan esetekben nyújt védelmet, amelyek bekövetkezésének egy az egymillióhoz az esélye."
A világbajnoki címért most is harcban álló, háromszoros bajnok brit Lewis Hamilton (Mercedes) más irányból közelítette meg a problémát, ő ugyanis a versenyautók súlyhatárának emelését tartja fontosnak. - Az autóink már így is nagyon nehezek, ezért abban bízom, hogy a Halo bevezetésével jelentősen megemelik a versenygépek súlyhatárát is - mondta, s hozzátette, szerinte a FIA elindult azon az úton, amelynek a végén teljesen körbezárt cockpitban ülnek majd az F1-es pilóták. A Magyar Nagydíj időmérő edzését szombaton 14 órakor, a 70 körös futamot pedig vasárnap ugyanebben az időpontban rendezik meg.