Forma 1

Magyar Nagydíj - Nem minden pilóta támogatja a fejvédő használatát

2017.07.28.

- Nagy a vita és eltérőek a vélemények a Forma-1-es pilóták között azzal a fejvédő szerkezettel kapcsolatban, amelyet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2018-as idénytől kezdve kötelezővé tett, s amelyet csütörtökön, a Magyar Nagydíj helyszínén mutattak be sajtótájékoztatón.

Az úgynevezett "Halo", magyar fordításban "Glória" a pilóták feje fölött helyezkedik majd el, hajlított V alakban, s a kormány előtt rögzítik a versenyautók elejéhez. - Ha kisebb-nagyobb darabok repülnek le egy másik autóról, akkor nem hiszem, hogy meg tud minket védeni, ezért sem értem, miért van erre szükségünk - jelentette ki Max Verstappen, a Red Bull 19 éves pilótája, akinek véleményével többek között a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője sem ért egyet.



- Buta és tudatlan dolog lenne, ha nem használnánk - mondta Vettel, akihez hasonlóan többek között Sergio Perez, a Force India mexikói pilótája, valamint a McLaren istálló ásza, a kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso is támogatja a fejvédő alkalmazását. Perez azt emelte ki, hogy a biztonságnak mindig az első szempontnak kell lennie, Alonso pedig a korábban balesetben, fejsérülés miatt elhunyt versenyzőkre utalt vissza nyilatkozatában:

- Ha visszamehetnénk az időben, hogy egy ilyen eszköz használatával megmentsük az életüket, szerencsések lennénk. Hogy szép-e, vagy sem, engem teljes mértékben hidegen hagy - mondta Alonso. - Kell, hogy legyen ennél jobb megoldás, mert így egy olyan szakaszba lépünk az F1 történetében, ahol túl nagy a biztonság, s közben egyre kevesebb az izgalom - fogalmazta meg ellenvetéseit Kevin Magnussen, az amerikai Haas istálló dán pilótája, s hozzátette, a Forma-1 imidzséhez mindig is hozzátartozott az, hogy a versenyzők az életüket teszik kockára.



Nico Hülkenberg, a Renault tapasztalt német pilótája arról beszélt, hogy egyáltalán nem biztos abban, szükséges-e ez a biztonsági intézkedés: "ez az új eszköz olyan esetekben nyújt védelmet, amelyek bekövetkezésének egy az egymillióhoz az esélye."

A világbajnoki címért most is harcban álló, háromszoros bajnok brit Lewis Hamilton (Mercedes) más irányból közelítette meg a problémát, ő ugyanis a versenyautók súlyhatárának emelését tartja fontosnak. - Az autóink már így is nagyon nehezek, ezért abban bízom, hogy a Halo bevezetésével jelentősen megemelik a versenygépek súlyhatárát is - mondta, s hozzátette, szerinte a FIA elindult azon az úton, amelynek a végén teljesen körbezárt cockpitban ülnek majd az F1-es pilóták. A Magyar Nagydíj időmérő edzését szombaton 14 órakor, a 70 körös futamot pedig vasárnap ugyanebben az időpontban rendezik meg.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.22
Eltiltást és pénzbírságot kapott. ..
2025.02.22
A cseh autógyártó 2024-ben több mint 925 ezer járművet gyártott világszerte, ami 4,2 százalékos....
2025.02.22
Ilyen és ehhez hasonló szövegű matricákkal mostanában egyre többen dekorálják ki járgányaikat azok....
2025.02.21
A Peugeot sok olyan modellt produkált történelme során, amelyet az utókor legendásnak tart. Az....
2025.02.21
Érdemes-e autóra költeni a 4 milliót és ha igen, akkor milyenre? ..
2025.02.21
Mentők, tűzoltók, rendőrök a helyszínen. ..
2025.02.21
9,2 millióan éltek Ausztriában 2025 január elsején. A népesség egy év alatt ismét emelkedett, és....
2025.02.21
Büntetőeljárás indult egy szombathelyi autóssal szemben, aki a rendőrök többszöri jelzése ellenére....
2025.02.21
Ha a plug-in hibrideket is számításba vesszük, ez a szám még mindig csak 3,9 százalék. ..
2025.02.21
A részben az Amazon tulajdonában lévő Rivian amerikai elektromosautó-gyártó nettó vesztesége....