Hyundai Kona
Rengeteg gyártó ad ki limitált kiadású felszereltséget modelljeihez, legtöbbször a Porsche 911, az Audi TT vagy a különböző szabadidőautók esetében hallhattuk ezt az elmúlt években, mint a Ford Bronco vagy a Dacia Duster. A Hyundai Kona viszont szerintem nem sok ember szemében tűnt esélyesnek arra, hogy egy limitált kiadást kap. Az elektromos autóhoz azonban kiadták a „Mauna Loa”-t, amely az egyik legnagyobb aktív vulkán után kapta nevét.
A kiadás egy offroad, morcosabb verziója az alap crossovernek, csak a mocsárzöld, Mirage Green színben érhető el és 205/65 R16-os kerekeket kapott, amelyek szélesebbek és strapabíróbbak, mint az alapmodell 17 hüvelykes, 215/60 R17-es gumijai. A fekete felniket a Weds gyártotta, ami egy japán, versenyautókra specializálódott kerékgyártó.
Ami pedig a kasztnit illeti, hatalmas, fekete lökhárítók és oldalszó szoknyák kerültek a modellre a limitált kiadás részeként, ami erősen a kései 1980-as évek autóit idézi, amikor a fekete, műanyag lökhárítók divatba jöttek. Azonban a Kona lökhárítóját karcolásálló festékkel kenték le, hogy bírja a strapát és a gyártó saját leírása szerint „egyedi, inhomogén kinézetet” kölcsönöz a Mauna Loának, ami tökéletesen illik az offroad életérzéshez.
A lökhárító mellett hatalmas, rusztikus sárhányóvédők, tükrök és tetőboxtartók egészítik ki a képet. A belső is hasonlóan egyszerű, mindent a fekete és a zöld dominál, könnyen tisztítható gumi lábtörlők felelnek a túrázó kedvű emberek sáros cipőiért. Ami viszont kicsit ellentmond az offroad kinézetnek, az a bőr ülések, mivel a szövet sokkal jobban illik a témához és jobban is bírja a gyűrődést. Mindezek mellé a Mauna Loa modellhez kempingszékek és tároló dobozok is elérhetőek, ha valaki a teljes kempinges életérzést szeretné elérni.
A Hyundai komolyan veszi a limitált kiadás kifejezést, mivel összesen 30 darabot tervez legyártani a Mauna Loa modellvariánsból. A Hyundai 4,95 millió japán yent, azaz nagyjából 12 millió forintot szeretne majd elkérni. Tekintve, hogy itthon a legalapabb Kona-modell 8 799 000 forintba kerül, ami csupán hibrid, így a fenti ár nem is rossz egy teljesen elektromos autóért, amit terepre is ki lehet vinni. És hogy milyen hajtás lesz benne? A Kona nagyobb, 64,8 kilowattórás akkumulátorját kapja majd, ami 540 kilométerre elegendő. Ez sem rossz teljesítmény, de persze terepen ez a szám erősen csökkenhet.