A LIDAR szenzorok egyáltalán nem használnak mozgó alkatrészeket így kevesebb hibalehetőséget rejtenek magukban. A szenzorok a radarokhoz hasonló működési elven dolgoznak, de azokkal ellentétben fénnyel. Úgy alkotnak 360 fokos képet környezetükről, hogy a fényt bocsátanak ki (legyen az látható, infravörös vagy akár ultraibolya) és annak visszaverődésének idejét mérik a környező objektumoktól, így meghatározva azok távolságát.
Hogy mennyit fizetett a Continental a technológiai részlegért, nem árulták el. Az ASC technológiáit már számos cég használja, a Nissan Leaf ütközésmegelőző rendszere például az ASC LIDAR-jával van felszerelve. A Continental a bevásárlással a konkurens amerikai Delphi mellé kíván felsorakozni az önvezető autók hamarosan robbanó piacára. A Delphi célja, hogy már ezer dollár alatti áron lehessen ilyen szenzor-rendszereket autókba építeni. A technológia egyre olcsóbban előállítható, ezt mutatja, hogy míg a Google autóiban alkalmazott eszközöket gyártó Velodyne pár éve még 80 ezer dollárért árulta, ma 8000 dollárért is beszerezhető a piacon.