Kisáruszállítók
A külcsínnyel kicsit azért már más a helyzet. A hatvanas-hetvenes évekig voltak kifejezetten sármos és divatteremtő áruszállítók: a Ford szeszcsempész korszakbeli furgonjai és pick-up-jai, vagy a Citroen Belmondo és Luise Funes filmekben állandó szereplőként megjelenő Furgonette-jei bizonyosan részei annak a divat, vagy inkább design történetnek, amit nem csak a ruhák, kiegészítők és bútorok történetéről írnak. Aztán a hetvenes évektől kissé elszűrkült a kép. A kisáruszállítók kényelmesek és komfortosak még nem voltak, unalmasak és jellegtelenek viszont már igen. Úgy tűnt egyszer és mindenkorra győzött a haszonelvűség külsőt is lebutító hatása, amely egy időben odáig fajult, hogy szinte megkülönbözhetetlenné váltak az autó méretű teherjárművek egymástól.
Képre kattintva galéria nyílik!
Újabb színt a szürkeségbe a Volkswagen első Transportere a T1-es, a Ford második Tranzitja, azután jóval később a Renault élénk sárga színben divatozó Kangoo-ja jelentett.
Képre kattintva galéria nyílik!
Ha ma meg kellene neveznem olyan gyártót amely következetesen stílusos, vagy éppen jópofa árúszállítókat kínál, akkor az még sem az említett márkák valamelyike, hanem a Fiat lenne. A cuki kis Panda első, második és mostani generációja. Az éppen most megújult és kívül-belül még csinosabb Fiorino, vagy éppen a lendületes vonalú Ducato. Teherautók, de mégis van kisugárzásuk. Lehet, hogy csak egy jól eltalált lámpaív, vagy egy kedvesen mosolygó hűtőrács, de például a Panda esetében az a mindig mosolyt fakasztó bohókás megjelenés az, ami képes még ma is egy árúszállítót divatcikké varázsolni.
Képre kattintva galéria nyílik!