villanyhajtás

Lehet bájos egy mosógép motor?

2017.01.22.

A Peugeot márkanév hallatán valószínűleg senkinek sem borsőrlők jutnak az eszébe. A Citroen említésekor sem hiszem, hogy bárki speciális fogaskerekekre asszociálna. De olyanok is legfeljebb csak elvétve akadnak akik a Lamborgini név hallatán traktorokat képzelnek maguk elé.

Azt sem nagyon hinném, hogy a Kawasaki rajongói olajfúró tornyokkat társítanak kedvenc márkájuk nevéhez. Ha azt mondom: Askoll akkor a világban kétfajta embertípus bizonyosan felkapja a fejét. Az egyik a mosógép szerelők népes tábora a másik az akvarisztika rajongói. Az említett észak-olaszországi, vicenzai világhírű vállalkozás ugyanis jelenleg e kettőről kitűnő minőségű és hatásfokú, elnyűhetetlen mosógép motorjairól, valamint magas színvonalat képviselő akváriumi levegőztető motorjairól híres. Néhány év telt el csak azóta, hogy a villanymotorok fejlesztése és gyártása terén szerzett különleges szaktudásukat elektromos hajtású járművek gyártásával kamatoztassák.

A képre kattintva galéria nyílik!

Az Askoll járműipari részlege tehát csupán néhány éves de valószínűleg sokkal rövidebb idő alatt lesz képes a mobilitás ipar élvonalába kerülni mint amennyire annak idején a fent említett világmárkáknak szükségük volt. Az Askoll az alapoknál kezdett és nem hagyott ki egyetlen lépcsőfokot sem. Különleges, stílusos, női és férfi villanybringák, majd egy és több személyes elektromos robogók következtek. Hamisítatlan olasz stílusban, de versenyképes árakon. Majd 2016 végén bemutatták első városi autó prototipusukat is amelyre már mindenki felkapta a fejét. A vicenzai cégnél tehát nem tettek mást, mint, hogy bájos és sármos járműveket épÍtettek szupermegbízható és szuperhatékony elektromos motorjaik köré. Mert elsőre talán viccesnek hathat, hogy egy mosógép motor gyártó tör autóipari babérokra, de ha például egy háziasszonyt kérdeznénk arról, hogy milyen a jó villanymotor nagy valószínűséggel ösztönös bölcsességgel rávágná: olyan, ami a mosógépben van, amelyik hosszú éveken keresztül minden nyüstölést kibír. Nos, valószínűleg a háziasszonyok e bölcs és eredeti igazsága vezette oda az Askoll-t, hogy belevágjon a zéró emissziós mobilitás iparba. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Természetesen a vicenzai cégnél nem tudják, de bizonyosan nem is akarják tagadni olaszságukat. Az Apriliától érkezett szakemberek és designerek igazi vonzó külsőt álmodtak és varázsoltak a hi-tech villanymotorok köré. Az Askoll eS1 és eS2 az Aprilia Scarabeo és a Piaggio Grillo kedves sziluettjét reinkarnálja és párosítja a jövő erőforrásával, a villanymotorral. Szintén igazi olasz sajátosság, amolyan divatos praktikum, hogy az akumulátort, az eS2 esetén akumulátorokat egy mozdulattal ki lehet venni és mint egy elegáns kis női táskát, bárhová könnyedén magunkkal vihetjük feltölteni. 

Zéró károsanyag kibocsájtás, megszűnő hangszennyezés, olcsó biztosítás és átlagos használat esetén kb. évi 10 eurós "üzemanyag" vagyis áram költség. Nagyjából ezek azok az érvek, amelyek a következő időszakban robbanásszerű népszerűséget hozhatnak az Askoll-nak és a hozzá hasonló magas technikai színvonalat, szép külsőt és komprumisszumok nélküli utazási komfortot 2-3 ezer euro között áron biztosító járműveknek. Ami pedig még szívderítőbb főként nekünk, hölgyeknek, hogy minden igényt kielégítő kiegészítő választék áll rendelkezésünkre amivel praktikus, elegáns és csajszis tartozékokkal tudjuk felszerelni bringánkat, motorunkat.

 

Képre kattintva galéria nyílik!

De az olasz szaksajtót böngészve az igazi szuperlatívuszokat azért kapták az újságíróktól az Askoll kétkerekűi mert azon kevés olasz elektromos járművek közé tartoznak, amelyek nem kínaiak. A globalizáció egyik kockázata és mellékhatása manapság ugyanis éppen az, hogy még komoly nagy nevű, nagy multú márkák esetében is gyakran előfordul, hogy mögöttük valójában már csak egy silány minőségű kínai tömegtermék áll. Nos az Askoll nem volt hajlandó a kínai gyártatás sok szempontból vonzó és kifizetődő, könnyebb útját választani. Az utolsó csavarig, a villanymotorok utolsó száltekercseiig is a nagy múltú kisvárosban, Vicenzában készülnek járműveik. Büszkén viselve a Made in Italy varázslatos feliratát. És, hogy miért érdekes pont most itt ez nekünk magyaroknak? Azért, mert 2017.-től az Askoll villanybringái és elektromos robogói Magyarországon is megvásárolhatóak. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....