Mercedes
A Mercedes-AMG azt állítja, hogy jövőbeli teljesítménymodelljeik nem lesznek olyan hangosak, mint elődjeik, hogy képesek legyenek betartani az Európai Unio által támasztott egyre szigorúbb, az új forgalomba helyezésű autókra kiszabott decibel-korlátozásokat. Mindezt Bastian Bogenschutz, az AMG kompakt autóiért felelős vezére nyilatkozta a Motoring számára, még az A 45 S és a CLA 45 S bemutatójakor. „Gyárthatnánk minden piacra specifikus kipufogórendszereket, de félek, hogy túlságosan költséges megoldás lenne.”
Bogenschutz ugyanis azt is hozzátette, hogy Európán kívül is várhatóak korlátozások, noha egyáltalán nem ekkora mértékben. Egyetlen megoldásként a hangszórókból szóló kipufogóhang-generátort találták. Persze nincs ebben semmi furcsa, ha azt nézzük, hogy már évek óta észrevehető egy halkulási tendencia az autóipar sportos modelljeinél, noha a Mercedes-AMG az első, aki ezt hivatalosan ki is jelenti. Úgy tűnik, hogy a pillangószelepekkel halkítható kipufogók is csak átmeneti megoldást jelentettek, hiszen mostantól a leghangosabb mód zajszennyezését méri a bizottság, hiába létezik egy szomszéd-barát mód is.