Még a csapból is az folyt az utóbbi időben, hogy mekkora felháborodást keltett a motorosok körében az egyik kedvenc útvonaluk lezárása. A nagy "ellentámadás" elmaradt. Azt érzem, hogy senki nem tudott egy visszavágás élére állni, és összefogni az ezer helyről érkező reakciókat. Pár hét pufogás,...
Az autógyártók mindig törekszenek a hatékonyság növelésére, de ez nemcsak az üzemanyagfogyasztásra, az alkatrészekre, a költségekre és a anyagokra értendő: sokszor azt a célt tűzik ki maguk előtt, hogy egy-egy alkatrész vagy részegység minél több célt szolgáljon. Ez az elgondolás vezérelte a...
Lassan kipufogókra sem lesz egyáltalán szükség, így értelmét fogja veszteni a kérdés, de amíg még vannak közöttünk belsőégésű motoros autók, érdemes megcsodálni, hogy ki és milyen megoldást talált a gázok eltávozásának megoldására.
Hogy múlik el a világ dicsősége? Európai Uniós korlátozásokkal, leginkább. A jövőben búcsút mondhatunk a durrogó, puffogó, mérgesen morgó hanghatásoknak, ugyanis az AMG is kénytelen lehalkítani modelljeit.
Visszapillantók és kipufogó-végződések. Apró részletek. Mégis nagy a szerepük az összképben, sőt, mi több, státusszimbólumként is értelmezhetők.
Előző cikkünkben áttekintettük a belső kipufogógáz-visszavezetés funkcióját és alkalmazási lehetőségeit. Megnéztük a dízel és benzines változatok működését, most pedig a kisnyomású visszavezetést mutatjuk be részletesen.
A francia Faurecia beszállító innovatív kipufogóhő-visszanyerő rendszere sikerrel mutatkozott be a Hyundai Ionic családjában. Mind a hibrid, mind a plug-in hibrid változatot felszerelték a EHRS betűszavakkal elnevezett rendszerrel.
A milánói székhelyű Romeo Ferraris gyár megoldotta az évezred egyik nagy problémáját, így a kiváltságos BMW, Audi, VW és Maserati tulajdonosok után végre minden dízelautó-tulaj megszabadulhat a – na nem a dízelmotortól, de legalább a hangjától.