WRC

Lappi megtartotta a vezetést, Latvala kiesett a Finn-ralin

2017.07.30.

A fiatal finn versenyző szombaton is maradt az élen, miután csapattársa, Jari-Matti Latvala műszaki hiba miatt feladta a versenyt.

Esapekka Lappi, a Toyota 26 éves versenyzője 49,1 másodperces megnyugtató előnnyel zárta a Finn-rali szombati napját. A tavalyi WRC2 bajnok, de mindössze élete negyedik WRC futamát teljesítő pilóta szombat délelőtt visszacsúszott a második helyre Jari –Matti Latvala mögé, mivel a csapattársa nagyon jól kezdte a napot: az első öt gyorsaságit megnyerte, és 8,5 másodperces előnyt autózott ki Lappi előtt. Latvalával a híres, ugratókkal tűzdelt Ouninpohja gyorsasági jelentette a verseny végét, amikor a Toyota Yaris egy rejtélyes elektromos hiba miatt megállt. Ekkor vette vissza Lappi a vezetést, és akkor szűnt meg a lehetősége annak, hogy a verseny első három helyén csak Toyoták végezzenek.

„Csalódottan hallottam, hogyan járt Jari-Matti. De nem az én hibám, hogy elromlott az autója, ezért ki kell élveznem ezeket a pillanatokat, hogy vezetem a versenyt. Ez valami csodálatos. Tegnap még csak 4 másodperccel vezettünk, de ez ma már közel 50 másodperc, ezért nagyon figyelnem kell arra, hogy nyugodt maradjak. Bizsergető érzés volt látni Jari-Matti autóját megállva” – nyilatkozta Lappi szombat este. Latvala érhetően egész más hangulatban zárta a napot: „ez az egyik legnagyobb csalódás, ami karrierem során ért. Nagyon jól éreztem magam a kocsiban, élveztem a vezetést, de amikor technikai probléma lép fel, az ember nem tehet semmit, ez része a motorsportnak.”

Lappi mögött hatalmas harc alakult ki a dobogó alsó fokaiért. Teemu Suninen, aki mindössze a második WRC futamán indul, egy ideig második volt a privát Ford Fiestával, aztán elnézett egy sikánt, amivel időt vesztett, de az utolsó gyorsasági szakaszon képes volt visszavenni a második helyet a toyotás Juho Hanninentől. A veterán finn Yaris WRC-jében eltört az egyik kanyarstabilizátor a nap végén, ezért a pilóta kénytelen volt megelégedni a harmadik hellyel, a hátránya 4,3 másodperc Suninen mögött.

Még hatalmas harc várható a dobogós helyekért vasárnap is, mivel Hanninen mögött mindössze 1,3 másodperccel áll a negyedik helyen a privát Forddal versenyző Elfyn Evans, aki remekül vezetett szombaton, és az utolsó gyorsaságin nem is talált legyőzőre. Az ötödik helyen Craig Breen áll a Citroen C3 WRC-vel, az ír nem találta a ritmust a gyors, murvás pályákon, egyszer megpördült, egyszer pedig elfékezte magát egy sikánnál. 14,7 másodperccel van lemaradva mögötte a világbajnoki címért küzdő Thierry Neuville, akinek egész hétvégén – rejtélyes okokból – nem működik megfelelően az autója, a Hyundai i20 WRC.

A pénteken balesetet szenvedő Sébastien Ogier-Julien Ingrassia páros szombaton nem tudott rajthoz állni, mivel a navigátor agyrázkódást szenvedett az ütközésnél, és 15 napig el van tiltva a versenyzéstől az orvosok által.

A hetedik helyen Ott Tanak áll a Ford Fiesta WRC-vel, neki az első napon defekt okozott akkora időveszteséget, amivel esélytelenné vált a dobogós helyek megszerzésére.  A szombati utolsó gyorsaságin vette át a hetedik helyet a tavalyi győztes Kris Meeke-től, akinek a Citroenje defektes lett. Dani Sordo és Mads Ostberg fért még be a legjobb 10-be, utóbbi egy árkot is megjárt a Fordjával, amitől megsérültek a fékei.

Az összetett állás a szombati nap után:

1 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) 2h13m02.7s

2 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +49.1s 

3 Juho Hänninen/Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC) +53.4s

4 Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +54.7s

5 Craig Breen/Scott Martin (Citroen C3 WRC) +1m16.9s

6 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m31.6s

7 Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Fiesta WRC) +2m07.5s

8 Kris Meeke/Paul Nagle (Citroen C3 WRC) +2m59.1s

9 Dani Sordo/Marc Martí (Hyundai i20 Coupe WRC) +3m54.0s

10 Mads Østberg/Torstein Eriksen (Ford Fiesta WRC) +4m23.6s

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.15
Bár az új Mercedes CLA már nem Kecskeméten, hanem a németországi Rastattban készül, mégis érdemes a....
2025.04.15
A tavaly zárt nemzetközi akvizíciók eredményeképpen csaknem 13 százalékkal több új gépjárművet....
2025.04.15
Az Európai Bizottság elindította a DiscoverEU program új pályázati fordulóját. Ennek keretében....
2025.04.15
A globális autóipar 2024-ben az előrejelzésekhez képest gyengébben teljesített, az értékesítés....
2025.04.15
Turbulens időket él át orosz autópiac, amely egykoron az orosz és nyugati autómárkák gyűjtőhelye....
2025.04.15
Az egyenruhások 5 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a gépkocsit Karancslapujtő....
2025.04.15
A J. D. Power idén is kiadta a hivatalos és szerződött márkaszervizek teljesítményét mérő Customer....
2025.04.15
A CUPRA bejelentette a CUPRA Design House érkezését, amely a márka küldetésének középponti elemét....
2025.04.15
Figyelmükbe ajánljuk a Toyota Magyarország YouTube csatornáján útjára indított Toyota Insider....
2025.04.15
A Volkswagen Golf ráncfelvarrásának fontos hozadéka, hogy Európa egyik legnépszerűbb autója is....