Toyota Motor Company
A Tokiói Autószalonon leleplezett Toyota Fine-Comfort Ride tanulmányautó számos izgalmas részlettel szolgált, a hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánctól kezdve az átrendezhető belső téren át az interaktív, érintésérzékeny kijelzőként is szolgáló oldalablakokig. Mindezek mellett akadnak kevésbé feltűnő, de annál fontosabb újdonságok is az autón: a gumik. Távolról szokásos alacsony oldalfalú sportabroncsnak tűnnek, ám valójában egyáltalán nincs hagyományos értelemben vett oldalfaluk, helyettük erős, de rugalmas lamellák kötik össze a futófelületet a kerékaggyal. A levegő nélküli (airless) abroncs gondolata nem új, a Toyota azonban elsőként alkalmazta azt agymotoros FCEV járműben.
A villanyautók világában gyakran alkalmazott és praktikus megoldás az agymotor, azaz a kerékagyba szerelt erőforrás. Ez energiaveszteség és helykihasználás szempontjából ideális, van viszont egy nagy hátránya: megnöveli a rugózatlan tömeget, ami pedig rontja a vezethetőséget, a stabilitást és a menetkényelmet. Amint azonban Takao Sato, a Toyota Fine-Comfort Ride projekt főmérnöke elmondta, a levegő nélküli abroncsok alkalmazásával ellentételezhető a villanymotor és a kiegészítő rendszerek plusz tömege, így az agymotornak kizárólag az előnyeit fogjuk élvezni, hátrányok nélkül.
A Toyota Fine-Comfort Ride tanulmányautón látható abroncsok jelenleg ugyanannyit nyomnak, mint egy hagyományos konstrukció, Takao Sato szerint azonban a következő évtized végére 30 százalékos tömegcsökkentést érhetnek el a konvencionális kerekekhez képest, ami már elegendő lesz egy modern villanymotor következmények nélküli befogadásához. A szokatlan megjelenésű abroncsok gyártási költségei nagyságendileg megegyeznek a tradicionális gumikéval, gördülési ellenállásuk azonban ma még valamivel rosszabb azokénál. Amint ez utóbbit sikerül megnyugtatóan kiküszöbölni, megkezdődhet a technológia széleskörű bevezetése, persze addig sem tétlenkednek a Toyota mérnökei.