Lamborghini
Képek forrása: Motor 1, Lamborghini
Az autós közösség berkeiben sokszor előfordul, hogy az Urus a kritikák kereszttüzébe kerül. Az ok legtöbbször az, hogy ez a modell nem számít teljes értékű Lamborghininek, amely abban is megmutatkozik, hogy az alapvető alkatrészein az olcsóbb választásnak számító Audi Q8-assal és a Volkswagen Touareggel is osztozkodik. A nagy teljesítménnyel bíró SUV viszont elengedhetetlen láncszeme a Sant'Agata Bologneséből származó márka működésének. Meg kell értenünk, hogy az Urus nélkül az anyavállalatnak számító Audi nehezen tudná sikeresen értékesíteni a Lamborghini-szuperautókat.
Az Urus az olasz márka "aranytojást tojó tyúkjának" számít a 2017-es megjelenése óta. Évek óta ez számít a legkelendőbbnek a felhozatalból, és nem túl valószínű, hogy ez a közeljövőben megváltozna. A plug-in hibrid hajtásláncra való átállás sem tántorította el az embereket az autó megvásárlásától. A kizárólag PHEV-ként [plug-in hibrid vehicle] kapható SUV a cég egyik "fejős tehene" és szinte folyamatosan szárnyalnak az eladásai.
A Lamborghini szerint már most elegendő Urus-megrendeléssel rendelkeznek, hogy 2025 legvégéig elfoglaltak legyenek a gyártósorai, így ha az elkövetkezendő napokban adnánk le az új Urus-megrendelésünket, akkor csak 2026 elején érkezne meg hozzánk az autónk. Az első generációs modell minden bizonnyal még sokáig kitart, mivel az olasz márka csak 2029 körülre tervezi a második generációs verzió piacra dobását, amely teljesen elektromos hajtásláncot kap majd.
A Revuelto - a Lamborghini zászlóshajója - is rendkívül felkapottnak számít a piacon. A konnektorról tölthető V12-es szuperautó várakozási ideje meghaladja a két évet is, amely azt jelenti, hogy a legújabb vásárlók csak 2026 végén, vagy 2027 legelején kaphatják majd kézhez az 1015 lóerővel bíró "szörnyeteget". Akárcsak az Urus esetében, a Revueltónál sem tántorodtak el sokan az autó megvásárlásától a plug-in hibrid hajtásláncra váltást követően. Mondjuk ebben a kategóriában már tényleg csak nagyítóval találunk elektromos motor nélküli autót...
A Lamborghini azt is elmondta, hogy az új Temerario is rendkívül pozitív fogadtatásban részesült az augusztus közepén megrendezett Monterey Autóhéten - ahol elsőként mutatták be az autót a nagyközönség előtt. A Huracan-utódot most egy "Audi R8-iker" nélkül alkották meg, mivel a Lambo-nak rendelkezésre állt már egy akkora tőke, hogy egyedül tervezze meg a "belépő szintű" szuperautóját. Ezt az egészet vissza lehet vezetni az Urus virágzó eladásaira, mivel az SUV sikere nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a költségek megterhelése nélkül is képesek legyenek megtervezni a Temerariót.
Az olasz márka egyébként rekordot jelentő 10.112 autót adott el 2023-ban, amely az idei évben csak még jobb lesz. A Lamborghininek a 2024 januárja és szeptembere közötti időszaka volt története legsikeresebb 9 hónapja, miután 8411 járművet sikerült leszállítaniuk a vevőkhöz. Ez pedig 8,6 százalékos növekedést jelent a tavalyi év ugyanezen periódusához képest.