Kia Motors
A Dzsiddai Nemzetközi Autószalonon bemutatott autó megjelenésével leszámol a kategóriához köthető sztereotípiákkal, forradalmasítja a pickupok világát. Való igaz, hogy az autó sok tekintetben különbözik a nagy vetélytársaitól, különösen, ha előlről kémleljük.
A bemutatóra készülve a dél-koreai vállalat néhány képet, illetve rövid videofelvétel mutatott be róla, amelyek azonban nem tárták fel az autó valódi „énjét”, felszínes képet adtak róla azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy felcsigázzák az érdeklődést a világpremier előtt, amelyet élőben közvetítettek a Youtube videomegosztó csatornán.
Pedig a pickup megjelenése távolról sem meglepetés, a Kia már 2022-ben beharangozta, hogy 2027-ig nem is egy, hanem két kisteherautót dob a piacra, az egyik „speciális”, a másik „stratégiai” lesz, bármit is jelentsenek ezek a jelzők.
A pickupot 5,41 méter hosszú, 1,93 méter széles, duplakabinos és szimplakabinos változatban fogják forgalmazni. A duplakabinos platója közel 1,2 köbméteres lesz. A Tasmant 2,5 literes, 281 lóerős, 421 Nm-es forgónyomatékú turbó feltöltővel ellátott benzines motorral, illetve és 2,2 literes, 210 lóerős, 441 Nm-es dízellel látják el. Az előbbihez csak nyolcsebességes automata váltó jár, az utóbbit hatfokozatú kéziváltóval is lehet majd kapni, hátsó- és összkerékhajtással egyaránt. Maximálisan vontatható tömege 3,5 tonna.
A Kia új modellje feltehetően a szárba szökkenő pickup-dinasztia „ősatyja” lesz. A Kia elsősorban az ausztrál piacot célozza meg a kisteherautójával, s ez összefüggésbe hozható a modell nevével, hiszen kaphatta akár az Ausztrália délkeleti csücskénél fekvő Tasmaniáról, vagy pedig az Ausztrália és Új-Zéland között fekvő Tasman-tengerről.